{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.227 visninger | Oprettet:

Vejhjælps-logik {{forumTopicSubject}}

Jeg er ved at fjerne alle mine forsikringer hos TopDanmark til et andet forsikringsselskab. Er pænt træt af TD's kosntante kispus med deres priser, dækninger og selvrisiko'er.

Så jeg er også ved at finde ny vejhjælp til geden. Pt. betaler jeg 377 kr. for vejhjælp via TD.

Men så har jeg kigget på Dansk Autohjælp (DAH). Og de er dælme snedige.

Det koster 138 kr om året. Det er jo billigt, hvis man ellers ikke kører i hele forsikringsperioden (sæsonen 1/3 til 30/11). For dette abonnement dækker kun de 8 måneder frem til 31/10 og følger IKKE forsikringsåret helt frem til 30/11.

Men ingen problemer. Skal man have november måned med, er der selvfølgelig råd for det. Så skal man bare have HELÅRS dækningen.

Den koster så bare lige 924 kr om året.

Logik, eller snedig forretningsteknik.

Jeg skrev til dem og spurgte om hvorfor de ikke fælger den normale sæsondækning på 9 måneder.

Her er svaret:

Hej JH

Tak for din interesse for SOS Dansk Autohjælp.

Jeg kan oplyse, at vores MC sæsonabonnement oprindeligt (for 3 år siden) var på 6 mdr.

Grundet stor efterspørgsel på dækning i marts og specielt oktober, valgte vi at udvide dækning til 8 mdr.

Der har sikkert også været forespørgsel på dækning i november, i ikke i sådan en grad, at den måned også
er blevet en del af sæsonabonnementet.

Ved ændringen fra 6 til 8 mdr. steg abonnementet naturligvis i pris i takt med den længere dækningsperiode,
således at differencen mellem sæson og årsabonnement er blevet mindre.

Et årsabonnement skal selvfølgelig have den laveste "gennemsnitlige" månedspris. Med en yderligere
udvidning af MC sæsonabonnementets dækningsperiode, vil prisen måske nærme sig så meget prisen for et
årsabonnement, at differencen vil være så lille, at det ikke længere vil være hensigtsmæssigt at kunde tilbyde
2 abonnementer.

Best regards / Med venlig hilsen

Michael Larsen
Salg og Kundeservice
Denmark
Direkte +45 7220 6559
mla@dah.dk
SOS Dansk Autohjælp a/s
Torsøvej 2
8240 Risskov
Denmark


Hvordan ligger det generelt hos danske motorcyklister? Sætter de fleste virkelig geden i hi, inden november?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vejhjælps-logik
  • #2   16. sep 2018 Who cares.....

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #3   17. sep 2018 Den sidste prioritet når jeg skifter selskab, er prisen på vejhjælp. Bogstaveligt talt, så er det den ting jeg MINDST fokuserer på overhovedet...

    Der er læssevis af andre ting som kan spare dig for flere penge end det, så dem burde du tage fat i først, i stedet for at fluekneppe et par hundrede kroner fra eller til, for noget du med al sandsynlighed aldrig får brug for.


  • #5   17. sep 2018 Sajmon

    786 kr om året er muligvis håndører hos dig. Og godt for det. Det må være dejligt at kunne tænke sådan smiley

    Men alt det er alt andet end flueknepperi for mig. Der er andre ting de penge kan anvendes til.

    Jeg går ikke i små sko, og selvfølgelig er der en bagatel grænse. Men jeg trækker sgu ikke bare bukserne ned og stikker min hvide røv i vejret..


  • #6   17. sep 2018 I nov md, sidder jeg sku i min bil. Og foran brændeovn.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #7   17. sep 2018 Du misforstår.

    Min pointe er ikke at det er håndører, men at det ikke er en væsentlig faktor som spiller ind i valget af forsikringsselskab, hos mig.

    Har jeg f.eks sparet 3000 kroner på min samlede forsikringssum, ved at vælge et selskab som ikke tilbyder vejhjælp, og jeg så skal give 9xx kroner ved siden af for at få det, så er det jo stadig et bedre valg end at vælge selskabet som tilbyder det helårligt, men til en samlet højere pris.
    Det er jo forhåbentlig logik for burhøns... smiley
    Havde jeg ikke fået vehjælp til alle køretøjer gratis med i min forsikringsordning, så havde jeg bare kørt uden eller købt det separat, for det var den skarpeste pris jeg fik da jeg sidst skiftede. Det er 1 gang på 20+ år jeg har haft brug for det, på trods af at jeg oftest selv skruer på alt, og kører 25+ år gamle køretøjer, så det havde jeg nok overlevet at skulle betale for.


  • #8   18. sep 2018 Helt enig med Sajmon, har kørt på gamle motorcykler i 45 år uden at
    have brug for vejhjælp, lige nu betaler jeg 439 kr. om året for en ansvarsforsikring
    til en Klassiker, (Yamaha FJ 1200) så for mig lyder det helt vildt at give 924 kr.
    kun for vejhjælp.


  • #10   19. sep 2018 Sajmon:
    Ok, så er jeg med.

    Kaj A:
    924 kr udgør er jo faktisk 40% af det jeg pt. betaler i kaskoforsikring, så det kommer ikke på tale. Jeg går efter 8 måneders abonnementet.

    Erik K:
    Glad på dine vegne, for at du aldrig har haft brug for vejhjælp. Godt gået smiley


  • #11   19. sep 2018 Altså. man behøver jo ikke abonnerer på vejhjælp for at få det.... falck og tvillingernes rykker gerne ud når ikke medlemmer har brug for hjælp.
    Bevares det skal de selvfølgelig aflønnes for. men det er og bliver den billigste løsning fis langt de fleste....

    Kasko eller ej er en helt anden diskussion. personligt kunne jeg ikke drømme om at betale 800,- for kasko på en mc til 50000,-.. men jeg bor heller ikke hvor alt 2 hjulet stjæles 3 gange hvert år..


  • #12   19. sep 2018 Min største bekymring vedr vejhjælp, er hvis man er på tur i det store udland. Jeg vil være pænt træt af en mc som af en eller anden grund ikke ville køre f.eks. den sidste dag, hvor man gerne skulle nå hjem til arbejde dagen efter eller lign. Men dem jeg har søgt på, fragter den kun til nærmeste værksted, når det er udenfor landets grænser.
    Bare lige min fem-øre.


Kommentér på:
Vejhjælps-logik

Annonce