{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
673 visninger | Oprettet:

Rudi K
Rudi K
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5

FYM er det børnelegetøj {{forumTopicSubject}}

hej folkens. som i kan se er jeg helt ny her inde. Jeg skal igang med mit motorcykel kørekort her til sommer. I den anledning har jeg set på Billige motor cykler der ikke koster en skid. Der i blandt faldt jeg over mærket F.Y.M.
Der er både nogle med 29hk og så dem på nettet med kun 11hk...
ER 11hk nok til ar kunne trække en op i en rimelig fart. Hvad siger farten hvis man kun har 11hk ?

Er det noget der kan accepteres, eller er det ligesom t-hansens lort smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  FYM er det børnelegetøj
  • #1   11. jun 2007 Pris og kvalitet følges somregel ad...

• Rudi K
    Rudi K Tilmeldt:
    jun 2007

#2   11. jun 2007 Jakob, du svarede ikke på mit spørgsmål...
    ps. glemte at sige, at jeg ikke leder efter den største motor cykel i byen, men at jeg bare vil leve videre på knallert årene, uden at gøre mig selv til grin, så jeg leder bare efter en forvokset knallert, der gerne skulle kunne trække mig op over de 100km/t

• Rudi K
    Rudi K Tilmeldt:
    jun 2007

#3   11. jun 2007 her er en bruger der har en fym, så kan i se hvordan sådan en ser ud.. http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=9343&ipc=40374

• #4   11. jun 2007 Og så kan du vel også selv lige læse at der står topfart på 115km/t smiley

Det er ikke en motorcykel jeg ville gå efter, de er simpelthen for sløve.

• Rudi K
    Rudi K Tilmeldt:
    jun 2007

#5   11. jun 2007 okay, men i forhold til prisen. og nu hvor det skal være min første motor cykel. Du skal tænke på at jeg måske også skal have råd til en bil ved siden af smiley Man kan jo altid sælge den efter 1års tid eller1 og så kender man trafikken, så man ikke slå sig selv ihjel med det samme smiley

• Rudi K
    Rudi K Tilmeldt:
    jun 2007

#6   11. jun 2007 ps. jeg tænkte på en med kun 1hk, men det har jeg fundet ud af nu, det er kun 90km/t, og det er lige lidt for langsomt. smiley

• #7   11. jun 2007 Prøv at skrive en besked til brugeren af den cykel og hør hvad han har at sige om den smiley

Held og lykke med kort og køb af cykel

• #8   11. jun 2007 Prøv at se om du ikke kan komme til at prøve en. Hvis den opfylder dine behov- køb den, hvis ikke- lad være. I sidste ende er det jo dig der skal køre på den.

• #9   11. jun 2007 FYM er magen til MC4You, Texas Cruise og Jinlun. De ligger i den billige ende af kineserskalaen, og du skal være over dem med pudsekluden for at undgå rust. De er såmænd driftsikre nok, men pga. euro 2 normen, er de stækket meget i indsugningen, så de er noget bovlamme. En del af forhandlerne tilbyder at fjerne det, ved at sætte åben potte på samt ave noget med karburatoren. Det giver lidt mere træk.
    I den dyre ende af skalaen, ligger Regal Raptor. Der er kvaliteten også en del bedre, men afskrivningen er stor, fordi forbrugerene ikke kan skelne mellem de forskellige kinesere.

Du får hvad du betaler for, og til prisen er en kineser ikke dårlig.

• Rudi K
    Rudi K Tilmeldt:
    jun 2007

#10   11. jun 2007 jesper- dette forstod jeg ikke -I den dyre ende af skalaen, ligger Regal Raptor. Der er kvaliteten også en del bedre, men afskrivningen er stor, fordi forbrugerene ikke kan skelne mellem de forskellige kinesere..

vad mener du med afskrivningen?

Hvordyr er såda nogle modeller at forsikre ?
    Bare sådan en gennemsnits pris?

Tusind tak for jeres svar, det er til stor hjælp.

• #11   11. jun 2007 Hej Rudi ... jeg tolkede din T-hansen sætning som et spørgsmål om kvalitet. Beklager.

Ved ikke lige hvor meget træk der er i sådan en.

• #12   11. jun 2007 Jesper mener med afskrivningen, hvor meget den mister i værdi. Den mister hurtigt værdi, fordi den sammelignes med de helt billige. I forsikring ligger de vel omkring en 1000 i ansvar. Ca. plus minus afhængigt af selskab. en 400 kr i vægtafgift.

• #13   11. jun 2007 Hej Rudi!
    Prøv feks at gå ind på kinøjserklubben.dk
    Der er folk som har kineser motorcykler. Er lidt i tvivl om der overhovedet er nogen som har en FYM. Kender ikke selv noget til den overhovedet.

Har jo selv en Regal Raptor og den har 17 hk, så vidt jeg husker. Den kan køre de 115 kmt. speedometer viser 120 eller mere, men man skal lige trække lidt fra da de ikke passer helt.
    Jeg betaler kun ansvar på den og den ligger i den dyre ende. 1500 kr årligt ved Tryg og så er det uden kørsel i vinterhalvåret. kender en som får den samme mc forsikret til 500 kr ved Codan og den gælder hel årligt. personen er en dame oppe i årene som sikkert har haft codan altid og er elite billist.
    Skal lige siges at den mc jeg har er ganske fortrinelig til by og landevejs kørsel. Har kun prøvet motorvej få gange, og den er altså lidt vindfølsom. :o)

/Mille

• #14   11. jun 2007 Afskrivning er som nævnt, det den taber i værdi.
    En Rapter 250 koster fra 18.000,- og op, hvorimod de andre koster ca. 10.000,-
    Mange skærer kineserne over en kam, og når du så vil sælge den igen, vil en køber skambyde dig, fordi han jo kan få en sprit ny kineser for 10.000,- og den er jo (i hans øjne) lige så god....

• #15   11. jun 2007 Jeg ville under ingen mstændigheder bekymre mig om afskrivninger ved en kinamand. Den kanvære stor eller lille procentisk, men ligegyldigt, hva man sammenligner med over f.eks. 2 år, så er den i absolutte kr langt indre end noget som helst andet. Dertil billig ansvarsfordsikring.

Så er du kørende et år eller to. Tiltaler MC-livet dig så, har du to års billig forsikringsanciennitet, en cykel med garanti, og er den blevet for billig at sælge, hvis du vil have oget større, ja så har du en vintercykel!

Financielt kan du ikke gøre noget bedre. Men der er ikke meget at komme efter i de cykler uden for byen!

Kommentér på:
FYM er det børnelegetøj

Annonce