{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.244 visninger | Oprettet:

Køreteknik - at bremse i sving? {{forumTopicSubject}}

Hej!

Jeg læser og hører ofte om at man ikke må bremse i sving og det er da til dels også korrekt nok at man bør undgå det så vidt muligt, da det skaber nogle åbenlyse problemer.

Når det så er sagt, vil jeg nu mene (med risiko for at blive flået levende) at man sagtens kan bremse midt i et sving, så længe man stadig har vejgreb at give af og husker at læne sig lidt mere indover, så cyklen ikke pludselig rejser sig op. En teknik jeg efterhånden har udviklet til fingerspidserne og overført til mc, gennem bl.a. mange års lettere rådden scooterkørsel... (hehe smiley - og det endda uden at det nogensinde er gået galt!

I nødstilfælde har dette sparet mig for mange ubehagelige situationer eller i det mindste nedsat risikoen for at de opstår. Men det kræver selvfølgelig at man nogenlunde ved hvor grænsen går/dækkene slipper, hvis det ikke skal gå galt... Så måske det ikke er det bedste budskab at kommunikere ud til nybegyndere smiley

Min egen holdning til det er sådan lidt: Korrekt eller ej? Tjah... Er det glat når du kører lige ud bremser du mindre hårdt for at undgå at dækkene skrider. Det sammer gælder når man bremser i svingene. Jo højere nedlægningsvinkel, jo mindre overskydende vejgreb og jo mindre kan man bremse inde i selve svinget. Altså en tilpasning efter forholdene lige som alt andet ved MC kørslen.

Jeg skal dog lige gentage, at man selvfølgelig så vidt muligt bør undgå at bremse i sving af helt åbenlyse årsager, men man kan altså sagtens..!

Bagefter kan vi prøve at ta' diskussionen omkring hvad man dog i alverden skal bruge den bagbremse til? (Jeg bruger den... smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køreteknik - at bremse i sving?
Kommentér på:
Køreteknik - at bremse i sving?

Annonce