949 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Fordomme -vs- Fakta Fordomme -vs- Fakta

Jeg er personligt meget glad for min XT'er, og sportscykler, men jeg har været for hurtig til at kaste om mig med fordomme omkring visse cykler.
Blandt andet den nye Honda CBF 1000 og dennes mindre søskende.
Umiddelbart har jeg altid syntes at denne maskine er en pensionist-raket, men efter at have haft den mellem benene hele dagen idag, har jeg skiftet mening. Den er nu, i mine øjne, en sand perle.
Sjældent, nærmest aldrig, har jeg følt mig så godt tilpas på en motorcykel. Den er så tillidsvækkende at det gør helt ondt, og jeg har svært ved at tøre smilet af mit über-glade fjæs.

På lige stræk trækker den ultra-rent, og reagerer som en mis. I sving er den helt fantastisk at køre på. Den er utroligt nem at få ned i svingene, og den ligger som den skal, og jeg kunne blive ved. Blah blah blah, og hold kæft hvor er jeg vild med den...

Tillægsordene er mange og rosende.

Må jeg tillade mig at spørge efter andres oplevelser med den utroligt dejlige CBF1000?

GIIIH HVOR JEG FØLER MIG LEVENDE!!! (Og lidt som en lille pige der fniser i svingene)

Hyggelige hilsner,

Røssi

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skift af elpære 250 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.250 kr.
  • Cleaning 205 kr.
  • Dækskifte på el-løbehjul 670 kr.
  • Samling af ikea kommode 700 kr.
  • fjerne ukrudt 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fordomme -vs- Fakta
  • #1   14. jun 2007 Syntes ikke den er køn, smag og behag.

• #3   14. jun 2007 Ja, I har begge ret.

Jeg havde også baseret mine pensionist-fordomme på dens "look", men uuuuh jah, når man sidder på den bemærker man jo ikke at kåben ikke er så lækker...

Jeg ruller herfra igen om en lille times tid... Bliver nødt til at lege lidt mere =)

Ruten jeg kørte var først fra Randers til Mariager og retur, og så senere til Udbyhøj gennem de bakkede sving. Lækkert.
    Ruten minder meget om denne, som alle der kommer i nærheden bør prøve.
    lukesolid beatboxing beat boxing top dog

• #4   14. jun 2007 Røssi = Copy / Paste mongol =)

http://biken.dk/tur.htm

• #5   14. jun 2007 Min forhandler kalder den en overset cykel. Jeg må give han og ogå dig ret. Begge CBFer er røv lækre, min kone har en CBF600 og sjovt nok kalder hun den også for en perle. smiley

• #6   14. jun 2007 En overset perle. Det kan man vist roligt konkludere, at den er =)

• #7   14. jun 2007 Er det en CBR 1000 F du snakker om??
    Jeg har jo fået købt mig sådan en her i år.. jeg syntes at det er en dejlig cykel. og den kører rigtig godt.. har ikke noget at sætte på den. dog er jeg ved at købe en 4 i 1 udstødning til en, da de orginale ser noget tunge ud (det er de også).

• #9   14. jun 2007 Ups ja det er det da også det er sådan noget med at se et ord (CBF) og så tro at der står noget andet (CBR). Med tror da stadig at CBF´en er en dejlig cykel, det er jo en honda!!!

• #10   14. jun 2007 Ja, CBF, GSF og de andre i den klasse, er fantastiske maskiner. De er rigtig behagelige og nemme at køre og samtidig kan man have masser af sjov på dem. De kan mere eller mindre det hele og så er prisen ofte fornuftig - både i indkøb og forsikring.
    De er imo langt at foretrække frem for se-hvor-sej-jeg-tror-jeg-er maskiner (R-modeller).

• #11   14. jun 2007 Har også haft en CBF 600 til rådighed, og ja, det er en pisse dejlig MC. Men den har det ikke godt i salgs-statestikken i DK, fordi den danske MC-køber er fokuseret på antallet af Hk for prisen. Her vinder Z750, FZ6 og GSR600. 78hk er jo ikke meget at prale af...
    Men CBF'en har et jævnt godt træk, som gør man bare ikke har brug for mere. Det er kun racerkøreren der er utilfreds med, for den er blød i svingene, og mister pusten ved de høje omdrejninger. Men det er de færreste motorcykelister der er racerkørere, og landevejen er netop en sådan, og ikke en racerbane.

Men dens styrke er også dens svaghed. Den fungere sådan som man forventer en MC skal være. Man skal ikke tænke over betjeningen, eller planlægge svinget. Man skal bare køre og nyde. Men det er også det, der gør den til en typisk Honda. Så velkørende, at den grænser til det kedelige.
    Men jeg kan lide den :o)
    Eneste fejl jeg fandt på den jeg kørte på, var vibrationer af høj frekvens, som ved etape-kørsel på motorvejen kan være trættende.

Har stadig turen på den store til gode, men den har samme dyer som 600 maskinen. Kræfter i mellemområdet, hvor man er det meste af tiden, og en motor er ikke levere sin effekt på en skræmmende/eksplosiv måde. Den er ikke til rå bølle kørsel som Z1000 og FZ1, men i div. test er den nu ret hurtig i mellemaccelerationerne.
    Har læst et par test af den, hvor den bliver kåret til den nye VFR.... Kan vel ikke siges bedre??..

Kommentér på:
Fordomme -vs- Fakta

Annonce