{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.245 visninger | Oprettet:

Signaturlys for motorcykler {{forumTopicSubject}}

Sikkert et emne, der har været oppe før, men jeg har ikke selv stødt på det. Og det handler om, hvordan vi nemmere identificerer motorcykler i trafikken. Man oplever ofte som MCist, at mange bilister ikke synes, at kunne fart og afstandsbedømme en, når man kommer på sin motorcykel. Og da selvom, man kører HELT lovligt smiley

Så tænker jeg ofte, at med de nye LED lys, burde man indføre, et eller andet "ID lys" for motorcykler, så alle nemt kan se, at her er tale, om en MOTORCYKEL og IKKE en knallert, en døgnflue, en lygtemand eller andet.

Det kunne være en vandret lys stripe, måske med en lidt anden farve temperatur, end det normale kørelys?

Andre forslag?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Signaturlys for motorcykler
  • #1   2. okt 2018 Jeg tror ikke ekstra lys vil gøre den store forskel.
    Synligheden kan forbedres med noget mere synligt tøj og hjelme. Sort hjelm og sort tøj er ikke særlig synligt.
    Derudover bør vi nok være bedre til at læse trafikken. Få øjenkontakt med ham fra sidevejen eller gøre sig klar til at reagere hvis han pludselig kører frem.


  • #2   2. okt 2018 Jeg tror i den grad, at et signatur lys, kunne forbedre sikkerheden meget. Især, med den nye LED teknologi. Signatur lyset skulle selvfølgelig bakkes op i EU og der skulle laves en standard og tilhørende reklame for det

  • #3   2. okt 2018 Ja, en lysstribe er virkelig en god ide, især for alle de gamle motorcykler, det vilde da være festligt at se veteran cykler komme drønende med sådan et tivoli lys smiley

  • #4   2. okt 2018 Nå ja, nogen bryder sig heller ikke om at bruge hjelm, fordi det spolerer deres fine frisure:-) Og andre mener ikke de er sikre, hvis de bruger sikkerhedsselen i bilen.. OSV.. Sikkerhed, er vel ikke altid lige hot, når det kommer, til det æstetiske udtryk

  • #5   2. okt 2018 Hvis nu alle motorcykelister kørte efter bogen, i den rigtige side af vejen, så ville de ikke blive set som knallert..!

  • #6   2. okt 2018 #4:

    profilbillede
  • #7   2. okt 2018 Hvis vi bare er lidt tålmodige løser det hele sig selv. Om ikke ret mange år er alle motorcykler forbudt, vi skal nemlig redde hele planeten fra undergang, og det har vi så en flok indavlede politikkere der mener at vi her i lille DK, som udgør mindre end 1 (en) promille af verdens befolkning skal klare stort set alene! Gad vide hvad de selv samme kloge hoveder vil gøre ved de støjgener der kommer, når de mange milliarder mennesker i lande som Indien og Kina hører om det, og griner i kor???

  • #9   2. okt 2018 #8 Ja selvfølgeligt gør de det, det er bare mig der er dum (igen-igen) og strømmen til deres fantastiske køretøjer kommer vel så fra vindmøller, der bliver pustet på af nuttede kattekillinger (inden de æder dem!) smiley smiley

  • #11   2. okt 2018 Den dag det bliver forbudt bliver jeg karriere kriminel..

  • #12   4. okt 2018 Man kunne sige, at alle knallert/scooter skal have gult forlys, så ved man, at gult lys er lig med lav hastighed.
    1. Tuner man sin knallert/scooter og kører hurtigere end det den bør, er det førerens egen skyld.
    2. Sætter man gult lys på sin MC så beder man selv om, at blive fejlvurderet.


  • #13   5. okt 2018 Færdselssikkerhedskommisionen lavede for nogle år siden en undersøgelse af MC ulykker. Påstanden om særlig farvet tøj og hjelm blev testet.
    Men kommisionens konklussion var at langt lys var det der var bedst til dato.
    Dem der kører med kåbe kan ikke ses for kåben, så der havde farven overhovedet ingen effekt, og dem der kørte på naked mc blev kun i meget ringe ses.
    I midt 1970 fandt man jo ud af at mc var svære at skelne fra den øvrige trafik, derfor besluttede man at mc skulle køre med lys om dagen. Nogle år senere fandt man så på at det skulle biler også, nu forsvandt fordelen for mc. Jeg har prøvet at køre med blinkende forlys (vibralys) i en periode, det havde desværre heller ikke den store effekt. Altså skal have lov til at køre med langt lys om dagen.
    #Torben


  • #14   5. okt 2018 Jeg kører med "det lange" hele tiden. Dog rettet lidt nedad. Når jeg kører bil og ser motorcykler, så lægger jeg meget mærke til, hvor "usynlige" mange motorcykler, ser ud til at være. Også MCere, af nyere dato. Dem som har lugtet lunten (groft sagt), er mange gange dem, på de store maskiner, med den lange forgaffel og så enduro maskiner, som har ekstra lys på, som sidder længere nede på maskinen. Skide godt, hvis i spørger mig, for dem lægger JEG (om ikke andet), langt mere mærke til. Nogen cruisere, har tre lygter, stort set, ved siden af hinanden. Én stor i midten og så to mindre ved siden af. Det virker også godt

  • #15   7. okt 2018

    profilbillede
Kommentér på:
Signaturlys for motorcykler

Annonce