{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Magnetisering af svinghjul
  • #1   6. okt 2018 Tænker man ville skifte svinghjulet ud , hvilken knallert taler vi om?

  • #2   6. okt 2018 Hej det ikke fordi jeg kun skal lave et svinghjul

  • Jesper H
    Jesper H Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 1 Svar: 39
    #3   6. okt 2018 Her er en artikel om emnet (også svinghjul med 4 magneter):
    http://www.classicmotor.se/artiklar/artiklar/20071218/magnetisera-svanghjul-bygg-en-magnetiseringsapparat/


  • #4   14. okt 2018 Hej tak for info

  • #5   15. jan 2019 Hej alle
    Jeg har fået min 4polet magnettiseringsmaskine til at virke , kan også måle magnetnitesering med med Tesla måler så alt er ok nu.


  • Johnny O
    Johnny O Tilmeldt:
    mar 2021

    Følger: 2 Svar: 9
    #7   12. mar 2021 Det magnetiserings instrumentet som du lagde.Kunne jeg fått noen data av deg.Tenkte og lage meg ett selv.Coppertråd tykkelse hvor mange vind størrelse på jernkjerne.Volt om det fortsatt er 60 .Annet...,?Johnny Oksnes Mars 2021.

  • #9   14. mar 2021 Hej Johnny
    Tesla måler er fra whis model wt10a og er ikke dyrt der er brugt ca 20 kg kobber tråd 2 mm på ø 40 aksel x 200 lang og jeg bruger min CO2 som er blevet til 100% jævnstrøm så den giver 35 volt og 260 AMP det har taget ca 2 år og opbygge den der er ikke nogle information på nettet


  • Johnny O
    Johnny O Tilmeldt:
    mar 2021

    Følger: 2 Svar: 9
    #10   14. mar 2021 Takker for svar to år og bygge...lang tid det.Men forsto ikke 20 kg.koppertråd. 2 Kg ok ..men.Kanskje mindre koppertråd om 4-5 mm.tråd.Bare at den er svert vanskelig og få kjøpe.Tror jeg går en litt annen vei.Ser de har fabrikknye svinghjul på nettet.Til rundt 240-350 kr.stk(.2021 China.)Flere sorter.Uten innv.kam.Lager meg en jigg bruker den gamle eksenter feste for stifter som jo sitter i svinghjulet..Nye jern nagler minst mulig banking presse 30-60 t.?..Avbalansering på den siden som har mest vekt med boring av ikke gjennomgående hull.Jeg må ha originale stifter og 6 volt på gamle sykler.Men takker for svaret.Kanskje det dukker opp noe 5 mm.tråd engang....Johnny Oksnes.




  • #11   17. mar 2021 Hej fordi det har taget 2 år jeg kunne ikke finde nogle personer som vidste noget om emnet så jeg kontaktet nogle gamle eletromekaniker men det 2 spoler jeg vil bygge med 4 spoler det de ældre herre 80 år og deroverdet var noget som Bosch produkseret for ca 80 år sider derfor viste de ikke hvor tyk akselen og hvor meget kobber der skal bruges jeg måtte prøve mig frem derfor lang tid jeg skulle finde ud at man skal sætte en sydpol mod en nordpol og der er heller ikke noget på nettet man er nødt til at lave 4 poler på en gang

  • Johnny O
    Johnny O Tilmeldt:
    mar 2021

    Følger: 2 Svar: 9
    #12   18. mar 2021 Hmm artig.Du har tatt vare på ett gammelt men svert viktig yrke som er vekk for lengst.Og den du har virker flott.Kunne tenkt meg og kopiere den.Skrevet litt om det du har oppnådd og om din viten for ettertiden.Utgitt det sammen med en bok jeg har under arbeide.Med ditt navn på magneten.Har tidligere utgitt boken "Restaurering av Mc"..Men vil utgi nr.to til tross for liten interesse..Johnny Oksnes. Norge.

  • Johnny O
    Johnny O Tilmeldt:
    mar 2021

    Følger: 2 Svar: 9
    #13   20. mar 2021 Ingen kommentarer...Prøver fortsatt og få tak i en stor elektromagnet eller hvor en får kjøpt coppertråd på 5 mm. I metervis.Dette for og kunne oppigjen magnetisere gamle svinghjul til moped og motorsykler.

Kommentér på:
Magnetisering af svinghjul

Annonce