{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
845 visninger | Oprettet:

Har i det også sådan? {{forumTopicSubject}}

Godaften i stuerne.
Da jeg skulle købe mc, tænkte jeg en del over størrelsen. Skulle man være fornuftig og starte med en 5-600 ccm, eller dumdristig og starte med en 1000. Jeg startede med en 1000, og WOW der var sgu skub i. Men synes at man stille og rolig vender sig til trækket og farten. Indtil nu, hvor jeg p.g.af arbejde ikke har kørt næsten 3 uger, så var fornemmelsen der igen, WOW effekten var tilbage.
Har i det også sådan?
Ved godt at jeg overhovedet ikke kommer i nærheden af Millens ydeevne, men synes stadig at man hurtigt vender sig til træk og fart.

Skriv gerne en kommentar ved MC – det er sgu altid hyggeligt >8)

Per (den arbejdsomme) >8)


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Har i det også sådan?
  • #1   17. jun 2007 hejsa

    Jeg synes kun man siger 'wow' en gang ;-( Desværre... derefter er det stadig fascinerende at accelere, men man vender sig hurtigt til farten og der skal desværre mere til for at overraske positivt igen ;-( Det er en farlig udvikling for sådan en som mig :->>>>

    Måske var det godt for mig at starte på en 600'er så jeg har fået wow fornemmelsen i etapper *LOL*


  • #3   17. jun 2007 Ja efter de par første ture i år var jeg sikker på at min FZ1 havde fået 200 heste af at stå vinteren over.

    Det har jo næsten også, altså næsten....Ja på motoren.



  • #4   17. jun 2007 Anna fik du lavet de blinkere ?

  • #5   17. jun 2007 nej - ingen blinkere endnu smiley har set Le Mans og været til Genesis, så er ikke gået i gang endnu smiley Jeg skal dog i gang med det snarest... håber at finde tid her de næste 7-10 dage...



  • #6   17. jun 2007 PY HA, så er det ikk kun mig der har det sådan. Anna, vi må lave en bytter en dag >8)

  • #7   17. jun 2007 Ja, og det er farligt, men rigtig.... Derfor man skal opgradere sig selv/sine evner istedet for kun cyklen og trækket i den....

  • #8   17. jun 2007 Hej Rasmus
    Snakkede lige med Triko, han sagde i havde haft en fed tur. Hvornår skal jeg med >8)


  • #9   17. jun 2007 Ja, det var en rigtig fed tur!;) Men nu skal det desværre regne resten af sommeren så det må blive om et års tid;) Ej, vi må lige finde tid en dag når det bliver godt vejr igen... Skal vist bare have stille ventiler før den skal tæskes igen, lyder lidt sådan ( uden at jeg aner noget om det) Så det må jeg hellere få bestilt tid til imorgen... Håber bare de har tid med det samme:(

  • #10   17. jun 2007 JA jeg havde også lige den foprnemelse du snakker om og det er nok også fordi den har ståt stille 3 uger på grund af for meget skole arbejde..... så havde den lige ude idag.... nøj det var godt smiley

  • #11   17. jun 2007 Min første Suzuki 600F tænkte jeg .. Cool, den trækker .. men der gik 14 dage, så var der mere .. nåja .. den gør det da ok ..

    Så købte jeg FireBladen .. og der var rigtig skub i den .. masser af overskud, især efter jeg fik JetKit og rullet den til, så var den bare på gassen med det samme .. der gik 1 ½ måned så tænkte jeg .. Joow den trækker da udemærket .. vil gerne have snuden i vejret osv. men der var ikke meget Wooow over det til sidst ..

    Så fik jeg BlueBirden .. og den kan sgu det hele .. jeg er HELT sikker (næsten) på at jeg aldrig bliver træt af den .. den trækker som en gal, den har topfart, den kan dreje .. den kan alt smiley

    Så jeg har fået min Wooow effekt igen .. og jeg tror den forbliver ..


  • #13   17. jun 2007 Jeg ville i hvert fald ærgre mig over at have købt for lille. Det samme sagde jeg til min eks der snakkede om en lille 400-500. Hun købte en 750 og vil ikke bytte og har aldrig fortrudt.

  • #14   17. jun 2007 Jeg startede på 125 cmm og arbejdede mig opad smiley

    Jeg synes det er surt for dem der starter på noget stort, fx zx12r, eller sv1000.

    Så har man ikke rigtig noget at glæde sig til smiley Man er jo i dne tunge ende smiley

    en af de ting jeg synes der har været sjovt igennem årende, det har netop været det der med at sidde og savle over større mc´er og drømme om dem smiley


  • #15   17. jun 2007 Hmm...startede på 250 (både i køreskolen og privat) og har nu som nummer 2 en 400ccm. Den skal dog skiftes til en 500 til efteråret smiley Og når så det store kørekort kommer ind af døren bliver det nok til en 600.



  • #16   17. jun 2007 Nej, det er ikke helt fejl "Hekto" ;))) hehe

    Min tror jeg ikke er helt tosset at starte på, med "kun" 43-44 hk... Ikke meget, men jeg har heller ikke en skid erfaring....

    Og du har garanteret ret "Sebastian"! smiley (Savle savle YZF R1 =) )

    Så det med at starte på en lille først tror jeg er det bedste i længden (den er heller ikke nær så dyr at smide af i svinget, som en større mc)....

    Og WOW fornemmelsen er selvfølgelig ikke nær så stor som hvis jeg i morgen sprang op på en større med langt flere Hk... :)) men indtil nu er jeg meget glad for at have startet på en lille mc. Har faktisk haft et par episoder hvor jeg tror at jeg havde måtte bide i asfalten hvis jeg havde haft en hurtigere mc.

    - Jarno


  • #17   17. jun 2007 havde wow effekten 1 uge på en gs500 smiley
    har stadigvæk wow-effekten på r1'eren (accellerationen).


  • #18   17. jun 2007 Både og egentlig.
    Er igang med min 4 cykel på under et år nu, men jeg syntes jeg er godt tilfreds med den her, og bliver da stadig grebet når håndtaget bliver vredet i bund.

    Jeg vil dog ikke have en 600 ccm igen, medmindre det blir en offroad maskine. Jeg manglede ikke krafter på min F2'er men jeg bliver hurtigt træt af alle de omdr de skal tage når man vil sparke lidt til den.
    Det føltes altid som om at man pinte motoren når man vil køre stærkt pga de omdr, og så larmer det på den ufede måde syntes jeg .


  • #19   17. jun 2007 Hehe nej det kunne jeg godt forstille mig at man hurtigt lærer når man har prøvet det en gang eller to.
    Har da også selv prøvet en gang eller 2 at lukke helt op for håndtaget og indse at man nok skal holde lidt bedre fat i styret ellers ryger man med af.


  • #20   17. jun 2007 Ja Hekto jeg ved godt at de nok ikke vil bygge den sådan hvis den ikke kunne tåle at blive kørt til begrænseren, men stadig syntes jeg der bliver belastende, samt lyden og gear skiftene. sådan er vi måske alle forskellige , men personligt er det ikke noget jeg gider at rode med igen.

  • #21   17. jun 2007 Er der ikke andet end træk og fart der kan få jer til at sige wow??...
    Fpr så mangler i da noget af det vigtige ved at køre mc...
    Hvad med....
    Wow, det sving tog jeg sgu' perfekt.
    Wow, ved den bakketop letter forhjulet sgu'
    Wow, kan en 500ccm gå så let på baghjul?
    Wow, kan en SV650s og GSX750f virkelig ikke følge med min 500?...
    Wow, solen skinner og vinden blæser i mit ansigt.
    Wow, jeg kører motorcykel :o)

    Hvis det kun er fart og træk man kan lide, kan man jo ligesågodt kører en voldtunet bil...

    I stakler :o)


  • #22   17. jun 2007 Jo jeg kan da også godt følge dig i nogle af de punkter, især den med sving. Nu er jeg ikke den syge sving æder der ligger og skraber albu i hvert sving, men når man mindes hvor ringe GSX'er styrede og så kom op på F2'ern og mærkede forskellen tænkte jeg også WoW.
    Da jeg så gik fra F2'ern til Bladen tænkte jeg WOW F*****g wow. Ligeledes med forbremsen hvor effektiv den er på Bladen.


Kommentér på:
Har i det også sådan?

Annonce