{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sindsyg lov ingen børn bagpå mc?
  • mark j
    mark j Tilmeldt:
    maj 2007

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #1   19. jun 2007 Har skrevet under.

• #2   19. jun 2007 Der er masser af andre indlæg omkring den lovgivning.

• #3   19. jun 2007 Kvinder og børn hører ikke til bagpå en mc ....
    jo ligeså meget som svigermor hører til inde i bilen , smiley

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.717
    #4   19. jun 2007 Jeg skriver ikke under, for det hjælper ingenting.

• #5   19. jun 2007 Undskyld jeg spørger , men hvad skal et børn på under 1,35 meter bagpå en motorcykel

det handler vel ligeså meget om at forhindre ulykke inden det sker , og med alle de nye mcìster skal man da nok regne med at mor også lige kan aflevere barnet i dagplejen ...
    I tOpBoXeN meD DiG LillE SnUtTebaSsE , sE dA BarE Hvad de finder på inde På ScoTtergaLLeriet , De Har vEl fOrælDre ????? Og ÆbLer TriLLer sGu iKKe LangT FrA StamMen ....

• #6   19. jun 2007 Børn = barn

• #7   19. jun 2007 Sajmon: Tænk hvis alle var så negative som du...det hjælper da slet ingenting ved ikke at skrive under...de skal sgu da ha at vide når de har skidt i nælderne - tænk på alle de børnefamilier som nu måske mister chancen for at nyde det frie liv på 2 hjul...

• #8   19. jun 2007 DeT Da uNgeNs ProBleM , Kan SgU dA ryDde op EfTer sIg sElv
    smiley

• #9   19. jun 2007 Spirillen var sgu sjov, så jeg håber coke-head udgaven også bare er sjov.

Vi er en bunke mennesker, der faktisk har kørt meget med børn - det giver mange skønne oplevelser børn og forældre imellem, og dem er der ellers ikke så mange af i vort samfund.

Vi der har prøvet, ved alle at det ikke handler om et "mindstemål". Det handler om de kan kapere en simpel instruks.

Det er der 5-årige, der kan, og det findes der voksne, der ikke kan. De eneste der egentlig kan afgøre det er forældrene eller evet. en fører, der kende barnet godt.

• #10   19. jun 2007 Hmm. . . Mener ikke små børn har noget at gøre på en mc. Vi er altså mere udsatte. Har desuden set rigtig mange børn der er alt for utilstrækkeligt klædt på.

• #11   19. jun 2007 KnUd , JeG eR HeR sTadIg ... hehe
    skal vi ikke bare sige at ikke alle er lige fingernemme , heller ikke med børn....
    og ulykker sker hele tiden , ikke at folk med børn i bagagebæren kører stærkt , hasarderet eller noget ...
    men jeg ville nødigt skulle komme hjem og sige jeg har tabt et af børnene på vejen hjem fra dagpleje
    ... ok den alvorlige side : uheld sker , med eller uden børn ombord og det er grund nok for mig til ikke at have børn i topboxen

• #12   19. jun 2007 Helle .... ja og hvis det skulle blive et problem , tørre man snottet op MED barnet smiley

• #13   19. jun 2007 Helle smiley du har fat i det - når de sidder bag på, må de selv tørre snydeskaftet - den gamle har jo nallerne på styret.

Spiril: du har ikke afttet en disse! De skal ikke læggesi topboksen, den kunne jo blive snavset smiley

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.717
    #14   19. jun 2007 Rene - Jeg er som udgangspunkt imod loven, jeg mente blot at de der underskriftindsamlinger ikke hjælper en dyt.

Og det holder jeg på, medmindre du viser mig bare ET eksempel på det modsatte - dvs en situation hvor det gjorde en forskel.

• #15   19. jun 2007 Ja vi bruger tonsvis af tid på underskrifter.....
    jeg laver en underskriftindsamling imod underskriftindsamlinger .... hmm

og intet virker som det PLejEr

• #16   19. jun 2007 Er fuldstændig enig med spirillen........

• #17   19. jun 2007 Sajmon: Det kan jeg ikk - desværre - mener bare vi må protestere og holde sammen når de kommer med sån en gang crap - jeg har selv en dreng på 8 år, og vi har haft mange skønne ture samme - synes det er trist et enkelte fremstående personer kan ødelægge det for mange andre - desuden har det da hjulpet at protestere mod de total uaccetable afgifter vi kommer af med på motorcykler...

• #18   19. jun 2007 Helle:

Jeg er meget enig- Trine kig en gang på, hvor ulykkerne sker med børn, i hjemmet, på skole/fritidshjem, legepladser, og selvfølgelig i trafikken, men jeg mindes aldrig at have set til eller hørt om en alvorlig MC-ulykke med børn involveret.

Det er helt fantastisk, som forældre kan køre pænt og forudse andres tåbeligheder, når de har deres afkom bag på! Gjorde vi alle sådan til daglig, ville vore ulykkestal som MC-ister være mikroskopiske!

Endelig, skulle det ske, at jeg mistede et barn ved en ulykke - MC eller ej - ville jeg under alle omstændigheder have svigtet - så havde jeg ikke udstyret mit barn med de kundskaber, der skal til for at leve!

Jeg kan ikke leve deres liv, jeg kan ikke dø deres død, men jeg sikre, at de har fået de oplevelser de gerne vil have, i det omfang, de ikke generer eller udsætter andre mennesker for risici.

• #19   19. jun 2007 og Trine F, for den sags skyld smiley

• #20   19. jun 2007 Yepper, det er sgu alt for farligt med unger bag på sådan et svin
    ( undskyld udtrykket ).
    Tænk hvis ungen skal vinke til en kammerat inde på fortovet netop som man vrider hanen - tør ikke tænke tanken til ende.

Så ja, vi er helt enige smiley

• #21   19. jun 2007 Trine F:

må de heller ikke køre på trædecykel, skateboard, rulleskøjter ellr sæbekassebiler. Det er altsammen statistisk langt farligere for dem.

• #22   19. jun 2007 Christian:

Det der med at vride hanen voldsomt, det gør man simpelthen ikke med børn bag på - du har tydeligvis aldrig påtaget dig det ansvar smiley

• #23   19. jun 2007 ejjj Børn er iKKe fredet hverkeN i TraFfikkeN eller i HjeMmet ...
    aT de SiKKert skal Dø en Dag , er DereS egeN Sag , Men viL dA iKKe hJæLpE MeD aT FremSkYndE deT , Så KørEr JeG heLLere til DyRLægEn MeD HvalpeN

• #24   19. jun 2007 arh, slap af mand - du ved hvad jeg mener ( så bogstavligt skulle det heller ikke tages ).
    Forkert udtrykt så, men uanset hvad er det alt for farligt smiley

Jeg påtager mig gerne ansvaret at have en bag på, bare ikke under 13-14 år - og det er da kun fordi jeg er vant til at køre 50-60.000 km om året ( i bil ganske vist ).

Jeg vil ikke have børn bag på, for jeg oplever farlige situationer næsten hver dag, hvor det ikke ubetinget er nogen god ide at bremse men derimod accelerere ( det er jeg nok ikke ene om at synes... ).

Så min konklusion er klar = INGEN børn ( u. 13-14 ) på min mc, så nemt.

• #25   19. jun 2007 Knud,

Nu vil jeg godt vide ;

Hvor skrev jeg vride hanen VOLDSOMT ???

Ingen steder, tror jeg *GG*

• #26   19. jun 2007 Man kan jo sætte tingene på spidsen :

Hvorfor skal man kunne befordre børn på MC ( som vi vist alle er enige om er et mere udsat transportmiddel ) uden sikekrhedsanordninger,
    når de skal have ny autostol hvert 3. år ( der skal være godkendt, og rend mig i..... ) for at blive transporteret i bil.
    Nu kan vi forældre oven i købet få et klip i pappet hvis de ikke er spændt fast ( hvilket mine 3 ALTID er !!! ).

Jeg synes ikke logikken er klar, sorry

• #27   19. jun 2007 Trine du har ret - den sidst var lidt for smart - undskyld!

Christian - jeg og mange andre, der har kørt med børn, ved godt, at MC-ister er udsatte- men vi kan sørme gøre meget selv for at nedsætte risikoen.

Og der er masser af børn, der er helt i stand til at holde fast og sidde stille. Det vigtigste er næste at man undlader at køre lange stræk.

Når det så er sagt, er der sandelig også mange børn, der ikke kan. Her er det min erfaring, at en 15-16 årig, der ved alt, næsten er den værste!

• #28   19. jun 2007 Christian- du skrev ikke vride voldsomt, men der skal vrides ret voldsomt, hvis det skal få nogen til at falde af smiley

• #29   19. jun 2007 nu er der jo li'som andre trafikanter på vejen end dig.......
    ( den ene med større bølle-hat end den anden )

Kan DU undgå, at blive torpederet bagfra under et venstre sving f. eks. ( eller et højresving for den sags skyld ) af en uagtsom bilist der roder med sin mobiltelefon - og dette uanset hvor agtpågivende du er.....

• #30   19. jun 2007 KnuD Nu vI jo iKKe alleSamMen ToTalT MorFar veL
    Knoppen SkaL bAre VrIdeS ImoD UrEt , HviS Man IkKe Kan oVerhaLe eN FLUe ViL JeG HeLLere SidE hJemMe
    oG LeGe MeD LegO

• #31   19. jun 2007 Christian:

Nu bliver det ret underholdende, hvis vi skal videreføre logik om passiv sikkerhed generelt fra bil til MC smiley

I min verden, kan du ikke sammenstille det - så var MC-er nok fjernet fra vejene.

Hvorfor skal børn så transporteres på MC? Det <b>skal</b> de heller ikke, men hvis de som fatter og mutter gerne vil have fornøjelsen af at blive flyttet rundt i det fri, så ser jeg ingen grund til, at de skal nægtes den, bare det foregår på betryggende vis.

Jeg mener bestemt ikke det er betryggende, at det eneste kriterium den nye lov indeholder er et "mindstemål", som til en anden lystfiskerhåndbog!

Der er andre langt vigtigere aspekter at pejle efter, men det er muligvis noget sværere for Bent Betjent!

• #32   19. jun 2007 Spiril: HæHæ

Der ingen der siger du skal tage børn med - øh vel?

• #33   19. jun 2007 Knud- - - Der er da en ganske indlysende grund til at der sker flere ulykker i hjemmet og på legepladsen. . . Du behøver jo bare at se på antallet af børn der færdes i trafikken på mc i forhold til feks antal børn på legepladsen.

• #34   19. jun 2007 Min mening er at loven er lavet ud fra et politisk synspunkt og ikke et sikkerhedsmæssigt synspunkt, hvor er analysen der siger at disse børn er særligt udsatte? Hvor er alle ulykkes raporterne, der siger at hvis blot der ikke havde været et barn bag på, så var der intet sket.

Jeg har dog ingen børn at køre med, har siddet bag på mine brødre og i sidevogn hos min mor siden jeg var 5-6 år gammel.. oplevelser som jeg aldrig glemmer..

Min bror køre med sin 7 årige datter, og se hendes smil hver gang de kommer kørende rører en helt ind i hjertet..

Summa Sumarum, en politiker, har sat sig ned, og tænkt.. "med den ulykkes statestik må der dø en forfærdelig masse børn"

Det eneste de burde have gjort var at lovgive at børn under f.eks. 15 skal have ce godkendt hjelm og beskyttelse.

• #35   19. jun 2007 Det er rigtigt Mette, men derfor forbyder vi dem stadig ikke f.eks. at køre på cykel. Vi lærer dem nogle kundskaber og accepterer så, at der er en risiko smiley

• #36   19. jun 2007 dem der vælger at køre med børn er fornuftige nok til at have et barnesæde og give ungerne udstyr nok på!
    Så den der med at vride hanen, eller at man ikke er ansvarlige nok ed påklædning dur ikke. Hvis man kører med at barn bagpå, der ikke har tilstrækkelig udstyr på så skal man ikke have barn. Det handæer om ansvar

Diskussion er vel nærmere om et barn skal sidde på en mc?

Personligt mener jeg ikke det er noget problem. Det kan godt være statistikkerne for større skade ved mc uheld er større end for biler (er de egentlig det). Men det er ikke grund nok for mig smiley Det er jo ikke sådan der ligger mc´er på hvert gadehjørne hele tiden. Og mange mc uheld sker pga en tankeløs fører (ja også billister der ikke ser sig for)
    Men kan sq godt forstå dem der mener børn ikke hører hjemme på en mc. Og må indrømme jeg har også mine tvivl til min egen mening smiley

• #37   19. jun 2007 Knud- - - Rigtigt. . . Men der er altså forskel på at falde af cyklen og skrabe knæet og så at blive kørt ned af en bil der overser mc'en.

• #38   19. jun 2007 Tore

Du har efter min mening fat i noget essentielt. Hvis du kan give dine børn glæde, på en rimelig måde, skal man da gøre det.

Det vi divergerer på er jo nok, hvad vi opfatter som "Rimeligt".

Jeg kan så undre mig over, at der er motorcyklister, der har så lidt tillid til egne evner, at de ikke tør køre med et velafrettet barn, alligevel tør udsætte de samme børn for at blive forældreløse, fordi samme forældre skal køre MC, hvilket jo er alt for farligt for børnene - undskyld syntaksen:-)

• #39   19. jun 2007 Mette:

Cyklende børn oplever sandelig en hel del, der er værre end et skrabet knæ - desværre.

• #40   19. jun 2007 Er vel netop der ansvarligheden kommer ind, Sebastian
    - derfor mener jeg , at børn ikke hører hjemme bag på en mc før de er en 13-14 år.

Børnene er mere sikre i bil, så nemt - og skal én af mine unger med, vælger jeg til enhver tid bilen alene af den årsag at de transporteres mere sikkert.

• #41   19. jun 2007 Men Christian:

det er jo dit valg, og det kan man kun respektere smiley

• #42   19. jun 2007 Knud- - - Tror vi alle er bekendt med den fare der kan være ved at køre mc. . . Måske er det netop grunden til at vi ikke udsætter vores børn for det. Det er noget de selv kan vælge når de bliver gamle nok.

Bare min mening.

• #43   19. jun 2007 Christian B det kan jeg godt følge dig i. Og er sq måske også enig.. Men svært når man ikke selv har børn.

• #44   19. jun 2007 Misforstå mig ikke Mette.

Siger jo netop ikke at de børn <b>skal</b>, men at et antal af dem vil og kan.

Og der tror jeg den tidligere lov og ordentlig påklædning tager langt bedre hånd om sikkerheden end den ny lov og påklædning.

• #45   19. jun 2007 Knud- - - Tror bare at jeg har set alt for mange børn siddende i shorts og sandaler bag på mc'en :-(. . . Ofte med mor eller far fuldt påklædt i mc tøj.

• #46   19. jun 2007 Det kan jeg så fortælle dig, at jeg også finder aldeles uspiseligt smiley

• #47   19. jun 2007 tror nu ikke den nye lov giver flere børn bag på mc'ere i tank tops, shorts og sandaler end der er nu......

• #48   19. jun 2007 Det gør den nok ikke, men den afskærer et antal "velegnede" forældre/børn fra en skøn fællesaktivitet.

På lidt længere sigt kan jeg også frygte, at der kommer en holdning op om, at "der jo ingen risici er, ungen et 1,45" og så kunne den sunde individuelle vurdering gå fløjten - det er en stærkt subjektiv betragtning smiley

• #49   19. jun 2007 nøøøj hvor er de samme ting blevet sagt rigtigt mange gange allerede ifht. denne mærkelige nye lov...

jeg begynder at forstå hvorfor den er blevet til...

Bare trist for os der hører til kategorien "små mennesker"...

"Bare ærgeligt at dine klassekammerater er store nok til at sidde bag på mors motorcykel skat, men du bliver altså nød til at vente 1½ til 2 år før du kan komme med ud at køre igen!"..
    En trist besked at skulle give sin datter der har kørt med de sidste 2 år... I fuldt udstyr naturligvis..

• #50   19. jun 2007 JeG er KeD aF jeG KuN er 1,26 HøJ smiley

• #51   19. jun 2007 Spiril:

Så glæd dig over, at det kun er bagpå, du ikke må sidde.

• #52   19. jun 2007 Nå Ja Så mÅ JeG GeRn e StYre GassEn iMenS min BrOr HænGer I dEn aNDen enDe aF stYret smiley
    sejt

• #53   19. jun 2007 Yessir-men husk, at hvis I tager nogen med, så skal de være 1,35 og ha en rigtig hat på!

• #54   19. jun 2007 Hvor mange af jer, der deltager i denne debat har egentlig selv børn???

• #55   19. jun 2007 SVea- - - Har 2 børn

• #56   19. jun 2007 Har en datter på snart 8 år. Hun har kørt med siden hun var fem.

• #57   19. jun 2007 Jeg har selv en dreng på 7,5 år, der også heldigvis er høj nok til at komme med sin mor ud smiley

• #58   19. jun 2007 Har en datter på 11 (1juli) har kørt med hende de sidste 3år, hun er desværre kun 131cm, så hun bliver ramt, hun har selvfølgelig sit udstyr iorden

• #59   20. jun 2007 Jeg har to, men de er langt ude over problemhøjden. Det har de ikke altid været:-)

• #60   20. jun 2007 er lovforslaget vedtaget.. eller bare blevet foreslået???

• #61   20. jun 2007 Vedtaget og træder i kraft 1.8. det herrens år 2007

• #62   20. jun 2007 jeg syntes de skulle sætte en alder på i stedet på højde.

der var et fint lille film flip hvor en far havde en lille piger bag på i et barne sæde og tøsen var omkring 4 år, men hun var sku ved at falde i søvn og kænede sig mere og mere ud til højre så barne sædet også flyttede sige længere ud på siden. sindsygt

og kender til en som ville ha sin 3 årige knægt med bag på til finland hva f...... sker der, så hellere alder i stedet for højde min mening :o)

Kommentér på:
Sindsyg lov ingen børn bagpå mc?

Annonce