{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.197 visninger | Oprettet:

Motorcykelophuggere Tyskland {{forumTopicSubject}}

Hej, ville lige høre om nogen kender nogen gode motorcykelophuggere nede i tyskland ikke så langt væk fra grænsen? Sagen er den at jeg skal bruge et smadret skjoldsæt til min R1 når den skal afgiftsvurderes (billigere afgift), men kan ikke finde nogen herhjemme og heller ikke på ebay eller noget. Nogen som kan hjælpe?


Kommentarer på:  Motorcykelophuggere Tyskland
  • #2   14. okt 2018 Øhhh du ved godt at der msx er 5%at spare ikk?

    De gode gamle dage findes ikke længere...


  • #3   14. okt 2018 Du vil snyde Skat?
    Og Skat er alle os andre. Slemme dreng, Skam dig. smiley


  • #4   14. okt 2018 Spild af tid for fx 5000kr som du hurtigt kommer op i med fragt/benzin og prisen på varen. Få den værdi sat og Klag bagefter. Find 3 der er billigere, og spar der igennem smiley

  • #7   14. okt 2018 Derfor de ændrede reglerne, de var trætte af de samme spader som dukkede op med de samme kåber hver gang de skulle til toldsyn, så derfor gælder det idag om at købe en mc der er så fin som muligt, rabatten kan nemlig ikke dække de skader der oftest er, bulet tank, flækket eller revnet kåbedele, rust på potter osv.

  • #8   15. okt 2018 regnede med at det var mere end 5%, er det noget som er dokumenteret eller bare grebet ud af den blå luft? Hvis jeg kan få noget smadret til maks 1000 kr med forsendelse (kører sgu ikke ned og henter selv), så er der vel stadigvæk penge at spare

  • #9   15. okt 2018 motorcykler bliver ikke længere pris vurderet. De vurderes efter stand som enten middel. over middel eller under middel. og der er 5% nedsættelse at hente ved "under middel" din 03 r1 koster ca 30000,- i afgift. så reelt er der 1500,- at hente. og det er altså få der gidder skifte kåbesæt og div for besparelse i den str..

  • #10   15. okt 2018 Alle motorcykler bliver i dag vurderet Middelstand.. Du kan betale 500kr for at få den specielt vurderet, hvis den ligner et lig smiley

  • #11   15. okt 2018 Kan du se overskriften i den lokale avis : 27 årig fik plettet straffeatest efter forsøg på at spare 1-2000 kr ?

  • #12   16. okt 2018 basse, gem dit dumsmarte kommentar til dig selv eller dine venner, har du ikke noget konstruktivt at bidrage med så hop videre til næste emne. Men vil gerne se dokumentationen på de 5%, for ellers kan jeg sgu godt da godt regne ud at udfra en afgift på ca 30k så er 1500 kr ikke besværet værd, 5-6000 kr er mere attraktivt

  • #13   16. okt 2018 Hvis du gerne vil have dokumentation, så må den første indsats være at prøve at finde den i stedet for at lade det være helt op til andre:

    http://bfy.tw/KNYr



  • #14   16. okt 2018 SKAT vurderer pt en årg. 2003 R1 til 64.000 (før standsfradrag) i handelspris -

    https://skat.dk/getfile.aspx?id=137920

    Der gives 3% i fradrag for middelstand (handelspris 62.100) og 8% i fradrag for under middelstand (handelspris 58.900) -

    https://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=1947427

    Hvilket giver en afgift på 32.169 for et eks i middelstand og 30.512 for et eks i under middelstand. Forskellen i afgift på middel og under middel i standsvurdering efter toldsyn er således 1.657 på en 2003 R1


  • #15   16. okt 2018 Tusind tak Michael S, det er virkelig dokumenteret det som du kommer med, det er lige nøjagtigt sådan et svar jeg skulle bruge, og konklusionen er self at det ikke vil kunne svare sig. Men hvor finder jeg den "nye" prisliste bagefter når jeg skal have den vurderet til januar næste år (der bliver den 1 år ældre)? For er ikke så skarp til det med de lister nemlig, kunne du evt sende et link hvor prislisten kan findes?

  • #16   16. okt 2018 Det er nemt at finde listerne ved en alm. googlesøgning - søg på niveaulister + skat

    Niveaulisterne "udkommer" normalt 4 gange om året med ca. 3 mdr's mellemrum. Man kan ikke regne med at blot fordi en cykel er blevet et år ældre, så falder vurderingen på niveaulisterne ( cykler som CBR600 (1990-1999) var uændret fra 2013 til 2018, hvor de endelig faldt marginalt). Når en cykel er på niveaulisterne, så skal de bruges i udgangspunktet, så usikkerheden om afgiftsvurderingen falder væk på niveaulistemodellerne (i det mindste for 3-mdr's perioder).

    Husk, at niveaulistepriserne er før fradrag for stand. Jeg har beskrevet i forum, hvordan de anvendes (mange gange).

    Næste planlagte opdateringer er -

    2. onsdag i november 2018
    2. onsdag i februar 2019
    2. onsdag i maj 2019
    4. onsdag i august 2019

    https://skat.dk/skat.aspx?oid=2275608

    Du kan se progressionen i handelsprisvurderingerne på en 2003 R1 fra de sidste par år her -

    27. jan 2016 - 73.000

    11. maj 2016 - 73.000

    24. aug 2016 - 70.000

    9. nov 2016 - 70.000

    8. feb 2017 - 70.000

    10. maj 2017 - 70.000

    25. aug 2017 - 68.000

    Planlagt nov 2017 aflyst pga afgiftsændringer.

    31. jan 2018 - 64.000

    9.maj 2018 - 64.000

    22. aug 2018 - 64.000


  • #17   16. okt 2018 det er fucking vildt at du har så meget styr på det, jeg vidst ikke engang at der var noget der hed en niveauliste, derfor kunne jeg heller ikke finde noget som helst, men ja man bliver jo klogere for hver dag der går, og fedt at du som den eneste kunne komme med et seriøst og velbegrundet svar på at det rent faktisk ikke kan betale sig at lave det nummer

  • #18   16. okt 2018 Du må sgu undskylde, men når der er en hel del der fortæller dig at det ikke kan svare sig, at der er meget lidt at spare, blive du bare ved? Og hvis der er en der lige prøver at gasse dig lidt, så er han "dumsmart"? Tja, nu var det jo ikke ham der på et offentligt forum bad om hjælp til at snyde med afgiften, vel?? Og jeg ved godt at jeg også bare skal blande mig uden om, så nu slipper du for at give mig en sviner, smart ikk?

  • #19   16. okt 2018 forhold dig til emnet, holdningen til det rager mig en skid, skulle bare bruge hjælp eller helt konkrete facts som Michael S kom med, det viser sort på hvidt at det ikke kan betale sig

  • #20   16. okt 2018 Hvis "emnet" er at du vil snyde mig (og da jeg er en del af samfundet snyder du mig, alle andre indbyggere i landet, og trist nok også dig selv), så vil jeg tillade mig at mene at du godt kunne have en lidt mere ydmyg stil, men det rager dig vel rigtigt meget!

    profilbillede
  • #22   16. okt 2018 jeg siger ikke at nogen skal lave "det grove" arbejde for mig, jeg spurgte bare til mc ophuggere i tyskland, så kom nogen med postulater om det ikke kunne betale sig, så ville jeg have nogle facts på bordet og det fik jeg, punktum

  • #23   16. okt 2018 og Tom, du kender vel godt udtrykket "det som er sparet er tjent" smiley

  • #24   16. okt 2018 Jeg kan sgu heller ikke finde rundt i de lister, men det kan da være blevet nemmere siden sidst.

    Michael:
    Hvad tror du en 98 CBR600 F3 vil koste nu?


  • #26   16. okt 2018 #23 Hvis man skal bruge 5000 kr. på at spare 2000 kr. hvad har man så tjent?? Måske skulle man spørge folketinget, så nedsætter de et udvalg, og kommer med et tåget svar om 5 år smiley

  • #27   16. okt 2018 regnede med at der var meget mere end 5% at hente, det har flere af mine bekendte sagt til mig, derfor ville jeg undersøge sagen helt konkret

  • #28   16. okt 2018 tom, lad nu være med at få dig selv til at lyde dummere, det er også derfor jeg undersøger tingene inden, og vil aldrig betale 5000 kr for ødelagt skjoldsæt, maks 500kr

  • #29   16. okt 2018 Det hedder ikke et skjoldsæt til en mc, der hedder det et kåbesæt. det er mc galleri det her, ikke scootergalleri.

  • #30   16. okt 2018 #29 Nu skal du ikke få dig selv til at lyde dummere, det har flere af mine bekendte sagt, og så passer det vel?? smiley

  • #31   16. okt 2018 Allan, har du noget relevant at komme med i forhold til hvad selve indlægget drejer sig om?

  • #32   16. okt 2018 #27

    Der er faktisk en ganske lille kattelem for en lavere afgift, men det er bestemt ikke nemt at få, og ødelagte kåbedele er normalt ikke nok. I princippet skal den vurderede handelspris jo afspejle markedsværdien i den stand den fremvises til ind.reg på (foregår langt overvejende ved standsvurdering ved toldsynet). Men kan man overbevise SKAT om, at der er helt særlige omstændigheder gældende for netop ens tilfælde (hvorfor de 8% fradrag for under middel ikke er nok) kan SKAT kræve fremvisning for dem.

    "Hvis der er særlige forhold, som gør sig gældende, kan de nævnte tillæg eller fradrag fraviges efter Skatteforvaltningens besigtigelse af køretøjet. Se REGAL § 10, stk. 3 og § 25 om besigtigelse af køretøjer."

    Det er vigtigt at gøre sig klart, at det ikke er nogen ret, man automatisk har, da det er SKAT der træffer afgørelse om fremvisning for dem - De fleste bliver summarisk afvist IME.

    "Ved import skal synsvirksomhedens markeringer fra toldsynsrapporten anvendes. Dette bliver kun fraveget i situationer, hvor køretøjet undtagelsesvist bliver krævet forevist af Skatteforvaltningen."

    Før man begiver sig ned ad den vej, skal man seriøst afveje om besværet står mål med det højst usikre udfald (dræbende langsommelig sagsbehandling - risikoen for, at SKAT fastholder vurderingen selv efter fremvisning for dem osv).


  • #34   16. okt 2018 Michael, det lyder sgu til at du har styr på det, men kan godt se at den undtagelse måske vil være svær at gøre brug af, det er ligefør det kræver at hele mc er tævet med en mukkert men således at den lige kan gå igennem lovpligtig syn og blive godkendt til at køre på vejene

Kommentér på:
Motorcykelophuggere Tyskland

Annonce