{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.361 visninger | Oprettet:

Toldsyn -> afgift, nogen tidsfrist? {{forumTopicSubject}}

Altså kan jeg godt få synet en smadret cykl, og så ringe til told og skat og sige den er under middel og så begynde at lave den fra den dato den er synet, altså ploere og pudse og den, hvis jeg først vil betale afgift næste år? Er der nogen frist, fra syns dato og til jeg melder at den er blevet synet og til afgiften skal betales?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.
  • Hjælp af fagmand til tilslutning af nyt komfur (rette kabel haves) 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Toldsyn -> afgift, nogen tidsfrist?
  • #1   19. jun 2007 ja, det er sku da også planen, men hvis den har vold smadret skjolde og ridser og sådan, men sagtens kan køre, kan jeg så få den synet under middel, så melder jeg til skat at det er sådan og sådan en og den er synet under middel og så så kommer der en ting, hvor jeg skal betale afgiften ikke! Men hvis jeg nu først betaler afgiften næste år, kan jeg så godt få den synet her i år? og så er det lige meget?

• #3   19. jun 2007 Helle - Så jeg får cyklen i morgen og syner den i morgen og så kan jeg godt gå igang med ombygningen og så bare melde til told og skat at jeg har en under middel og at det er den og den model og så sender de afgiften og når den så er betalt (indenfor 1 år) Så har jeg en fin cykel? Fordi jeg vil ikke lave den lækker, her i efterår og vinter, hvis den skal synes igen i 08 for betaler ikke afgiften før der alligevel.. smiley

• #5   19. jun 2007 Har lige været det igemmen jeg fik min under middel ved ikke at pusse den og tage side skjol af men den skal jo kunne gå igemmen syn og så har du et år til at betale agiften efter du har været oppe ved skat og prisen på agiften det er sådan det forgå.

• #6   19. jun 2007 Men skal skat se den, eller er det baresyns manden?
    Og sender synsmanden vuderingen til skat eller skal jeg selv aflevere den?

• #7   19. jun 2007 prøv at hør du få en toldsyns report som du aflever på skat og så skal du udfylde nogle papier hvor svært kan det være..

• #8   19. jun 2007 Svært... Har aldrig prøvetdet før jo.. smiley

• #9   19. jun 2007 ok men det er sådan du gør ellers skriv igen vis jeg skal hjælpe hygge

• #10   19. jun 2007 Du skal have toldsynet og registreringssynet cyklen. Det gør synsmanden i én ombæring. Samtidig vurderer han hvilken stand cyklen er i. Han stempler sine papirer og giver dig dem med til Skat. Toldsynet holder i et år. Længere er den vist ikke...

• #11   19. jun 2007 Okay.. Mn holder det også, hvis at året nu skifter, ex til 08?
    for der falder afgiften jo yderligere, da den bliver 1 år ældre... ikke?

• #12   19. jun 2007 Toldsynet holder 1 år fra synsdatoen. Du kan godt komme ud for at SKAT vil se din cykel.
    Det er sjældent men det sker.

• #13   19. jun 2007 Hvis den er smadret, så vent med at lave den, få den istedet vurderet.
    Hvis du klager over afgørelsen så kan du få afgiften længere ned.

• #14   19. jun 2007 Er der ikke et sted jeg kan se hva den ca koster?

• #15   19. jun 2007 jo på skats hjemmeside.
    Men så kan du klage og få penge tilbage hvis du får medhold.

• #16   20. jun 2007 lad være med at kun toldsyne og så lave den rigtig flot inden du betaler afgift,engang imellem vil de se maskinen(det kaldes stikprøver) og så kommer du til at betale afgift af din renovering også.

• #17   20. jun 2007 og lad nu vær med at tro ligesom min egen lillebror gjorde : du kender en synsmand,så kan du jo bare få papirene på motorcykelen med ned til ham og så behøvede han jo ikke og køre helt ned til mig og han ville heller ikke have at andre end ham selv skulle køre på den,heller ikke synsmanden.han drømmer da.

• #18   20. jun 2007 Hvis jeg var dig ville jeg vente med at renovere den indtil du var klar til at betale afgiften - du løber en stor risiko for at betale afgift for renoveringen samt dit eget arbejde. Hertil kommer, at det er bedre at vente med at kontakte TOLD til det år du ønsker afgiften betalt, der kan ske meget i deres håndtering af afgiften på de forskellige modeller og udgaver. Hvis muligt undgå at oplyse om speciel R eller GSX eller hvad nu de stor modeller hedder, henvis til standard udgaven for cyklen - du kan spare lidt ved dette - check evt. på told hjemmeside hvilke modeller de har i systemet og find en der matcher din.

Held og lykke med projektet

Kommentér på:
Toldsyn -> afgift, nogen tidsfrist?

Annonce