{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.107 visninger | Oprettet:

Mt-09 årgange - hvad skal man vælge?? {{forumTopicSubject}}

Hej alle i gæve mc elskere smiley

Valget af mc til næste år, står nu mellem mt 09 og triumph speed/street tripple.

Jeg har dog et lille problem som i forhåbentlig kan hjælpe med smiley
Nu har jeg søgt og søgt og jeg kan simpelthen ikke finde et helt konkret svar på følgende:
Yamaha mt-09 af årgang 2014-2016 har på papiret en topfart på 235.
De nye årgange står til 216 km/t åg årgang 2017 står til at være begrænset til 210 km/t.

Ja ja ja, jeg ved godt at topfart ikke er det vigtige på sådan en model, men jeg kan simpelthen ikke læse mig frem til hvorfor de nye er begrænsede, og om man kan ændre den begrænsning?
Jeg har svært ved at finde ud af, om jeg skal nuppe en lettere brugt mr 09/street tripple rs, eller en helt ny mt-09 nemlig smiley


Kommentarer på:  Mt-09 årgange - hvad skal man vælge??
  • #1   17. okt 2018 Styret triple er meget bedre end mt 09 på ale punkter men er også lidt dyre

  • #2   17. okt 2018 1#
    Speed eller street tripple?
    og dem jeg har kigget på, er den første årgang med de kantede lygter.
    den ligger ca. til lige under 100 k for en lettere brugt.
    Jeg prøvede den for et par ås siden, men jeg har svært ved at huske præcis hvordan den kørte.
    MT-09 har jeg prøvet af flere omgange, dog ikke den nyeste model?
    jeg elsker bølle faktoren der er i mt-09 eren, og jeg kan ikke huske om street triplen var lige så sjov og "inspirerende" at køre på smiley


  • #3   17. okt 2018 Hvis fart ikke er vigtigt er det vel også ligemeget om den er begrænset til 210?

    Ville selv vælge mt frem for Street triple
    Mest pga den enormt grimme front / lygter smiley


  • #4   17. okt 2018 3#topfart er i bund og grund ligegyldig, det giver bare ikke mening for mig at den er begrænset, hvis den reelt kan mere, som den kunne på de tidligere årgange smiley


  • #5   17. okt 2018 Ville helt klart vælge Triumph...

  • #6   17. okt 2018 5#
    hvorfor? smiley


  • #7   17. okt 2018 Udover lygterne synes jeg bare generelt den er federe end MT09, hvilken jeg også rigtig godt kan lide. Den har sgu lidt mere charme.

    Men kan du lide begge, så tag du føler dig bedst tilpas på, er jo meget individuelt.

    Jeg kiggede selv lidt på de to, og synes bare Triumph var mere mig.


  • #8   17. okt 2018 Det er et ton video på you tube med mt 09 vs. Street triple rs. Jeg synes de er begge lidt kedeligt og grimme. hvis du spørger mig Prøv en Z 900 og du vil nok skifter mening, eneste minus med Z 900 er vægten på 210 kg full tanket men den holder sin vægt rigtig godt pga lav tyngdepunkt og køreegenskaber er utrolig

  • #9   17. okt 2018 Hvis du værdsætter bøllefaktoren så prøv lige en ktm duke 790 inden du handler smiley

    Og lyt endelig ikke til George smiley .. z900 er er nok den mindst bøllede i denne gruppe smiley


  • #10   17. okt 2018 Brian, Z 900 spiser ktm til morgenmad ?? hvad angår hk. moment, top hastighed og ikke mindst prisen 40 k dyre!!! osv. Og det kommer an på enkelte kører hvor agresiv vil være med højre håntage, power wheely i første og anden gear uden prob. ??

  • #11   17. okt 2018 Alle årgange af MT 09 er begrænset ift. topfart. Det kan fjernes ved ECU flash.
    Den første generation MT 09 kan godt have lidt problemer med koblingen, hvis den bliver kørt hårdt. Det skulle være fikset på den nye generation med slipperkobling.

    Triumph'en slår MT'eren på affjedring, men du kan opgradere affjedringen meget på en MT 09 for den merpris Triumph'en har.


  • Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.405
    #12   17. okt 2018 Der er samme topfarts begrænsning på alle årgange 09ere
    den kan fjernes når du alligevel skal have den ecu flashet smiley
    fra 16 har de Tracktion controll
    virker dog bedre fra 17 som også er født med quickshift,
    og slipper og assist cluch fra 17


  • #13   17. okt 2018 @Georg

    #10

    Det kan jeg ikke have siddende på mig... Lad os afgøre det på knutten til maj smiley smiley


  • #14   17. okt 2018 Det er en aftale ??

  • #15   17. okt 2018 12#
    hvorfor er de så oplyst til forskellig topfart i forhold til hvad årgang de er?
    Z 900 har også været overvejet pga. de gode anmeldelser, men jeg må indrømme at designet ikke tiltaler mig lige så meget som de to andre smiley
    Ktm 790 blev valgt fra fra starten, ene og alene pga. prisen, design osv. er mega fedt, men ikke så meget federe end street tripple og mt 09:)

    nu har jeg kørt mange forskellige mc-ere, men street tripple og mt-09 ramte bare mest det jeg er ude efter lige nu: fedt design (efter min mening), lækker motor, bølle faktor i form af power wheelies og kvik acceleration, forholdsvist gode i sving, dog kunne den gamle mt-09 godt bruge en bedre affjedring ja.


  • #16   17. okt 2018 Lige kom en mt09 tilsalg fornuftig pris 76k fra 14 op

  • Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.405
    #17   17. okt 2018 Jeg har selv haft en 14er og har nu en 17er
    og ved at de er begrænset ens, testet i rullefelt !


  • #18   17. okt 2018 Som jeg har forstået det, er dem fra 2017 og frem begrænset til 9500 omdr i 6. gear.
    Min er fra 17 og har vist 225 km/t så ved ikke om det har noget på sig, men ikke ligefrem behageligt uden kåbe. Med hensyn til valg tror jeg ikke der er noget der slår MT 09, hvis man tænker pris og funfactor.


  • #19   18. okt 2018 ja ja angående funfaktor er Husqvarna NUDA den klart den sjoveste jeg til dato har prøvet smiley

  • #20   18. okt 2018 Fanta # 17.
    Når du selv har haft begge modeller, hvilken ville du så anbefale? ?


  • Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.405
    #21   18. okt 2018 17eren selfølgelig, fordi den har traction og q shift og pænere design,
    hvis du mener yamaha eller triumph, ville jeg tage yamaha,
    street triplen er for klejn og mangler noget bundtræk i forhold til MTeren,
    Speed triplen er tung og gammeldags motor.
    Har selv haft flere af dem også.


  • #22   19. okt 2018 Jeg prøvekørte dem begge inden jeg købte min XT'er.
    Jeg tog MT-09'eren til en hver tid frem for en street triple, men mindre jeg skulle køre trackday.


  • #23   20. okt 2018 Nu ved jeg ikke om du har prøvekørt modellerne, men glem alt om topfart, når du runder 200 km/t er du ved at blæse af på dem begge ;). Når det så er sagt vil jeg sige at der er større forskel på dem når man prøver dem, end på papiret. Jeg ejer en Street Triple, men har prøvekørt MT09 flere gange (ikke den nye model). Street Triple er noget mere sportsligt anlagt. Både ift benstilling, affjedring, motor og sving. MT09 har en mere oprejst kørestilling, mere bundtræk og nemmere at få på baghjulet :). Det er begge 2 fine cykler, Street Triple er sjovest i svingene, MT09 når det går lige ud. Jeg går efter at køre så mange sving som muligt når jeg er på tur og er helt vild med svingegenskaberne på Triumphen, derfor valgte jeg den (lækker på bane også). Men hvis man er mere til lidt "bølle kørsel" og motard kørestilling er Yamahaen muligvis den rigtige for dig. Z900 er også en dejlig cykel hvor man får meget for pengene, men i min verden bliver en 4 cylinder aldrig så sjov som en triple.

Kommentér på:
Mt-09 årgange - hvad skal man vælge??

Annonce