{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.316 visninger | Oprettet:

Ny vinkel fotovogn diskussion {{forumTopicSubject}}

Hej venlige mennesker

Jeg har nu siddet og læst igennem flere af de tråde som allerede eksisterer her på siden angående fotovogne. Flere af disse lader til at handle meget om hvad folk har læst på diverse nyhedsider. Andre ender i diskussioner uden for emnet.

Tænker da at gå "statistisk" til værks i denne tråd. Flere herinde har prøvet at blive taget af en fotovogn, men ikke modtaget en bøde. Lad os vende det om.

Er der nogle herinde som HAR modtaget en bøde fra en fotovogn, eller med sikkerhed kender nogle som har?

Ønsker ikke at starte en diskussion omkring etik eller huller i lovgivningen.
Lad os alle holde en god tone smiley

På forhånd tak.

-Mads


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny vinkel fotovogn diskussion
  • #1   17. okt 2018 På en af de forrige tråde, var der en der lagde sit billede op fra fotofælden, som var modtaget i e-boks sammen med bødeforlæg.

  • #2   17. okt 2018 Yep´s
    Har modtaget en betinget fra fotovogn i 2014 i Odense. Men kan ikke finde bøden/foto´et
    Desværre, jeg har enda forsøgt at få en kopi af den gamle bøde, Meeen .. det får man ikke bare lige, med mindre der er noget retligt efterspil..
    Så den er god nok.


  • #3   17. okt 2018 Hmmm, jeg har lært en lektie fra min kollega, som jeg tager alvorlig: Det er MIG der bestemmer hvordan og hvor hurtigt jeg kører, og det er Politiet der bestemmer hvor meget det koster.

    Ikke klynke. Det er ikke en anden der holder gashåndtaget for dig


  • #4   17. okt 2018 Jeg har også på mc modtaget en bøde fra fotovogn... og måtte betale...
    har desværre ikke bøden liggende mere...


  • #5   17. okt 2018 Klønker heller ikke. Fortæller bare fakta, så andre evt, går forbi.

  • #6   17. okt 2018 #3: Hvem klynker??
    Iøvrigt er det såvidt jeg ved, stadig ikke politiet som bestemmer, hvor store/små bøder der udskrives. I Dk ihvertfald. Endnu. smiley


  • #7   17. okt 2018 Jeg kunne godt tænke mig at høre en sag, der blevet bragt for for retten.
    Lovgivningen om AFK og den omvendte bevisbyrde, mener jeg ikke er gældende. Fordi sagerne er behandlet manuelt, og er baseret på video optaget manuelt.
    Og derfor skal behandles som sager hvor man bliver stoppet.



  • #8   18. okt 2018 @3 "Politiet der bestemmer hvor meget det koster" gør ondt helt inde I hjertet at læse sådan noget sludder.

  • #9   18. okt 2018 Har nu hørt fra pålidelige kilder, at nej, fotovogn, eller tre fod,, ikke måler mc, kun deres håndholdte grej, kan dette.

  • #10   18. okt 2018 har en bekendt hvis svigerfar arbejder inde ved politiet, og han siger at man ikke får en bøde, medmindre de virkelig har god tid til at "vende" udstyret og blitze en igennem deres forrude, hvor pålideligt det er skal jeg ikke kunne sige, men i hvertfald det jeg har hørt fra ham

  • #11   18. okt 2018 #9: Men eftersom flere her i tråden har fået bøde fra en fotovogn, så er sin kilde vidst ikke så pålidelig alligevel.

  • #12   18. okt 2018 fik i hvertfald at vide at hvis de kan måle en på rigtig lang afstand så får man det, ellers hvis de bliver "overrasket" så kan de ikke nå at blitze fra forruden, men igen, jeg har ikke nært bekendskab med deres udstyr og hvordan det er sat op

  • #13   18. okt 2018 Ingen grund til diskussion.
    Kør lovligt eller vis dig som en mand og betal. Så er man ude over alle gætterierne. smiley


  • #14   18. okt 2018 jeg synes det er et godt emne at tage op, er du utilfreds så hop videre til noget andet

  • #15   18. okt 2018 Det er så dejlig med en 125cc. Jeg skal virkelig gøre mig umage for at få en fartbøde hahaha

  • #16   18. okt 2018 Der er stadig ingen der har fremlagt noget som helst dokumentation på en modtaget bøde her.
    Gætter på vi er mange der har kørt forbi blink bilen og efterfølgende gået og ventet nervøst.


  • #17   18. okt 2018 Tilbage i 2009 fik jeg en bøde med knap så fint billede, tilsendt fra ordensmagten. Jeg var på MC og episoden fandt sted på P.Knudsens gade i Kbh.

    Det var de gamle vogne, hvor der også er kamera som peger fremad smiley


  • #18   18. okt 2018 Min pålidelige kilder, er ham der uddanner , dem som sidder i de nye fotovogne. smiley såååå

  • #19   19. okt 2018 #18: Så skal du lige spørge din kilde, om han ved hvad kameraet i forruden bruges til...
    https://www.tvsyd.dk/amp/57081


  • #20   19. okt 2018 Ja det filmer ud, men tager ikke målinger, men hvis der kommer en forbi med sindssyg kørsel, kan man bagefter se nr plade, og kan Lave en manuel udregning, noget med afstand fra filmen, det er der nogle teknikker der kigge på, men alm vis, bliver man ikke blitzet af vognen eller tre fod.

  • #21   19. okt 2018 #20: Korrekt, det filmer MC'en bagfra, såfremt det bliver aktiveret manuelt.
    Men synes du ikke det lyder underligt i dine øre, når der er nogle her i tråden der kan fortælle, at de netop har fået en bøde fra en fotovogn?


  • #22   19. okt 2018 ja jeg fik et fint billede af min nr.plade og en hilsen for at have kørt 61 i en 50 zone


  • #23   19. okt 2018 Ja det er underligt. Men skulle også mene at med de hastigheder mange kører mc med, vil der være nok af bødeforlæg at vise herinde. Men måske du har ret alligevel, hvem ved. smiley


  • #24   19. okt 2018 Samme fjollede diskussion, med de samme som påstår uden bevis. Og de samme der ikke tror på en skid uden bevis...



  • #25   19. okt 2018 Vi må jo bare give gas, og se hvad der sker, men ellers enig med #24

  • #26   19. okt 2018 #23: Næ, for det er ikke hver gang der blitzes, at der medfølger en bøde. Det er kun når personen i bilen når, at aktivere det andet kamera.
    Men igen. Vend lige tilbage til din pålidelige kilde, så vi kan finde ud af, om det er dem her i tråden der lyver, eller om det er din kilde...


  • #27   19. okt 2018 Hvis jeg spørger om det samme, får jeg nok samme svar som sidst. Vi må alle bare se hvad der sker, jeg satser, og giver den gas. smiley

  • #32   24. okt 2018 Jeg har talt med en der passer en fotovogn, og han siger de sagtens kan tage mc'er, der er dog kun ca. hver 3 de udstiller bøde til, da de har problemer med at fotografere / registrere nr. pladen.

  • Niels B
    Niels B Tilmeldt:
    jun 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #33   24. okt 2018 Men hvad med identifikation af føreren? Jeg ved godt, at det er ejeren, der skal betale, hvis ikke man oplyser, hvem der kørte, men i tilfælde af klip i kortet - hvad gør man egentlig der, hvis man ikke kan se et tydeligt ansigt?

  • #34   24. okt 2018 Ejeren betaler og står for klip,,,,, længere er den ikke...

  • #35   24. okt 2018 Ja, jeg har fået en fartbøde på MC fra en fotovogn. Min Yamaha var rimelig kvik efter trafiklyset skiftede til grønt!! Jeg fik taget et billede både forfra og bagfra, som var ganske tydelige og jeg kunne nemt genkendes.

  • Peter J
    Peter J Tilmeldt:
    nov 2015

    Følger: 4 Følgere: 1 Svar: 1
    #36   24. okt 2018 Det er måske ikke særlig relevant, men efter 48 år med kørekort i Dk, heraf 43 med mckort og uden en eneste bøde på trods af konsekvent overtrædelse af fartgrænser, flyttede jeg til Spanien, hvor jeg til nu har fået fire, 4, bøder for minimale overskridelser.

    Hvad klynker I over?


  • #37   24. okt 2018 Der er ingen problemer med fotovogne, blot man overholder hastigheds grænserne.


  • #38   24. okt 2018 smiley smiley

  • #39   24. okt 2018 Eftersom de ikke kan se dit ansigt, kan du nægte at oplyse, hvem føreren er, hvis overskridelsen er på mere end 30 % og dermed udløser et klip. Det får du muligvis en bøde for, men intet klip. Er overskridelsen mindre, tildeles bøden automatisk ejeren af køretøjet. Du kan selvfølgelig også vælge at følge de programmerede mønsterborgere, som har kommenteret herover og enten bare gå til fuld erkendelse ELLER overholde de hastighedsgrænser, som er sat ud fra laveste fællesnævner, nemlig de absolut dårligste bilister og motorcyklister... smiley

  • #40   25. okt 2018 #36

    Der FINDES ikke mindre forseelser i danmark.

    Deror kører folk rundt med hovedet oppe i røven på hinanden og skvadrer i en uendelighed.

    Jeg har kørt 16 år i dk og har ALDRIG så meget som HØRT OM en bøde for en mindre forseelse.

    Enten er der totalrazzia hvor de spærrer nørre alle hele aftenen.

    Eller også får du bare lov at vælte rundt i din ædru brændert.

    HUUULK siger jeg dig!!

    Ville ønske jeg ku få nogen småbøder, til gengæld for FRIHED under det ansvar det er at følge bagatelreglerne.

    I danmark kan du enten vælge mellem at få en knippel eller en picanto op bagenden.
    Nuggi siger det bare.
    Frit valg
    smiley smiley smiley :'(

    Nyd din lanesplitting, parkering, vågne medtrafikanter og gult blinkende lyskryds om aftenen


  • Niels B
    Niels B Tilmeldt:
    jun 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #42   25. okt 2018 #37 Jeg synes faktisk at fotovogne er en ganske god idé. De får mig til at tænke over, hvor stærkt jeg kører, og det er vel også hovedformålet med dem.
    Bevares, jeg kan også tænke med røven i ny og næ og dreje for hårdt på håndtaget, men der er jeg også bare en idiot, der har fortjent en bøde/klip ??


Kommentér på:
Ny vinkel fotovogn diskussion

Annonce