{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.222 visninger | Oprettet:

Søger Harley veteran ekspert {{forumTopicSubject}}

Søger en Harley 'ekspert' som kan give lidt vejledning og råd omkring indregistrering af en Harley fl 1200 fra 1957. Det omhandler hvordan man skal gribe afgiften an, mht veteran som er lettere ombygget. Samt lidt prisvurdering af cyklen som den står uden afgift.

Det er en cykel som jeg tænker på at købe, men er lidt tilbageholden pga. de sindsygt mange afgift regler, som ikke er til at finde rundt i.

Ville være taknemlig hvis en som har lidt forstand på det, gad rådgive lidt over pb. Mvh smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Søger Harley veteran ekspert
  • #1   22. okt 2018 Allan det rigtigt svært at hjælpe med uden billed

  • #2   22. okt 2018 Kan lige sende lidt info omkring det på en pb.

  • #3   22. okt 2018 Smid nu bare et billede op, hvis du forventer hjælp og råd er det vel det mindste du kan gøre!

  • #4   22. okt 2018 Det drejer sig om denne cykel

    profilbillede
  • #5   22. okt 2018 Så vil jeg med den viden om emnet som du selv nævner at du ikke har, anbefale dig at holde dig langt væk! At kalde den "lettere ombygget" er vist ikke helt fyldestgørende smiley

  • #6   22. okt 2018 Er du sikker op stellet er originalt? Det er svært at afgøre udfra billedet.
    Udover det, så skivebremser, forgaffel, fremflytter og late shovelhead motor, så er den vist mere end let ombygget smiley
    Hvis jeg var dig, så ville jeg tage fat i et firma som har erfaring med sådanne cykler - f.eks. FCH-Custom i Vrå - de kan uden tvivl hjælpe dig med at få den afgiftet korrekt.


  • #7   22. okt 2018 Stellet skulle være original fra 57'. Kan godt se at lettere ombygget måske er lidt mildt sagt. smiley Ejeren skulle eftersigende have haft søgt afgift på den, for nogle år siden. Men han syntes den var for dyr. Ved ikke præcist endnu hvor meget den var dengang, men vil det at den har været inde forbi told og skat hjælpe på processen? Syntes det er lidt svært at finde ud af, hvad afgiften vil blive i dag. Da jeg ikke helt ved hvordan de vurdere sådan en ombygning. smiley

  • #8   22. okt 2018 Hvis stellet er original. Så kan du låne dig til resten... ;D
    Der må være en i omgangskredsen med motor i lige kan sætte i.
    En med en rigtig forgaffel. Måske baggaffel.?
    Så lån dog frem til en Ca original. Det er okay... Det gør de andre også. Dem der siger andet er jaloux... Og jalousi er en grim ting.


  • #9   23. okt 2018 Det er lidt svært at se om stellet er originalt, men såvidt jeg kan se er der f.eks. ingen "sidecar loops" - store støbejerns beslag med øjer - på de to "downtubes" foran motoren? Beslagene ved bagakslen skal også gerne være støbejern f.eks. Og beslaget til værktøjskassen på højre side af bagstellet er også væk, så helt original er den ikke.

    Jeg tvivler på nogen vil forsikre den som veteran med shovel motor og 3 tommers belt drive...men lykkes det dig må du gerne give et praj smiley

    Jeg har sakset et foto af en original 57 ramme fra nettet. Prøv at sammenlign med din?

    Jeg kan se du bor i midt-vestjylland, så måske det var bedst at kontakte inside i Vejle og få deres vurdering? De er eksperter i ældre Harley'er og tilbyder bl.a. at syne for folk.
    http://www.inside-vejle.dk/

    Hvis den tidligere ejer har fået den afgiftsvurderet kan du måske spørge of SKAT stadig har vurderingen? Det kan meget vel vise sig at være billigere at "betale ved kasse 1" end at skulle igennem hele møllen igen


    profilbillede
  • #10   25. okt 2018 Hvad koster selve cyklen

  • #11   25. okt 2018 Men du skal nok regne med 40-50000 måske mere. Harley er meget dyr

Kommentér på:
Søger Harley veteran ekspert

Annonce