{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kør MC på bilkørekort.
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #2   3. nov 2018 Det bliver et nej tak herfra. Der er ikke brug for flere uerfarne motorcyklister.

  • #3   3. nov 2018 Ligefrem et "lovforslag" er det vist ikke! Men kan du få 50.000 til at synes om din ide, skal folketinget "diskutere" det, og mon ikke at de meget hurtigt bliver færdige med det! Hele tanken med borgerforslag, er jo kun endnu en narresut til de godtroende smiley
    Men held og lykke!


  • #5   3. nov 2018 Øhhhh nej!!!!

  • #6   3. nov 2018 Synes det er et godt forslag, som reglerne er nu skal unge tage dobbeltteori, og op til flere køreprøver for til slut at kunne blive rigtig mc'ist. Hvis man som studerende kunne starte på en 125'er på bilkortet, og så senere opgradere, ville det være en fin måde at åbne mc-livet for flere. Politikere deler næppe min holdning, kulturen synes at være at man forbyder alt for en sikkerheds skyld.

  • #8   3. nov 2018 Præcis som Sajmon !

    Ikke flere uerfarne motorcyklister.

    Så også nej tak herfra


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #9   3. nov 2018 #7 - Langt lys gør ikke folk mere synlige for de andre trafikanter som man rent faktisk skal passe på - kun modkørende, og de er ikke farlige for dig.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #11   3. nov 2018 Men der er ingen statistikker som viser at det rent faktisk virker, og er der ikke det, er det falsk tryghed.

    Motorcykler som kører med 250km/t er langt udenfor normal trafikal opførsel, så hvorfor er det dog et argument at de bliver nemmere at se?

    Ingen af mine MC'er har dårligt forlys - måske du skulle have købt en bedre model selv?


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #13   3. nov 2018 Så du siger en mc der kommer med 250 +på motorvejen ik er nemmere at lig mærke til hvis de har langt lys på?

    Det lange lys på en bil eller MC, lyser typisk omkring 100 meter, og nærlyset skal leve op til et krav om at oplyse vejen 30 meter foran dig - så det er 70 meter tidligere du ser en MC med langt lys. Ved 250km/t kører du rundt regnet 70 meter i sekundet, så du ser den bagfra kommende MC ca et sekund tidligere.
    Det er ET sekund mere du har til at reagere, hvis du havde tænkt dig at trække ud foran den.
    Bilder du dig selv ind at det gør en SKID forskel, så er du mere end almindeligt naiv...

    Tit ofte lyser motorcykler slet ik langt nok frem ved nærlys selv en cykellygte kan jo lyse mere.
    Ikke korrekt. Nærlys på MC'er overholder lovens krav - det skal en cykellygte ikke, så naturligt er der fint lys på MC'er så de ikke behøver køre med langt lys. Som sagt er det kun synligt for den gruppe trafikanter som ikke er farlige for dig - måske på nær folk fra sideveje, men hvis de ikke ser din MC, vil langt lys ikke hjælpe en dyt på det.

    Snakker om når de kommer bagfra med den fulde fart. Nej ved normal kørsel ved jeg godt det ik har den vilde betydning.
    Men de to artikler DU SELV linker til henvender sig til "normal kørsel", så skal vi ikke bare forholde os til det?
    Ellers må du formulere dig anderledes.

    Men hvor mange overholder den grænse?
    Jeg kender ikke dig, men jeg kan da svare for mig selv. Jeg kører oftest for hurtigt, men jeg kører A L T I D forudsigeligt, og placerer mig A L T I D synligt.
    Langt lys pisser modkørende af fordi de fleste af dem der kører med det, er så snotdumme at de ikke blænder ned når mørket falder på - og de kører gladeligt med langt lys når der er andre trafikanter foran dem, som gør det ret svært at se en skid i spejlene.
    Falsk tryghed - ikke en skid andet.


  • #15   3. nov 2018 #14 Prøv nu at læse hvad Sajmon skriver: "Langt lys pisser modkørende af fordi de fleste af dem der kører med det, er så snotdumme at de ikke blænder ned når mørket falder på - og de kører gladeligt med langt lys når der er andre trafikanter foran dem, som gør det ret svært at se en skid i spejlene.
    Falsk tryghed - ikke en skid andet."
    Jeg har endnu til gode at blive blændet af modkørende i mine spejle, men det er måske normalt i Jylland? smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #16   3. nov 2018 Med 250 km/t gør det INGEN forskel om de blinker eller ej, hvis du først har besluttet at trække ud. INGEN forskel, for de har for meget fart på...

    Ja på motorvejen er modkørende lidt længere væk, men det er ikke motorvejs kørsel vi snakker om. Det er ikke motorvejs kørsel de snakker om i de to links du SELV har skrevet højere oppe.

    Der er som sagt ingen statistikker som viser at langt lys redder liv - ej heller er der nogle statistikker som viser at larmende udstødninger gør det, og der er slet ingen statistikker som viser at det vil få flere til at vælge 125ccm MC'en i fald man må køre den på et B kørekort.


  • #18   3. nov 2018 Kig på hvordan de gør i england med det cbt kursus.
    Det giver bilister og folk med am førerret, adgang til a1.
    Uden en fuld A uddannelse.
    Det vil have bedre chance for at kunne få opbakning herhjemme.

    Vi er desværre ikke sydeuropa selvom det ku være hyggeligt


  • #20   3. nov 2018 Cbt indfører ikke flere klasser.
    Det er blot den samlede betegnelse for det kursusforløb der giver førrrret til A1.
    Læs og du vil forstå.

    Det er en måde at få bugt med det problem der er årsag til at trådstarter har stillet foreslaget.
    Uden at skabe de øvrige problemer der bliver udpeget som forventelige bivirkninger af simpelthen at lægge A1 førerret ind under B som man har gjort nogen steder


  • #22   3. nov 2018 Synes også det er for meget med alle de gange de skal tage et nyt kort, virker lidt overdrevet når man nu har trænet i flere år at man så skal på bane igen.

  • #23   4. nov 2018 når jeg ser videoer med mc på youtube, så er det svært for mig at se, at fordi man har kørekort, så er man mere erfaren, nej lad alle køre hvad de har lyst til, det giver et bedre flow i trafikken

  • #24   4. nov 2018 #21
    Det er heller ikke en underklasse.

    Det er det kursus man tager for at få førerret til a1 klassen.

    Intet andet.
    Kun et kursus.
    A1 klassen findes allerede.

    Man får bare lov at køre den eksisterende klasse

    De må vist gerne køre A1 i resten af kørekortsdirektivfællesskabet, på trods af brexit, men kun i den periode deres senest beståede prøve giver dem ret til at føre A1

    Mener de udstedes for 3 år af gangen når det er på baggrund af bestået cbt kursus

    Vil man have det permanent må man tage den fulde A1 uddannelse.
    Men der vælger folk selvfølgelig bare A2 eller A.
    Why not.

    Det gælder hele livet hvis bare man ka få lægen til at skrive under hvert femtende år.

    Nåmen
    Vi ska jo starte et sted.
    Synes egentlig det var meget givende lige at få syn for sagen ang. Stemningen vedr A1 førerret efter B uddanelse

    Vi ender nok med en mellemting af en tysk engelsk og svensk model en dag.
    Tilfredsheden med de nuværende regler er ihvertfald lav


  • #26   4. nov 2018 Jeg mener det vil være en dårlig Løsning ! I forvejen er der en smule betænkeligt at man automatisk får lov at køre 45 knallert (EU knallert ) efter den bestået praktisk bil prøve... Måske ikke få os i dette forum... Men lidt vildt at man ikke nødvendigvis kan pedal cykler også kunne trække sin 125 kubik motorcykel ud på motorvejen eller rundt i København bare fordi man er bestået sin bil køreprøve...

    Til gengæld mener jeg at det vil være oplagt at man som 16 årig kunne være Få kørekort til A1
    Ligesom alle de andre landene omkring os !

    ( og det ikke kun fordi at Jeg har en 100% MC-Køreskole:-)


  • #27   4. nov 2018 #25
    Du har sgu klasse...
    Bedre held fremover med at være ignorant


  • #28   4. nov 2018 #27 Jeg havde lovet mig selv ikke at lade mig lokke af dig, men du er sgu da langt ude! Først prøver du at fortsætte din sidste "charmerende" holdning til stort set samme emne, og så tillader du dig at kalde en anden ignorant, når vedkommende ikke deler dine store visioner!! Så vil jeg også have lov til at kalde dig arrogant, hvad jeg ellers mener om dine udgydelser holder jeg for mig selv! Men fnis du lidt af det!
    Og du kan da lave en helt frisk tråd, bare med det formål at svine mig og andre du ikke bryder dig om, for som alle pattebørn har du jo sat mig på filter smiley


  • #31   4. nov 2018 smiley
    Tak


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #32   4. nov 2018 Herfra læser jeg det som "arrogant"...

    Det er du i særklasse.


  • #33   4. nov 2018 Det jokken rundt i spinaten vil jeg ikke tage del i
    Jeg hakker af
    Hyg jer


  • #34   4. nov 2018 #29 Hvis du lige slipper bongen og læser igen, skriver jeg ikke at du er ignorant, men arrogant, slå det op hvis du ikke kender forskellen, men vent til den værste skæveret er dampet af!

    Og som alle andre tøser, man sletter da bare når bliver fanget i (endnu) en gang munddiarre, man skulle jo helst ikke tage ansvar, MOAAAR!!!


  • #35   4. nov 2018 Og du kommer lige på min filterliste
    Og tak igen
    Du er til stor hjælp


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #36   4. nov 2018 Men du jokkede da lige i spinaten endnu en gang?

    Eller gør det for ondt at stå ved, at man ikke engang gider læse hvad de andre skriver, før man ørler ud over sit keyboard?


    profilbillede
  • #37   4. nov 2018 Nå det er du så allerede
    Wonder why
    Never mind
    Og tak igen igen.
    Du er da guds gave til danmark


  • #38   4. nov 2018 Ja jeg ælste lige forkert er koet øjeblik

    Slap af

    Jeg sku forklare at cbt ikke er endnu en klasse.

    Nu er vi så ude i ordkløveri

    Jeg lukker den her fane inden jeg skal læse flere sure opstød


  • #39   4. nov 2018 #36 Evner, du, evner!! Ingen er jo forpligtiget til mere end de magter, jeg mener jo at det er fantastisk at ham her overhovedet kan ramme tastaturet smiley

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #40   4. nov 2018 Jeg var nødt til at google hvad CBT er.

    Compulsary Basic Training - et kursus der er "bestået" når man blot har været til stede og ikke har slået nogle eller sig selv ihjel.

    I forvejen har vi så ukristeligt mange ringe trafikanter i DK, og så er ideen at vi skal sænke kravene for at føre en A1 MC.

    Dumheden vil da ingen ende tage... smiley


  • #41   4. nov 2018 #40 Århh, vent nu lidt, han plejer jo at skulle have det sidste ord, sååå smiley smiley

  • #43   4. nov 2018 #42 Det kan jo være at begreberne bliver blandet lidt sammen, når nu at "nogen" har en så overlegen begavelse, ikke for lige at hænge nogen ud, det klarer vedkommende så ganske fint selv smiley

  • #45   4. nov 2018 #44 Hvis du, selvfølgeligt helt uforskyldt, skulle hore i så svær grad at ørerne falder af, strikker vi dig da bare nogen nye smiley


    profilbillede
  • #47   6. nov 2018 Sajmon

    Du glemmer så at man har bestået en AM uddannelse eller B inden man kommer til cbt.

    Jeg er positivt overrasket over at du tog dig tid til at google det.
    For dig er alt håb vist ikke tabt.

    Men der er tilsybeladende alligevel lang vej til du forstår det jeg forstår.

    Kald mig bare dum.
    Men det pynter ikke på min i forvejen blakkede opfattelse af din persona.

    Og jeg sørger lige for at jeg ikke kommer til at få notofikationer fra den ehr tråd selvom jeg nu har været herinde og skrive et nyt indlæg.

    Hvad de 2 andre skriver rager mig


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #48   6. nov 2018 Tom - skulle vi have væddet alligevel?

    Fjolset skriver et eller andet nedladende bræk igen...


  • #49   6. nov 2018 #48 Hvis vi skal vædde, er vi vel næsten til at være uenige, og det er vi ikke smiley Så skal vi ikke bare erklære os pøbel for vindere, og så keglen for en taber?? smiley

  • #50   6. nov 2018 Kom lige tilbage for at tilføje at cbt kurset består af ikke mindre end 5 elementer så vidt jeg kan se.
    Det gælder kun 2 år,
    Og der er flere nævnevlrdige forhold som gør det til mere end du først gav udtryk for.

    Roadcraft nottingham forklarer det her her hvis nogen vil høre det fra en kørelærers mund
    https://youtu.be/3jgoM2FMm_s

    Og så hej hej igen
    Og tak for lort fjols smiley du er da et dejligt menneske


  • #51   6. nov 2018 #50 Hvis jeg må tillade mig, i den bedste mening, at give dig et råd, så burde du lave et nyt forumemne! Så mentalt overlegen du er, skulle du jo kunne finde et pasende emne, men det var da oplagt at lade det handle om hvor svært det er for kloge mennesker at pøblen ikke forstår en!
    Og da alle fra selv samme pøbel vel er på dit filter, slipper du for at skulle forholde dig til ignoranter, fjolser og hvad du nu ellers kalder dem der ikke smider sig i gruset for dine fødder! Så behøvede du heller ikke hærge flere tråde med dine ondskabsfuldheder, medmindre det selvfølgeligt er grunden til at du er overhovedet er her?? (Retorisk spørgsmål!!!)
    Så kan du jo også smide flere links med "sheriffen fra Nottingham" og de andre gutter du omgås smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #52   6. nov 2018 #50.. Åååååh maj gåååt. Me no give shit. Comprende?

    Jeg er så uendeligt ligeglad. Klaphat...


  • #54   7. nov 2018 Don hvordan finder du ud af sådan noget?

  • #55   7. nov 2018 #53 Jamen ellers får vi dyreværnet på nakken, selv de mest kedelige, ynkelige små dyr skal passes hvis man holder dem i fangeskab, og jeg kan da ikke forestille mig at han ikke er låst forsvarligt inde smiley smiley

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #56   7. nov 2018 #53 - Jeg ved da godt hvem hun er, men det ændrer ikke på at det er noget bræk der bliver skrevet - og det bør man slå ned på, så folk ikke tager det sludder for gode varer. smiley

  • #57   8. nov 2018 Fint. Det findes i EU (bla Letland) lad os få flere ud og mærke hvordan det er at kun have to hjul. Let trafikken evt få nogle kassedrenge ud og tænke på de to hjulede.

  • #58   8. nov 2018 Kan ikke se problemet i det, så ja herfra

  • Peter S
    Peter S Tilmeldt:
    maj 2018

    Følger: 1 Svar: 3
    #60   23. mar 2019 Så vidt jeg er klar over, så er de lande hvor det er tilladt at køre på 125cc på et B kørekort også lande, hvor en 125cc ikke må køre på motorvejen, altså helt de samme regler som med 45km/t Knallerter. Så i mine øjne, så skulle man helt droppe den Store knallert type, som alligevel ikke kan følge med i trafikken.

    Så jeg siger ja, lad B kørekort give lov til 125cc motorcykel.

    Anyway af en eller anden årsag så er det stadigvæk tilladt at køre på 3 hjulet motorcykel (uanset cc størrelse) med et B kørekort i danmark.


  • Henri H
    Henri H Tilmeldt:
    maj 2019

    Følger: 1 Svar: 1
    #61   5. maj 2019 Hej da jeg selv har kørt 45 med små og med store hjul kan jeg kun sige ja tak til forslaget da en cykel med større hjul og mere vægt er absolut mer sikker at køre på jeg har også kørt 125cc og prøvet en 250cc så jeg ved hvad jeg snakker om og jeg ved også at mer fart er mer farligt men når jeg møder en på MC med MC kort ser det ikke ud til at alle ved det for der er altid nogle idioter der ude også i bil det er jo ikke kortet der kører men manden bag styret

  • Allan M
    Allan M Tilmeldt:
    feb 2016

    Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 106
    #62   5. maj 2019 # 60.
    Kan du dokumentere, at man må køre 3 hjulet mc på b-kortet.
    Så bliver der da nok solgt mange Yamaha Niken….


  • #63   5. maj 2019 #62 Ja, det må man godt! Hvis du læser lidt i denne tråd, er der alt det du efterspørger, men så ikke selv gider bruge 5 min på at søge efter! Og kom så med et læs lort, hæld det det ud over mig smiley
    https://www.motorcykelgalleri.dk/forum/generel-diskussion/325244-motorcykel_paa_bilkoerekort


  • #64   5. maj 2019 En 3-hjulet mc er en mc med sidevogn. Undtagelsen er Yamaha Niken og lign. med tætsiddende forhjul på samme forgaffel. De regnes stadig for en alm. mc og kræver mc kørekort.

  • #65   5. maj 2019 #64 NEJ!! En MC med sidevogn, kaldes sjovt nok: en MC med sidevogn, om du må køre på sådan en, fremgår af dit kørekort, hvis du har et smiley En trehjulet MC - også kaldet en trike - må du køre på bilkort!

  • #66   5. maj 2019 Kan vi være enige om, at en Yamaha Niken har 3 hjul? Må den køres med bilkørekort? NEJ
    En trike har aldrig nogensinde været en mc.


  • #67   5. maj 2019 #66 Hvad der er en MC kan så diskuteres, hvad med en ATV? Men nu går den ikke på hvad du eller jeg mener, men hvad kørekort der skal til. Og det får du sgu nok svært ved at lave om, men skulle det lykkes dig stemmer jeg for dig som præsident smiley

  • #68   5. maj 2019 Jeg tror da ikke vi er uenige.
    En ATV køres med bil- eller i visse tilfælde med traktorkørekort. (Der findes eksemplarer der kan indregistreres som 30 km køretøj.)
    En mc med sidevogn eller tætsiddende forhjul er en mc.
    En trike er en bil.
    Enige?


  • #69   5. maj 2019 I 2 er godt vidende i det emne.
    Jeg spørge jer næste gang jeg er i tvivl om noget..


Kommentér på:
Kør MC på bilkørekort.

Annonce