{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
884 visninger | Oprettet:

Knallert over 50cm3 {{forumTopicSubject}}

Jeg har et spørgsmål vedr. straf for at køre på tunet knallert.
Nu vil nogle mene at det er det forkerte forum, men dels har jeg ikke nogen profil på Knallertgalleri, dels er knallerten i dette tilfælde måske reelt en MC.
Færdselsloven definerer en knallert som:
"to- eller trehjulet køretøj med en forbrændingsmotor med et slagvolumen på ikke over 50 cm3"
Der er i samme lov ingen angivelse af hvornår en MC er en MC rent cm3 mæssigt
Spørgsmål: Hvis en person på 17 år bliver taget for at køre på offentlig vej, på en knallert, som er monteret med en 70cm3 cylinder.
Kan man så blive straffet for at køre på MC uden at have kørekort til MC? Med deraf følgende eventuel udsættelse af mulighed for at erhverve kørekort til bil/mc.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Knallert over 50cm3
  • #1   7. nov 2018 Nej så er det en konstruktivt ændret knallert, men lad være med at blive stoppet på en 45..

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #2   7. nov 2018 Første gang får du en mega bøde.
    Anden gang tager de den knallert du bliver stoppet på, og så snakker vi udsættelse af kørekortet hvis hastigheden er målt til noget for højt osv. De har strammet rigtigt meget op på det der, så du skal undersøge det ordentligt og ikke tage mit ord for det, for jeg husker ikke detaljerne præcist.


  • #3   8. nov 2018 det er en typegodkendt knallert med konstruktive endringer , bliver ikke til en MC ved forøget cc.

  • #5   9. nov 2018 Bliver man fanget, så er det nok også at foretrække den bliver takseret som knallert. Ellers kan det blive dyrt i forhold til manglende mc-kørekort, forsikring, registreringsafgift og indregistrering.
    Alt i alt overstiger bøden nok knallertens værdi temmelig meget.


  • #10   10. nov 2018 Mange tak for jeres indlæg.
    Jeg mener at erindre, at en person for mange år siden blev straffet for at have konstrueret et køretøj, hvorpå man brugte en motor fra en motorsav, han blev straffet for at køre MC.
    Men her var jo så heller ikke tale om at det var en allerede godkendt knallert.
    Så det giver mening at en knallert forbliver en knallert, hvilket der nok er en del, som skal være glade for smiley


Kommentér på:
Knallert over 50cm3

Annonce