{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.407 visninger | Oprettet:

Reklamation/garanti reperation {{forumTopicSubject}}

Hejsa
Jeg er havnet i et dillema og vil lige høre jer af hvad normal behandling er... smiley

Jeg købte en brygt Suzuki GSX600 F fra 1995 i april måned i år, forhandleren virkede meget flink og skrev i slut seddel at der var 6 mdr. 100% garanti på den.

For ca 3 uger siden opdager jeg så at den ene forgaffel er lidt utæt og ringer til ham for at høre hvad vi gør.

Det skal siges at jeg har handlet hos en forhandler 200 km væk fra hvor jeg bor, så jeg ringer til ham og høre om der er en mulighed for at jeg for den lavet hos en lokal mc mekaniker her hvor jeg bor, det siger han nej til men han vil da godt sende mig pak dåserne.

Jeg siger til ham at det vil jeg da lige finde ud af og undersøger så prisen for at få det lavet hos den lokale mc forhandler.

Da det ikke er ret dyrt beslutter jeg mig for at få den lavet lokalt istedet for at køre 400 km og bruge en dag på det (tabt arbejds løn) og vil så ringe og bede ham sende mig den pak dåse.

Jeg aflevere den ved den lokale mc forhandler hvor de dog konstatere at der også er løbet olie ned på bremse belægningen hvilket gør at de også skal skiftes, da han kigger nærmer siger han at der også er noget galt med selve bremse kaliber og i værste fald kan jeg risikere at den blokere hvis jeg køre stærkt og bremser.

Jeg for så at vide at der skal skiftes ialt for ca 3600,- inkl arbejdsløn

Jeg ringer så til ham jeg har købt mc af og foreligger ham sagen og siger at jeg selvfølgelig godt er klar over at han ikke skal betale arbejdsløn samt fuld udsalgs pris på delene da jeg jo selv har valgt at køre til et andet værksted.
Men foreslår om vi ikke kan finde en løsning sammen om dette så jeg fortsat kan være en tilfreds kunde, men dette afviser han klart da det er min fejl at jeg har kørt med det så der er kommet olie på belægningen og at han ikke vil betale for noget en anden mekanikker mener er galt.

Jeg siger så igen at jeg bare gerne vil have at vi kan finde et komprimi men dette afviser han igen og henviser til at jeg bare kunne komme derop med cyklen.

Er jeg helt forkert på den og syntes at det er utrolig dårlig service, jeg mener jeg ved godt at han ikke skal betale hele regningen på de 3600,- men i det mindste som jeg foreslog reservedelene altså til hans indkøbs pris + han selvfølgelig ville få min regning så han kan trække det fra ?

Er dette normalt eller skal jeg undgå at handle samme sted igen ??

Håber i vil svare på dette så jeg ved om det er mig der er helt forke t på det.

Syntes ikke der er nogen grund til at nævne forhandler med navn sålænge jeg ikke er sikker på om det bare er mig som kunne have kørt derop ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Reklamation/garanti reperation
  • #2   26. jun 2007 Hejsa

    Jeg er enig med jer ang at han juridsk har ret i at han selv skulle lave det, og jeg har jo også forslået om han bare ville betale delene (til hans indkøbs pris) men NEJ blev der sagt smiley
    Havde jeg vidst at det var mere end den forgaffel pakning var jeg nok også kørt der op, men når mekanikkeren siger det er farligt at køre med, ja så tør jeg ikke andet end at få det lavet.

    Men man må jo lære af sine fejl........... smiley


  • #3   26. jun 2007 hmmm hvis det skal fungere som en garantisag skal han lave det. det var noget andet hvis det var en fabriksny. Hvis du skal have det lavet U/B skal du køre den forhandler du har købt den hos. Han skal jo også vurdere om der rent faktisk er noget galt, eller det bare er for at få penge ud af ham.



  • #4   26. jun 2007 DEsværre er det din egen skyld. Du skulle ha kørt derhen hvor cyklen er købt. Forhandleren kan godt gøre det på den måde, så kan man jo tale om dårlig service eller ej. Men kan godt forstå forhandleren, Du havde jo et valg at køre til ham og få det lavet.
    Mvh JensK


  • #5   26. jun 2007 Forhandleren har lov til at kræve det lavet på sit eget værksted. Både for han kan sikre sig fejlen er til stede, samt at sikre sig garantien hvis det opstår igen. Hvis det værksted den står på nu, laver et dårligt stykke arbeje og gaffelen ikke holder tæt, så kan du jo klage igen.

    Så få den til sælgers værksted.


  • #6   26. jun 2007 jeg er på forhandlerens side også, vil du have udbedret skaderne, så skal de laves hos ham, det er jo trods alt ham der skal betale

  • #7   26. jun 2007 I den her situation kan der ikke tales om en garanti sag, da Du har kørt den et andet sted hen.

  • #8   26. jun 2007 Jens: jo det er stadig en garantisag, der er ikke skruet på cyklen endnu, desuden er det også tilladt efter aftale med sælger, at få den lavet på andet værksted, med mindre sælgeren altså kræver det skal laves på hans værksted.

  • #9   26. jun 2007 Jesper: Ok, troede det var blevet lavet på det andet værksted(Der den ikke var købt) Jeps, hvis forhandleren er med på det, så er det i orden, men er de som regel aldrig. Sælgeren er jo i sin gode ret til at forlange at det bliver lavet på hans værksted...

  • #10   26. jun 2007 Du skal vel ikke betale for det idet du har garanti på.. Han kan ikke sige at det er din egen skyld allerede.. I øvrigt er det forhandleren der skal bevise at det er din skyld indenfor de første 6 måneder af reklamationsretten.. Er selv ved at gennemgå det samme og hvad jeg har fået at vide der er at hvis forhandler forlanger den lavet på sit eget værksted erdet HAM der skal sørge for transport af cyklen..

  • #11   26. jun 2007 Hejsa
    Jeg er ganske udemærket klar over at han har ret til at skal have cyklen op til sig, men jeg mener bare når jeg foreslår ham om han vil betale dele (til hans indkøbs pris) dvs. max 500,- og han så må få min regning på 3600,- ja så kunne han faktisk have glædet mig og samtidig trukket 3600 fra og dermed tjent på denne historie samt haft endnu en glad kunde... ??
    Er der nogle som ved om man kan kræve at han skal hente cyklen ? eller skal man selv levere den ?


  • #12   26. jun 2007 Altså ifølge advokaten som jeg har kontakt til lige nu er det forhandlerens ansvar at hente den.. Men det kan der måske også være delte meninger om..

  • #13   26. jun 2007 Hvis du vil benytte den garanti du har fået må du naturligvis til mandens eget værksted! Jeg synes faktisk han allerede har ydet en service ud over det du kan forvente ved at han har sendt dig pakdåserne!

  • #14   26. jun 2007 Desværre er du nødt til at få den de 200 km hen til forhandler. smiley
    Hvis det er uforsvarligt er det nok ikke smart at køre den der hen. Hvem der skal betale for evt. at sende den, afhente den kommer som regel an på aftaler. Så vidt jeg ved er der ikke noget der forpligter ham at afhente den, at han så måske gør det kvit og frit vil tiden vise.
    Men at have Top hjælp er altid rart også selv om ens mc "aldrig" har brug for det.
    Jesper (Horsens) .At forhandler ligger 200 km. væk burde ikke vække bekrymring i disse internet(handel) tider. Ellers turde man jo ikke købe noget. smiley


  • #15   26. jun 2007 Jeg må indrømme at jeg også er få forhandlerens side her, synes ikke han kan/skal gøre ret meget andet end det han gør.

    Men det er da surt for dig, helt sikkert. smiley


  • #16   27. jun 2007 Kan lige fortælle at hvis man køber en sprit ny mc og kigger i garantihæftet så vil der stå at pakdåser er nogle af de ting som ikke hører under en garanti. Det er en alm sliddel og kan blive utæt allerede efter en uge hvis der sidder døde insekter på forgaffelbenene eller der er er kommet stenslag i dem. Og sådan noget kan man jo ikke give en garanti på. Hvis en forhandler så vælger at skifte dem på en garanti er det bare en yderst god service fra ham, det skal man bare være glad for.

  • #17   27. jun 2007 Men nu tror jeg ikke det er pakdåserne der er pproblemet her.. Men at der har vist sig at være en masse andet galt med den også.

  • #18   27. jun 2007 Tinnie: Nej i denne sag er det pakdåserne der er (roden) til problemet. Det er pga. utætte pakdåser at bremserne ikke vorker optimalt.

  • #19   27. jun 2007 Så har jeg da bare ikke forstået det korrekt.. Troede at de havde fundet ud af på værkstedet at der var noget galt med bremsekaliberne også.. Ikke at det var pga. olien. Min fejl..

  • #20   27. jun 2007 Jeg sidder og undrer mig lidt over om og at bremseskiver og kalibre har taget så meget skade.
    Er det normalt? Er det der forgaffel olie lavet af napalm? Kan man ikke slide det fedtede lag væk?

    Jeg ville tage et valg. Enten få lokale mekker til at skifte de dåser som forhandleren vælger at give dig. Og så ville jeg se på om det nu også var nødvendigt at skifte det bremsetøj.
    Alternativt sende den til forhandleren men det er vist ikke besværet værd. Regn ud hvad en fridag og leje af trailer, brændstof eller leje af kassevogn løber op i. Så kan det ikke betale sig.
    Det koster at have køretøjer og kr 3600 er sgu ikke vildt for bla nye bremser. Pakdåser er jo også en sliddel - og i sidste ende burde du have holdt øje med at de var ok.


  • #21   27. jun 2007 Jeg tror forgaffelpakdåser ligger lige på grænsen til at blive betragtet som en sliddel.

    Der skal ikke ret mange tørre fluer eller stenslag til på forgaflen før den river dåsen.

    Så det ender nok med at forhandleren siger at du ikke har rengjort din cykel og du selv er skyld i det !


  • #22   27. jun 2007 Hejsa

    Tusind tak for alle jeres svar og kommentarer
    Jeg vælger bare selv at betale og så ved jeg jo til en anden gang at den skal til forhandleren hvis der er fejl på den smiley
    Men igen, det er rart at have et så godt forum som dette hvor man kan finde svar på ens spørgsmål, igen TAK
    Jesper


Kommentér på:
Reklamation/garanti reperation

Annonce