Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte ballofix 1.500 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 500 kr.
  • 3 sal, stort bord til kældren 1.150 kr.
  • Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • montering af induktionskogeplade 1.000 kr.
  • Elektriker 760 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til crosser
  • #1   13. nov 2018 Jeg ved ikke lige hvad det er for en, men det er en ældre sag (omkring 40 år ca.), og den ser ud til at være i fornuftig stand, så sælg den endeligt ikke til en knægt der skal bruge den på en mark smiley Det er den for sjælden til! Men prøv evt. at annoncere den på veteranposten eller lignede, og skriv at du er åben for bud.

• Peter B
    Peter B Tilmeldt:
    nov 2018

Følger: 13 Emner: 1 Svar: 2
    #2   13. nov 2018 Tak tom men ville bare lige vide hvad den ca er værd før jeg tager imod bud

• #3   13. nov 2018 Så må du jo finde ud hvad det er!! Hvis du skal have lidt hjælp, så ligner det noget 80 ccm (på grund af hjulstørrelsen) fra sidste halvdel af 1980erne. Og jeg er 97% sikker på at det er noget italiensk, SWM, Simonni og hvad de nu hed dengang, mange af dem brugte Sachs motorer. Og jeg er ligeså sikker på at den ikke har været solgt i DK, dengang var det Yamaha, Suzuki og så er lidt lidt i tvivl med Kawasaki (den alder, den alder!!) Honda havde nogen 4 takt, men de var med ringe affjedring (eller meget dårligere end de andre, for de var heller ikke for gode) og en motoreffekt på det halve af de andre, så de var ikke rigtigt fremme smiley
    Så fik du lidt "cross historie", nu skal du bare i gang med at lede på nettet, men du kender vel ham der Google?? smiley God fornøjelse

• Peter B
    Peter B Tilmeldt:
    nov 2018

Følger: 13 Emner: 1 Svar: 2
    #4   13. nov 2018 Tom den har 4 gear jeg tror at den er 50cc og den er købt brugt fra Tyskland til 300€

• #5   13. nov 2018 Jeg kan/gider desværre ikke hjælpe dig mere, men kan du få over de 300 penge den er købt for, har du jo tjent! At man så køber noget fra udlandet som man ikke aner hvad er, fatter jeg ikke, men som sagt, held og lykke!

• Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.409
    #6   13. nov 2018 Thansen solgte engang omkring år 2000 nogle tomos børnecrossere,
    de lignede lidt den der

• #7   14. nov 2018 det første der slog mig da jeg så den var at det måske var en puch

men prøv lige herinde https://www.facebook.com/groups/431155730259167/

der sidder mange af de ældre herrer der kørte cross langt før du var født

• #8   14. nov 2018 #7 Det er 200% sikkert ikke en Puch, hilsen en af de ældre herrer, der rent faktisk var med i toppen dengang smiley

• #10   14. nov 2018 #9 Ellers et godt bud, men nej. Stellet er ret anderledes, og det er en Minarelli motor smiley

• #11   14. nov 2018 kunne være jeg skulle stoppe med onsdags vinen smiley

• #12   14. nov 2018 # 11 Eller prøve en flaske mere smiley

• #13   16. nov 2018 lidt flere billeder ? , hjulstørrelse ? kunne måske hjælpe googledetektiverne lidt

er der et stelnummer i ? hvis ja hvad starter det med ?

• #14   17. nov 2018 Motoren er oprindeligt fra Sachs Monarch som herhjemme kun kunne fåes som 2gears , dvs nyere end 79 - 49cc er korrekt men ved der fåes temmeligt meget tun til modellen og den er ekstremt holdbar

• #15   17. nov 2018 #14 Nu blander du vist noget sammen, Monarch var et knallertmærke, Sachs en motor, der kom i mange modeller og blev brugt til mangt og meget, bl.a. Monarch! Jeg havde en bekendt som havde en 4 gears KTM gadeknallert fra først i 70erne, jeg har selv haft flere moto cross maskiner med 6 gears Sachs (og det var en helt anden motor, lavet til bane!) så det er ikke helt rigtigt. Og de lavede også motorer over 50 ccm smiley

• #16   17. nov 2018 monark/crescent compact var monteret med en 2 gearsmotor herhjemme og med 3 gear i andre lande , motortypen kaldes sachs 50/2 ks , den har ikke meget tilfælles med den motor der sidder på den crosser som trådstarter har , det er en sachs 501/4bk

den 6 trins motor Tom omtaler kaldes en sachs 50/6 og blev benyttet meget til crossere i 70erne

Kommentér på:
Hjælp til crosser

Annonce