{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
903 visninger | Oprettet:

forgaffel rystelser {{forumTopicSubject}}

Hejsa jeg fik min fz 750 igår og efter en lille køretur bemærkede jeg at den ryster i styret når jeg bremser hårdt, det skal lige bemærkes at den er nysynet, kan det være skæve skiver foran, eller er det gafflen der driller.
Jeg ved godt at i alle nærmest ryster af forventning med at se den smiley og jeg skal nok få den smidt ind, jeg kan desværre ikke gøre det før i weekenden.
Den er købt ved en forhandler, så jeg regner med at de vil lave den , men jeg kunne da godt tænke mig at vide hvad det er ...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  forgaffel rystelser
  • #1   27. jun 2007 tillæg :
    kan det evt. være hjulet der er i ubalance ?

• #2   27. jun 2007 Kan være flere ting.

Slidte lejer, slidte kronrørslejer, skæv skive, løs bremsekomponent.

Tror ikke rigtig på ubalanceret dæk, hvis det kun er ved bremsning. Du skal nok lige sikre dig, at dine bremsekomponenter (skive, caliper og klodser sidder fatspændt som de skal være. Det er de risikofyldte. Derefter kan du jage videre, hvis du ikke finder noget

• #3   27. jun 2007 Hvis du bremser blidt kan du mærke om det er skiven der er skæv, det giver en gyngende virkning. Så prøv det.
    Men ellers som Knud skriver, ubalanceret dæk ville du også kunne mærke når du ikke bremser.

• #4   27. jun 2007 tror på en skæv bremseskive
    men ....
    smid krikken på centerbenet og få en kammerat til at holde bagenden på cyklen nede og drej forhjulet
    så er du ikke i tvivl , hvis der forekommer pletvis klemning / periodisk modstand som hjulet drejes
    kronrørs lejet kontrollerer du i samme omgang , tag bremsen og forsøg at dreje hjulet baglæns... evt. kan du også køre cyklen op mod en mur med forhjulet (giver samme effekt)

Kommentér på:
forgaffel rystelser

Annonce