903 visninger
|
Oprettet:
forgaffel rystelser {{forumTopicSubject}}
Hejsa jeg fik min fz 750 igår og efter en lille køretur bemærkede jeg at den ryster i styret når jeg bremser hårdt, det skal lige bemærkes at den er nysynet, kan det være skæve skiver foran, eller er det gafflen der driller.
Jeg ved godt at i alle nærmest ryster af forventning med at se den
og jeg skal nok få den smidt ind, jeg kan desværre ikke gøre det før i weekenden.
Den er købt ved en forhandler, så jeg regner med at de vil lave den , men jeg kunne da godt tænke mig at vide hvad det er ...
jun 2007
Følger: 10 Følgere: 10 MC-er: 3 Emner: 153 Svar: 1.059
kan det evt. være hjulet der er i ubalance ?
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.160
Slidte lejer, slidte kronrørslejer, skæv skive, løs bremsekomponent.
Tror ikke rigtig på ubalanceret dæk, hvis det kun er ved bremsning. Du skal nok lige sikre dig, at dine bremsekomponenter (skive, caliper og klodser sidder fatspændt som de skal være. Det er de risikofyldte. Derefter kan du jage videre, hvis du ikke finder noget
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 91 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.436
Men ellers som Knud skriver, ubalanceret dæk ville du også kunne mærke når du ikke bremser.
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.500
men ....
smid krikken på centerbenet og få en kammerat til at holde bagenden på cyklen nede og drej forhjulet
så er du ikke i tvivl , hvis der forekommer pletvis klemning / periodisk modstand som hjulet drejes
kronrørs lejet kontrollerer du i samme omgang , tag bremsen og forsøg at dreje hjulet baglæns... evt. kan du også køre cyklen op mod en mur med forhjulet (giver samme effekt)
forgaffel rystelser