4.649 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Så fat dog et håndtegn....! Så fat dog et håndtegn....!

Heeeey Gutter og gutterinder....
Så får man en sms fra den sædvanlige kammi om at der er fart kontrol på roskildevej ind mod byen... da man så skal hjem modsat kører man jo stille og roligt bare forbi og griner lidt i sig selv.... men her kommer så det underlige.... Møder op til 10 mc'er den modsatte vej og laver da håndtegnet med cirkelende finger oppe i luften og peger bagud..... og her ligner man en kegle der gør alt for at advarer om fart dimsen også vinker de bare og giver gas...... ja i fik nok en bøde eller mer..... altså dvs når man ligner en klovn og laver sirene tegn modsat kørende...ja så prøv regn den ud.......

ses på vejen....

Chris.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Montering af kattenet på altanen 800 kr.
  • Balancering af vaskemaskine 1.146 kr.
  • Ophængning og tilpasse rullegardiner 1.000 kr.
  • Udskiftning af vandhane 600 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 975 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Så fat dog et håndtegn....!
  • #1   30. jun 2007 Godt at du trods alt prøvede... Jeg tror at jeg havde fattet den smiley ... men det er jo nemt at sige smiley

Jeg har selv god erfaring med at advare ved at bruge 'dæmp farten' tegnet som politiet selv anvender... Dvs venstre hånd ud i vandret position, for herefter at hhv. hæve og sænke den... når man laver det tegn synes jeg de fleste billister nærmest stiller sig på bremsen smiley

• Peter N
    Peter N Tilmeldt:
    jan 2007

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 269
    #4   30. jun 2007 Begge dele burde være mulige at forstå hvis man har lidt omløb i pæren!

• #5   30. jun 2007 Den var også gået rent ind ved mig... normalt blinker jeg også med det lange lys lidt før og så håndtegn.. bruger selv den med at kører hånden rundt i luft...

• #6   30. jun 2007
    Jeg sad og lavede roter-hånden inde i bilen en dag hvor jeg var kørt forbi en kontrol. Mødte en masse modkørende mcére som gav pæn gas, så prøvede og prøvede, også med ruden rullet ned og hånden ude, men det så ikke ud til at nogen reagerede.. Kun veninden der sad ved siden af skraldgrinede fordi det åbenbart så meget sjovt ud :o)

• #7   30. jun 2007 Dæmp farten tegnet bryder jeg mig ikke om, der er mange småborgelige fjolser som tror at de skal lege politi hvis bare man kommer 7 km for stærkt, så heller "rotorblinken" så ved man hvad det drejer sig om. det perfekte er som Michael beskriver. blink, og lav rotorblinken

• #8   30. jun 2007 blink da med lyset ligesom i bil....dét ved man hvad er;)...

• #9   30. jun 2007 blink med lyset, sig som en sirene, brug venstre arm til at lave dæmp farten tegnet, og højre arm til at lave sirene tegn..... så burde folk kunne forstå det

• #10   30. jun 2007 hehe den var god Martin P

• #11   30. jun 2007 Ekstra indlæg *GG* ikke trusseindlæg.....

Altså nu skal jeg også selv lige kunne køre videre med kontrol ikke....mega kø den vej hjem fra roskildevej...
    Men helt tilbage fra mine gamle harley dage ja der var det roterende finger tegn med venstre hånd i luften det tegn når der var strissere forude.... blinke med lyset "ja så tror folk sgu bare man hilser med så mange kværne på vejene nu om dage og dæmp hastigheds tegnet...er jo
    bare den "alm borgerlige" dæmp lige farten makker..... så op og rotere med hånden...ville jeg satme sætte pris på hvis jeg kom kørende..Men nu kører jeg jo aldrig over 50 kmt så jeg bekymrer mig jo ikke..... ;.)
    Ses til grøn koncert i valby forresten os rødder der står nede i hjørnet og spiller badejern *G*

Chris

• #12   30. jun 2007 Det er jo bare et spørgsmål om at hæve/sænke hånden hurtigt/kraftigt nok, så fatter folk den som regel.

Har sgu aldrig set, prøvet eller hørt om den roterende finger før. Dvs ikke i forbindelse med at sænke farten, for på mit job betyder det vi begynder at køre.

• #13   30. jun 2007 Lige præcis - rotere med hånden er altså den bedste. Når jeg bruger den, plejer folk nu at fange det. Men dem du mødte har måske fået en lærestreg smiley Så nu ved de nok hvad du mente smiley

Hygge

• #14   30. jun 2007 Den roterende hånd har også reddet mig fra at miste kortet og en pæn stor bøde ..... jeg fattede det i hvert fald

• #15   30. jun 2007 Jeg har aldrig lige hørt om den roterende hånd/finger? Men det er da rart at vide det nu.

• #18   30. jun 2007 Jeg er blevet "reddet" af en roterende finger i luften....

Bruger den også selv, og de fleste gange får man en Thumps up - så meldingen burde være forstået...

Kommentér på:
Så fat dog et håndtegn....!

Annonce