2.950 visninger
|
Oprettet:
Ny køber jeg sgu' en Hyosung! {{forumTopicSubject}}
Hey, vil bare lige dele min glæde efter at have solgt min GS 500!
Til trods for den ligelige blanding af velmente råd og bomastiske antipati-ytringer, har jeg kastet min kærlighed på en lækker, rød Hyosung GT 650 R, som jeg synes er FOR SMUK!
Jeg ved endnu ikke helt, hvornår jeg kan få den, men jeg arbejder på sagen, og glæder mig meget til at følge op på det i de kommende uger.
Ka' slet ikke vente!!!
Allan
aug 2004
Følger: 41 Følgere: 40 MC-er: 2 Emner: 106 Svar: 2.581
aug 2006
Følger: 18 Følgere: 18 MC-er: 1 Emner: 179 Svar: 450
aug 2005
Følger: 10 Følgere: 8 MC-er: 5 Emner: 106 Svar: 575
Med de ting, jeg har hørt/set om de tidlige årgange 04 og 05 finder jeg det sikrest at investere i en helt ny årgang 06, som har fået væsentligt pænere ord med på vejen.
Desuden synes jeg, at brugtpriserne er ALT for høje, når nu priserne er sænket til lige under 70k for en R model.
aug 2004
Følger: 41 Følgere: 40 MC-er: 2 Emner: 106 Svar: 2.581
okt 2005
Følger: 19 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 45 Svar: 936
Overvejede selv Hyosung men ville have endnu mere powaaa.
Der er vist lidt snobberi iblandet. De laver udmærkede biler i Korea så hvorfor faaan sku de ikke kunne lave MCer også? Det tekniske har de styr på...
jun 2005
Følger: 55 Følgere: 52 MC-er: 1 Emner: 245 Svar: 1.699
(link fjernet)
aug 2006
Følger: 22 Følgere: 24 MC-er: 6 Emner: 14 Svar: 2.913
Hyusong'en får 6 pluspunkte, hvilket er den suverænt laveste score blandt alle de testede mc'er. Til sammenligning har både SV650 og Bandit 650 fået 16 pluspunkte og de blev samtidig kåret som bedste naked bike op til 750cc.
Den er flot, men du skal overveje om udseendet er så vigtigt, at det bliver på bekostning af en ordentlig maskine.
feb 2006
Følger: 25 Følgere: 23 MC-er: 2 Emner: 41 Svar: 588
aug 2005
Jeg kører selv i en ny Hyundai, som også er koreansk, og den er selvfølgelig ikke på højde med en Passat eller en Toyota Avensis, men den koster det halve!!
Jeg regner med, at nogle af de samme egenskaber på godt og ondt gør sig gældende for Hyosungen.
aug 2006
Følger: 22 Følgere: 24 MC-er: 6 Emner: 14 Svar: 2.913
Har du prøvet både en Hyosung og SV'er? En prøvetur vil gøre det nemmere for dig at tage en kvalificeret beslutning.
Du skal også tænke på at Hyosungen har service hver 4000km, hvor en sv'er er for hver 6000km. Det kan hurtigt løbe op.
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 275 MC-er: 5 Emner: 130 Svar: 4.953
Den er sikkert vældig pæn den nye ... men skinnet bedrager det er gammelt sæd på nye dåser ... stadigt dårlige køre egenskaber, dårlig finish og kvalitet ...
jan 2007
Følger: 58 Følgere: 58 MC-er: 1 Emner: 123 Svar: 601
mar 2006
Følger: 41 Følgere: 41 MC-er: 3 Emner: 48 Svar: 1.084
aug 2005
Der er i skrivende stund 13 stk. 650'ere af forskellig beskaffenhed, årgang og km-tal, og fælles for dem alle er, at den udbudte pris er ALT for høj, efter at nyprisen er faldet til mellem 60 og 70k afhængig af, om man vil have den nøgne, S eller R modellen. Set i lyset af priserne, kan det da ikke undre, at der måske procentuelt er flere til salg end af andre mærker.
Selvfølgelig vil der være et større værditab på sådan en fætter men set i forhold til nyprisen, kan det efter min mening ikke gå helt galt.
Anyway, jeg er indstillet på at tage chancen og gøre forsøget, og så kan I jo løbende følge med på min profil og se, hvordan det går.
Og så lige et link til en "frisk" anmeldelse, som jeg ikke selv har haft tid til at læse endnu:
http://www.bobpickett.co.uk/bkit/2007hyosunggt650r.htm
'ses derude!
dec 2003
aug 2005
dec 2003
Det må da kunne se at der er noget der lugter lidt ikke? Kan du ikke det er det fordi du ikke vil ... Derfor ønskede jeg dig held og lykke .. og set gør ondt når man ser at fold vil til at dumme sig så gevaldigt som du åbenbart overvejer. En Hoysung er ikke engang en billig SV efterligning ....... Det er noget hørkram fra ende til anden .. Ja man bliver sgu ærgelig når folk smider deres penge ud ......... prøv dog lige kontakte Stephan og hør ham lidt omkring inden du handler i trodsighed.
.. og den nye Housung er IKKE forbedret den har blot fået lidt nyt plast til at pakke bøttejernet ind i.
Fornærmer jeg nogen der evt. skulle have en Housung de er glade for siger jeg bare undskyld ... de ved alligevel hvad der snakkes om inderst inde.
aug 2005
Jeg har dog samtidig gjort det, at jeg har kontaktet andre Hyosung ejere, og der er faktisk også mange, der har gode oplevelser med den.
Men endnu engang tak for din bekymring og dit engagement!
... men jeg kan da alligevel ikke lade være med at indskyde, at den koster to tredjedele af SV'en... Spørgsmålet er så, om man får MINDRE end to tredjedele bike for pengene? Anmeldelserne tyder ikke på det.
Se blandt andet denne:
http://www.motoring.co.za/index.php?fSectionId=918&fArticleId=2839065
med følgende konklusion:
"It's a better bike than its price would suggest, with a lot of unexplored potential."
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 91 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.436
Du mærker en motor der trækker stærkt og en MC der er sjov på de snoede veje.
Så tillykke med den indtil videre. Håber for dig den ikke lever op til dens ry.
Bike UK har i øjeblikket en til test som bliver kørt mod en ældre SV650s, og den klarer sig skam udemærket. Ikke helt så godt som SV, men den går an.
sep 2006
Følger: 63 Følgere: 63 MC-er: 4 Emner: 116 Svar: 2.638
Jeg kender kun meget lidt til Housung, så jeg skal ikke kunne sige om den er pengene værd eller ej, jeg ved kun hvad jeg har hørt.
Grunden til at jeg "blander mig" alligevel er så, at jeg bider mærke i at du henviser til andre, tilfredse Housung ejere, noget som mange der overvejer en kina MC ofte også gør.
Jeg synes du skal prøve at undersøge de ejere du har talt med, der ejer en Housung, hvad er deres erfarings/sammenlignings grundlag? Jeg mener, en pris billig MC som en Housung (og ligeledes kina cyklerne) appelerer jo netop til førstegangs ejerene, dem som kun har et beskedent sammenligningsgrundlag , ofte er det eneste grundlag en udkneppet skole MC. Spørgsmålet er så. Hvor meget er deres udsagn værd, for dig/den der ønsker en reel og objektiv vurdering af et produkt!?
Når alt det så er sagt, så bør du overveje hvad du vil med den her cykel, med det mener jeg at de fleste der har en MC, har den netop for at nyde følelsen af frihed, køreegenskaberne, sammenholdet osv osv.
Kan denne cykel indfri dette?
Du nævner selv at du har en Hyundai. De fleste der køber en bil af denne type, vælger den fordi den opfylder basale krav om at komme fra A-B, ikke for at nyde køreegenskaber mm. At sammenligne et transportmiddel med en livsstil/hobby er i mine øjne ikke helt fair.
Sidst vil jeg bare ønske dig held og lykke, uanset hvad du måtte vælge. Det er til syvende og sidst, dine penge
aug 2005
dec 2003
Lige netop ...
Vi kører selv Skoda Octavia ...... den opfylder også det besale uden være fed, lækker eller tja sjov. Den har vi fordi den var billig i indkøb osv. osv. men skulle det være hobby sjov eller livs stil så tja' ville det nok ikke være en sådan. Nu er Skoda jo faktisk ikke engang længere discount *S*
En gammel gs 500 som du kommerfra er jo nærmest en 2 hjulet Corolla med fin kvali osv. En Hoysung tja' ville nok hellere køre i en Kia, Hjundai osv. ... Der er da i det mindste lidt kvali for pengene i det mindste drift sikkerhed ..
Housung ...... Tja den er sikkert vældig pæn ....... men nej nej og atter nej det bliver altså ikke en mc man kan respektere på ligefod med japsere ..... Det er der for meget "Mao Brugsen" kvalitet til. At se en mc hvor stel motor osv. osv. ruster og irer ved normalt brug ............ suuk det siger alt om kvaliteten.
Når man så snakker om at sammenligne og ikke have nogen referencer ...... ja så kører og trækker den sikkert ok men i sammenligning i rækken af de mc'erere jeg har haft ja så vil jeg gi den 1 ud af 7 kokke huer ....... Ok en gammel Sukki 600 F kørte som en pose kartofler, men den weekend jeg havde en Housung Comet til låns ... uha uha den lød ganske fint men resten af køre egenskaber, affjedring , bremser osv. osv. ja det var sgu ærgeligt .....
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 91 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.436
Ny køber jeg sgu' en Hyosung!