3.569 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Nye støvler - hvilken behandling? Nye støvler - hvilken behandling?

Hej

Har lige fået mine nye Sidi Vertigo Corsa støvler, og er i tvivl om de skal behandles inden første tur?

Hvordan skal sådanne støvler behandles og vedligeholdes for at holde støvlen frisk og pæn i fremtiden?

Jan

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Nedtagning af tv vægbeslag og gardiner 600 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nye støvler - hvilken behandling?
  • #1   9. jul 2007 Lytter lige med her.
    Har mine Falco støvler...de kommer jo på ture..og bliver bare sat på sin plads når jeg returnerer...

• #2   9. jul 2007 Skal/kan mc-støvler holdes pæne???
    Har lige fået af vide at mit nye gear ser for nyt ud....det trænger til at komme til træf... har så lige været til træf i det, men ser stadig lige nyt ud..hehehe.

Den eneste behandling mine støvler fik, var en god imprægnering inden 2. eller 3. tur....og det virker faktisk. Har købt Kiwi imprægnering i a-z ret billigt. Vi købte noget dyrt spray beregnet til mc-gear, men det var bare noget lo..

Mette

• #3   9. jul 2007 Læder fedt engang imellem... Hvis det altså er læder... ikke andet.

• #4   9. jul 2007 jeg gav mine læder fedt her den anden dag, og det kunne de godt lide smiley (SIDI Vertigo Air)

• #5   10. jul 2007 Her kan militær erfaring måske godt bruges.

Har efterhånden 5 par støvler stående.

2 par med goretex (kampstøvler - Jolly støvlen)
    og 3 par ganske almindelige læder støvler (Special force)

Goretex støvlerne er jeg instrueret i skal have 3 gange med støvlesværte UDEN terpetin. Goretex støvler skal vedligeholdes med speciel sværte. Det er vigtigt da terpentin vil ødelægge goretex membranen, og gøre dine støvler utætte.

Og støvler af læder fik bare en helvedes masse støvlesværte. Og så noget sværte med bivoks i, det gjorde dem ganske vandtætte, men voksen er svær at få skinnene. (gæt engang om de skulle skinne hver morgen smiley - savner rekrut tiden :P)

Hvis du vil have dine støvler til at være flotte - så brug en påsmørings børste, og en blanke børst (det er ganske almindelige børster. Bare så du ikke løber ud og køber pisse dyre børster hos en eller anden)

Hvis de skal skinne kan du bruge en nylon strømpe til at få en perfekt finish. På sigt ødelægger dette dog læderet da det brænder fedtet ind i læderet (mumbo jumbo sergenterne prædikede for os - ved ikke om det passer, de ser stadig fine ud til trods for et lille år på bagen)
    Dog blanker vi ikke vores goretex støvler da dette efter sigene også kan ødelægge membranen

• #6   10. jul 2007 Kig evt på spejder sport - tror de har lidt forskellige støvle sværter

• #7   10. jul 2007 Det er nu ikke sådan en støvle der hentydes til, men en MC støvle....

Hvis jeg ikke tager meget fejl....

• #8   10. jul 2007 Mja? Det er vel lige meget om det er en mc støvle eller andet. Det gør den vel lige så vand afvisende? Er lidt forvirret over hvad der skulle gøre forskellen, men er her for at lære - så måske har du ret. Ved at det her virker ved mine støvler (som jeg også bruger til MC kørsel (special forces støvlen fungerer fint)) så det her er ihvertfald et forslag.

• #9   10. jul 2007 Jeg har også (ad hemmelige og meget skjulte omveje) fået mig sådan noget army støvlesværte... Jeg hørte nemlig engang, at man ikke måtte bruge alm. læderfedt som til vores jakker. Jeg har bare glemt hvad grunden var :-S

• #10   10. jul 2007 Gi den en gang læderfedt og er det kunst læder eller noget i den stil kan du bruge imprænering
    Så blir de mere vandafvisende:)

• #11   10. jul 2007 Læder = Læderfedt
    Andet = impræneringsspray
    Har selv brugt minkolie fra skohandleren. Der virker fint til både læderstøvler og tøj.

Kommentér på:
Nye støvler - hvilken behandling?

Annonce