{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Veteran forsikring af caferacer
  • #1   1. jan 2019 Mig bekendt skal cyklen være meget tæt på original for at kunne få forsikringen. Er den ombygget, så er det ikke muligt.

  • #2   1. jan 2019 Der er ikke skåret i stel hvis du mener det, du skal jo ikke til syn igen for at den blir Veteran , så den passer ikke helt smiley

  • #3   1. jan 2019 Hvis det er en ombygget cykel er det ikke sikkert den kan gå ind under veteran, der skal man nok høre sin forsikring.

  • #4   1. jan 2019 Det er din forsikring der fastsætter om den kan forsikres som veteran. Der skal samtidigt være foto dokumentation og et medlemskab af en veteran motorcykel klub.


  • #5   1. jan 2019 Meeeen altså. Min cb 400 four er veteran forsikret så, så svært er det ikke.
    Men jeg har overvejet en klassisk forsikring istedet for.
    1 mdr mere at køre og ingen foto dokumentation og ingen km begrænsning og ingen veteran motorcykel klub at betale til.
    Og prisen er ofte ikke meget højere end veteran forsikring og klub medlemskab


  • #6   1. jan 2019 Hvor meget ligger det ca i pris , for gir ca 400 kr nu

  • #7   1. jan 2019 Ved veteranforsikring danmark, som er under Thisted forsikring skal den fremstå original, jeg giver 600,- årligt for min 1977 BMW r75/7 , ansvar og kasko.

  • #8   2. jan 2019 Tjah, først skal du altså vente et helt år før din cykel bliver veteran...
    Så der er god tid til at undersøge tingene!
    Veteran status opnås efter 35 år.


  • #9   2. jan 2019 Mjooo Naaaj... Altså faktisk er det ved 30 år nu. Dog ved visse undtagelser... Fx på afgiften og syns kravet (ved bil) det er stadig 35 år.


  • #11   2. jan 2019 Veteran er 35 år mht. 1/4 vægtafgift men nogle forsikringer har også en klassisk kategori fra. f.eks. 25 år eller lign.

    Jeg har klassisk hos GF og de krævede billededokumentation for at vurdere om cyklen holder sig indenfor nogenlunde standard.


  • #12   2. jan 2019 Jeg har forsikret min 1980 1000cc Harley, hos GF Forsikring, og jeg kan uforbeholdent anbefale dette forsikrings selskab!
    Men omkring veteranstatus: Ingen diskussion, det ER altså 35 år...


  • #13   3. jan 2019 Her er et klip fra EUs direktiv om køretøjer. EU direktiver er lov i Danmark, men direktivet giover medlemsstaterne lidt frihed. Lidt.

    7) »køretøj af historisk betydning«: ethvert køretøj, der anses for at være historisk af den medlemsstat, hvor registreringen er sket, eller et af dens udpegede godkendende organer, og som opfylder alle følgende betingelser:
    — det blev fremstillet eller registreret første gang for mindst 30 år siden
    — den særlige type, som defineret i relevant EU-ret eller national ret, er ikke længere i produktion
    — det er historisk bevaret og vedligeholdt i original stand, og der er ikke foretaget væsentlige ændringer af hoveddelenes tekniske specifikationer.
    https://eur-lex.europa.eu/legal-content/DA/TXT/PDF/?uri=CELEX:32014L0045&from=DA


  • #14   3. jan 2019 Jeg har min gamle BMW hos GF.. dog som almindelig kasko til en god pris.

    Stort set alle forsikringsselskaber kræver at den står HELT som den blev lavet, og der er jo både kilometer begrænsning og tidsperiode på den.. Jeg har snakket med GF om det også, og så vil jeg hellere betale lidt mere og køre når de passer mig smiley


  • #15   3. jan 2019 Ja, det er da muligt, at EU har indført særregler for "museums køretøjer" - og har indført en 30 års regel i visse lande?
    Men uanset hvor meget EU møver sig ind på Dansk lovgivning, så er det de DANSKE regler, som gælder i DANMARK.
    Det er stadig 35 år, som skrevet i lovgivningen, der kan læses på SKAT, under "Borger"!
    Samtlige Forsikrings selskaber forsikrer udelukkende køretøjer OVER 35 år, som "Veteran Køretøjer"...


  • #16   3. jan 2019 Lars... Nej.

  • #17   3. jan 2019 Det trådstarter spørger om er Ja. Der hvor jeg har forsikret mine Mc er hos Nordisk veteran begge forsikret som veteran den ene er en V-max 85 til 600 om året , den anden Fj 1100. til 440 er fra 88 , den blev veteranforsikret sidste år.

    Spurgte ind til det med klassisk og veteran. Her har de sænket alderen fra 35 til 30 år for forsikring til veteran .


  • #18   4. jan 2019 Jeg har muligvis forplumret debatten...
    Jeg har nemlig hele tiden refereret til SKATs vejledninger og tilhørende lovgivning.
    I tidens løb har jeg fået behandlet 8 motorcykler, helt tilbage fra årgang 1953, og frem til årgang 1980, halvdelen af disse uden Danske papirer!
    Jeg importerede forrige år en 1000cc Harley Davidson fra USA, og fik i den forbindelse information fra told og skat, at de "billige regler" omkring lav importmoms m.v. udelukkende gjaldt for køretøjer som var mere end 35 år gamle!
    Nævnte Harley var naturligvis på Amerikanske papirer, men blev toldbehandlet uden problemer, og registreret på Danske papirer for bare Kr. 1420!
    At der skulle findes forsikrings selskaber som godkender "moderne" cykler fra 1988 som Veteraner er jeg ikke bekendt med - MEN, såfremt de generelle regler fra SKAT og Centralregistret for nyligt er blevet ændret fra 35 år til 30 år, så vil jeg gerne høre noget konkret om dette...


  • #19   4. jan 2019 Der findes egentlig 2 sæt regler. Et fra skat - der så i sidste ende er undergivet EU - som regulerer adgangen til lav vægtafgift, 8 år mellem syn på biler, accept af at nu påkrævet udstyr mangler, og at køretøjet kun må bruges til lejlighedsvis kørsel.
    Et andet er så forsikringsselskabernes, og de kan sådan set fastlægge hvad de har lyst til, og vi kan så vælge det hvis bestemmelser passer os bedst. Nogle selskaber kræver f.eks. at man har et andet registreret køretøj til dagligt brug, begrænset køreperiode, og et enkelt tolker reglen om lejlighedsvis kørsel så stift, at man kun må køre til træf og udstillinger. Man kan så selv vælge det fra, for skat accepterer at man kører til stranden eller Langelinie for at spise en is, at man kører blærerøvstur og siger "Se hvad jeg har". Man må endda gerne køre på arbejde med samme formål - en gang.
    Da jeg fik registreret min første veteran i 2010 skulle man krydse af på attesten om den var original eller ej. Var den ikke original, kune den ikke få veteranstatus. Da jeg fik nummer to i 2013 var det stadig sådan, den blev godkendt med dæk fra 1977, men det er da muligvis lavet om senere.
    Da reglerne i Danmark bliver stadig snævrere, tvivler jeg på at en ombygget kan få veteranstatus.
    Jeg kunne aldrig drømme om at køre uden skærme, men sådan er vi jo heldigvis forskellige, vi har forhåbentli allesamme den MC vi synes bedst om.


  • #20   4. jan 2019 Lars.
    Hvis du læste det link fra FDM jeg postede. Så kan du læse at selv definition er 30 år. Men pga skats system ikke kan skrues ned til 30 år. Køre det stadig med 35 år hos dem.


  • #21   6. jan 2019 Det ved jeg, men at skat ikke kan formå deres IT system til at ændre 35 til 30 er en lam undskyldning. Jeg har arbejdet med IT i 40 år, og naturligvis kan man ændre det.
    Undskyldningen er ligeså lam som da det lykkedes DR at få ændret licensen til ikke at ligge på et TV eller en radio, men på adgang til internettet. Begrundelse var at man ikke kunne lave DR's hjemmeside så der var en offentlig del og en del kun for licensbetalere, hvilket er gedigent vrøvl.


  • #22   6. jan 2019 Der er vi 110% enige Peter
    Det er en søgt og plat undskyldning


Kommentér på:
Veteran forsikring af caferacer

Annonce