{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.799 visninger | Oprettet:

Brdr. Jensen? {{forumTopicSubject}}

Hejsa alle
Som i nok ved har vi solgt Zephyren, eller den gik med i handelen med vores Honda CBR 1000F fra '91.
Da de så Kawa'en ville de først slet ikke have den. Så gik de med til at give 38.000 for den, så Morten kunne få Hondaen. De mente at kawa'en var for speciel, og blev svær at sælge.

Nu kigger jeg så på deres hjemmeside, under kawasaki i ccm 750 - 1000.....og gæt engang: Der står "vores" Zephyr sørme til 49.800 dask...og jeg kan se at INTET er ændret på den..

Jeg føler mig lidtøh.......snydt. Men Morten er godt tilfreds med handelen..ok, han har ikke set sin gamle kawa på deres hjemmeside endnu...

Hvad synes i?

Mette

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Brdr. Jensen?
  • #1   12. jul 2007 mon ik det er lidt køber snak....den er svær at sælge...forkert farve..gammel model osv osv...så presser han/de dig jo på prisen smiley

• #2   12. jul 2007 altså det er da meget brugt taktik, først ikke interesseret også en pris man kan tjene 10000 lette dask på + den fortjeneste der er på den solgte maskine i fik...
    overrasker mig ikke, og da slet ikke da jeg så overskriften til indlægget, for der er rigtig mange, som har spurgt til dette firmas forretnings metoder!

• #3   12. jul 2007 Yoda: tjoeh..det er det jo nok...men det er ikke en vildt gammel model..den er fra 1994, og er en slags kopi af den gamle z1000. Og der er lavet en del custom på den...

selvfølgelig er det lettest at sælge noget jo mere originalt det er. men garanteret der findes nogen i landet der falder fuldstændig for den...

• #4   12. jul 2007 Syntes jeg ikke lyder underligt, en forhandler skal jo også tjene sine penge et sted, så en Gs500 blev solgt til en forhandler i slagelse for 20.000kr og den står til 35.000kr nu smiley

Sådan har det altid været, og det er det samme med biler, derfor jeg altid har solgt privat smiley

• #5   12. jul 2007 B2> kan godt ske du har ret...det vil vi jo alle sammen...synes bare allerede for 3 uger siden, den var mere end 38.000 værd..og det er den jo så åbenbart også

• #6   12. jul 2007 jep, ganske rigtigt...

• #7   12. jul 2007 Mathilde..

Just my point. Han skal jo betale hvis noget går i stykker... Syntes priser er OK. ;o)

• #8   12. jul 2007 mmmm... synes ikke der er noget mærkeligt i det. Som forhandler kan Brd. Jensen jo ikke løbe fra en 6 måneders garanti, dermed vil prisen jo være højere end i en privat handel....Desuden har de jo en del faste omkostninger de skal have dækket + aflønning af salgspersonale, så det er jo klart at de ikke forærer cyklen til samme pris som de købte den for... sådan er det hos alle forhandlere...

Såfremt cyklen er i synet tilstand, dvs, ok dæk/skiver etc. så synes jeg egentlig ikke der er noget underligt i det... de driver jo en forretning...

• #9   12. jul 2007 10.000 kr oveni købsprisen vil jeg også mene er helt normalt. Derfor vil deres bud til sælger typisk være 10.000 kr lavere, end hvad de ved, de kan sælge den til (også derfor man tit vælger at sælge brugte biler og mc privat, da man så selv får de ekstra penge ind). Forhandleren skal jo have hans avance tjent ind plus udgifter til klargøring, evt service, garanti, leje af lokaler, forsikringer m.m. Hvis de er heldige, tjener de måske halvdelen af de 10.000 til sig selv, såfremt den næste køber ikke får dem presset ned i pris.

K.

• #10   12. jul 2007 Forhandlerne tjener typisk 10-15 kg på det de køber ved private.... Så, tja, sådan er det. Kan så lige sige, at jeg tjente 10kg, da jeg solgte min gamle til en forhandler smiley

• #11   12. jul 2007 De skal jo osse betale moms af fortjenesten.......25%

;O)

• #13   12. jul 2007 Det er en forretning, de skal jo tjene penge. Han har jo sikkert også tjent 10-15.000,- på CBR'en
    Og ja, en Zephyr 750 kan være svær at komme af med. Modellen er jo ikke super kendt eller udbredt erhjemme.
    Desuden går de 10.000,- fortjeneste også til klargøring (lille service) samt evt. garanti (forudtaget vi snakker om en ordentlig forhandler), så viser det sig at der kommer mange fejl på motorcyklen efter salget, hænger forhandleren jo på regningen.

• #14   12. jul 2007 38000 i køb 48000 i salg - det er en bruttoavanceprocent på lige godt 20 %!!!!

Hvad i alverden er der galt med det??? De skal forrente kapital, rengøre den og når den en gang bliver splgt, skal de slå lidt af og yde en vis garanti!!

Jeg sidder her og undrer mig over, at man i andre strenge kan læse hvor ublu de er - det er de bestemt ikke i dette tilfælde.

Mette - hvis du ikke kan unde dem en yderst rimelig avance, så skulle I da overveje at sælge privat smiley

• #15   13. jul 2007 De lever vel af det , det er jo en foretning.... Helt reelt... Der er vel heller ingen der tvang jer til at sælge/bytte til de 38000kr.... eller..??
    Mvh PeterS

• #16   16. aug 2011 syntes også det lyder fair.Og der skal to til en handel.

• #17   21. mar 2013 10.000 er en god slat, men han skal jo også yde garanti når han sælger den videre, og hvad han "sætter" den til er jo heller ikke nødvendigvis det samme som det han får for den.

• #18   22. mar 2013 Du svarer på et indlæg fra 2007 smiley

• #19   22. mar 2013 haha.. havde jeg ikke lige spottet smiley

• #20   22. mar 2013 Sælger betaler moms af forskellen på det han betalte og det han får.Udover det skal han give garanti og sikkert også en rabat.
    Der er ikke noget mærkeligt eller urimeligt at forhandleren skal have mere end han har betalt, det er jo selve essensen i at drive forretning

• #22   28. apr 2013 Folks - vågn op - TRÅDEN ER FRA 2007!!!

Der er kun fordi Spilrillen i sin iver efter at skamrose brødrene ikke checker datoer..

Kommentér på:
Brdr. Jensen?

Annonce