5.822 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Påkørte rådyr igår aftes - CHOK! Påkørte rådyr igår aftes - CHOK!

Hej Alle,

Igår aftes var kæresten og jeg på vej hjem fra Juelsminde Havnefest (omkring Horsens), og det var blevet godt mørkt (hun sidder bagpå) .... Havde heldigvis forberedt mig ved at skifte det sorte visir ud med det klare, så reflekserne er lidt bedre om aftenen.

Vi køre så hen af en mark vej, hvor jeg normalt køre "frisk" til, men idag kører jeg ca 90-95. Og gudskelov for det, da jeg pludselig ude på marken kan ane 4 skikkelser. Men det er allerede for sent da vi kommer tættere på - jeg kører lige igennem flokken. De tre rådyr løber bagom biken, mens den forreste forsætter lige ind i motorcyklen. Jeg rammer den lige med snuden af biken og højre kåbe.... Og biken giver en ordentlig slinger. Vi stopper op for at tjekke om dyret er okay, men de er væk.

Derefter tjekker vi biken, som er godt medtaget på højre kåbedel. Er flækket lige igennem "R"-mærket, og der er blod på kåben.

Det var sgu noget af et chok! Men vi gerne takke MC galleriets mange indlæg om at påkører dyr. For hvis jeg ikke havde læst en del herom, var vi nok endt i asfalten. Læste at man ikke skal undvige, men bare køre lige igennem og håbe på det bedste. Tak!

Nå, men nu til det med kåben.... Er der nogen der ved hvordan det fungerer med forsikringen, så jeg kan få en ny kåbe?? Har kasko....

Mvh. Jacob

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Ophængning af 3 billeder og et spejl 1.500 kr.
  • Samling av sofa 500 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Afmontering af gammel vaskemaskine + montering af ny (væg-gennemføring) 1.000 kr.
  • Udskifte kuglehane 843 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Påkørte rådyr igår aftes - CHOK!
  • #1   15. jul 2007 Lyder ikke rart. Håber aldrig det sker for mig, heldigt du ikke ramte dem. HVis du har kasko på, så har du også en selvrisiko.

Nu skal du vurdere om skadens omfang koster mere end din selvrisiko. For hvis den ikke gør det, giver det ingen mening at få lavet. Altså hvis du skal betale mere i selvrisiko, end hvad det koster at købe en ny kåbe og få den omlakeret.

Ved ikke om din forsikring blivere dyrer, når du har meldt en skade, men det må du ringe om.

• #2   15. jul 2007 du skal slippe selv risikoen. mener jeg. medmindre du finder en ejer af rådyret. hehe. nej det var sku godt i ikke væltede. held og lykke med reparationen

• #4   15. jul 2007 Ja meld det lige, så de evt. kan finde dyret. Der var jo blod osv.

Man er vel ikke jæger for ingenting

• #5   15. jul 2007 Det da for dumt at melde det til forsikringen, hvis hans selvrisiko er mega højt. Så kan det slet ikek betale sig.

• #7   15. jul 2007 Godt der ikke skete jer noget.
    Du melder det til forsikring, for en pris at vide, hvis din selvrisiko er høj og du falder/stiger i præmietrin vurduere du om det kan betale sig at betale selv. I de fleste forsikriger sender de en beregning om hvad det vil koste dig, og om det er "rentabelt" at betale selv.
    Lige til sidst, har du ringet til evt falck omkring rådyret .
    Læs evt. denne artikel der forklare både med forsikring og påkørsel af dyr: (link fjernet)

• #8   15. jul 2007 IVAN og andre: Lige for at undgå misforståelser.....

Jeg fortsatte bestemt IKKE med samme fart, jeg bremser ned til ca 50 kmt. , mere kunne jeg ikke nå.... Men dette var jo desværre ikke nok...

Jeg har anmeldt det med dyret.... Tak for kommentarene.

Vil det ikke være bedst at først få forhandleren til at vurdere omkostningerne af skaden, og så dereftet kontakte forsikringen???

• #10   15. jul 2007 Jacob kontakt forsikringen med det samme og meld skaden, der er ingen der siger at du når skaden så er vurderet vil benytte dig af din forsikring,hvis det er mere rentabelt selv at betale,men hvis forsikringen skal ind og dække så hjælper det ikke at komme 14dage efter skaden er sket, for så risikerer du bare bøvl med dem, for du har pligt til at melde skaden hurtigst muligt. Ved min er det inden for 24 timer.

• #11   15. jul 2007 Jacob, det er ligemeget hvem du kontakter først, forsikring er et tilbud ikke tvang smiley Men for at sikre hurtig "arbejdsgang" er det bedste at forberede sin forsikring, du kan evt. nævne at hvis pris kontra selvrisiko er for står betaler du selv.

• #12   15. jul 2007 Ok, jeg takker for de gode råd....

• #14   15. jul 2007 Rådyr tåler ikke meget.
    Så den ligger sikkert halv eller hel død et sted nu.
    Det ville være en god idé at melde det, så de kan finde den.

• #15   15. jul 2007 Flemming:

Er gjort. Men i og med jeg ikke har prøvet dette før, ringede jeg først i morges - tidligt.... Men de kan ikke gøre noget da sporet vil være blevet koldt nu...

• #17   15. jul 2007 Tak i lige måde smiley

• #18   15. jul 2007 Føj da Jacob, godt at i slap uden skader smiley

• #19   15. jul 2007 find ud af hvad din selvrisiko er og sæt din mc på værksted og få den takseret det koster ik noget og så kan du se når den er takseret om det kan betale sig selv og ordne det eller det skal over din forsikring..

• #20   15. jul 2007 Det burde være lovpligtigt for rådyr at have en ansvarsforsikring. Jeg starter en underskriftsindsamling smiley

Godt at høre at der kun var tale om materielle skader, selvom det måske kan gå hen og blive dyrt. Men det vigtigste er trods alt, at I slap uskadt fra hændelsen.

K.

• #21   15. jul 2007 Godt at der ikke skete jer mere.

Hvorfor skal man fortsætte lige gennem sådan en flok?

Vil det være en fordel at holde hornet i bund hvis man kan nå det?

• #22   15. jul 2007 Thomas - Fordi vist du unviger risikerer du at komme i slinger og miste herredømmet over cyklen. VIst du forsætter lige ud skal der meget til før en motorcykel vælter da den har en stor kraft til at vil fortsætte ligeud.

• #23   15. jul 2007 Her kan skaden ses - Det kunne heldigvis have været MEGET være:

(link fjernet)

Min selvriciko er 5000,- .... Er der nogen der har en anelse om hvad sådan en skade koster - personlig tror jeg ikke det kan betale sig... Tager ned til forhandleren imorgen...

Kommentér på:
Påkørte rådyr igår aftes - CHOK!

Annonce