{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.036 visninger | Oprettet:

Oliver E
Oliver E
Tilmeldt:
4. okt 2017
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5

Supermoto/motard. Hvad er bedst? {{forumTopicSubject}}

Hej MC-folk
Jeg går lidt med en plan om at bygge en supermoto/motard op til gadebrug. Men mit spørgsmål er hvad er bedst til dette? Skal man gå efter noget KTM, Husqvarna eller noget helt andet?
Hvad vil i anbefale og hvorfor?
Og jeg snakker om at købe en helt ny og bygge den om

På forhånd tak

**Billedet er for opmærksomhed


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Supermoto/motard. Hvad er bedst?
  • #1   4. feb 2019 Hvis du køber en KTM 690 SMC eller Husqvarna 701 supermoto er der vel ingen grund til at bygge den om?


  • Oliver E
    Oliver E Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #2   4. feb 2019 Nej det er selvfølgelig rigtigt, men nu tænkte jeg hvis man tog noget 450'er

  • #3   4. feb 2019 Er det ikke billigst at finde noget der er lavet om/bygget til det? Inden du har handlet hjul, bremser og affjedring er budgettet allerede stukket af.

  • Oliver E
    Oliver E Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #4   4. feb 2019 Jo det vil helt klart være det billigste, men så ved man ikke hvad man får, og hvordan det er blevet behandlet.
    Og så vil jeg også gerne være med til at sætte mit eget præg på den


  • #5   4. feb 2019 der er en husqvarna smr 450 til salg til 30K inklusiv afgift og muligvis plade, der skal laves lidt plastik osv efter den har lavet for høj wheelie smiley

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #6   4. feb 2019 Nu kan jeg se du er 20, så allerede der har du indskrænket valget til cykler du kan drosle ned til 48hk... smiley

    Hvorfor ny?
    Der er et enormt værditab på den slags cykler, så det ville være spild af penge, i forhold til at købe en brugt i f.eks Sverige og afgifte den, og så smide motard hjul på, og skifte plastik og sætte dit eget præg på den osv.
    Vælger du KTM, skal den så hedde EXC for at være typegodkendt til gade, og så skal den være nyere end 12 for at have en skarp motor, indsprøjtning og lav vægt, hvor den stadig er til at betale.


  • Oliver E
    Oliver E Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #7   4. feb 2019 Ja det er rigtigt, jeg er kun 20.
    Grunden til jeg gerne vil have en ny cykel er fordi jeg sejler meget vandscooter, og de sidst 2 jeg har haft købt har været brugte. Begge har kostet en ny motor.
    Nu har jeg så valgt at købe en ny, og den er bare super lækker, der er ikke nogen problemer og der er garanti.

    Derfor frygter jeg lidt det samme kunne ske ved at købe en brugt motard...


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #8   4. feb 2019 Det kan ske uanset hvilket køretøj du køber - det handler vel om enten at købe noget med vedligeholdelses historik på eller noget som er så billigt at det kan bære at du skiller det ad og skifter de dimser der ikke er iorden. Jeg havde nok gjort det sidste... smiley

  • Oliver E
    Oliver E Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #9   4. feb 2019 Ja okay, det kunne man selvfølgelig også. Hvor ville det være godt at kigge på brugte, hvis det var Norge og Sverige man skulle købe noget i?

  • #10   4. feb 2019 siden du har balret 2 motorer så har du vel også læst på lektien inden du nu køber nummer 3

    de 450´ere er ingen evighedsmaskine og kræver vedligehold, får de ikke det så står du netop med 1 motor til jernhandleren


  • #11   4. feb 2019 eller alternativt SWM SM 500 R til 85000, anmeldt i det nyeste Touring Nyt.
    Ifølge artiklen skulle man med en anden potte kunne få 57 HK ud af den


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #12   4. feb 2019 #9 - www.blocket.se

    #11 - Ja hvis man tør binde an med 12 år gammel teknologi og effekt. Gensalgsværdien er nok ikke den bedste på sådan en, upåagtet hvad tests siger om hvordan den kører.


  • #13   4. feb 2019 Sgu ikke nemt at være ung mand i det her forum, ikke mange positive svar fra nogen som helst, tror der nogen der savner foråret. Gælder også mange andre spørgsmål herinde, folk har altid et eller andet brok eller negativt at skrive tilbage til folk, og man kan se, det ofte er de samme personer som udtrykker deres harme. PS savner også foråret.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #14   4. feb 2019 #13 - Det må stå for din egen regning.

    Jeg råder på basis af min personlige holdning til, og erfaring med det emnet handler om.
    Du kan jo passende google SWM og læse lidt op på deres historie, og hvad deres nuværende produktlinje er baseret på, og så fortælle mig hvad du selv ved om motard MC'er... smiley


  • #15   4. feb 2019 Sajmon, jeg er ikke uenig - det var et forslag til en motard der er billig, ikke så mange af og som passer til kørekort krav

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #16   4. feb 2019 #15 - Modtaget. smiley

  • #17   4. feb 2019 Nu var det også mest ment, med at folk generelt er mega negative, med næsten alt hvad folk spørger ind til, og da især når det er nye folk der har købt motorcykel, så kommer der ofte negative og kloge svar fra folk på deres gamle jern.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #18   4. feb 2019 Jeg har en sund skepsis over for italienske køretøjer, som endda er lavet på aldrende teknik. Det er der vel ikke noget negativt i?

    Jeg har både fortalt hvad man bør satse på, husket ham på kørekort reglerne og givet et link til hvor man finder fornuftige tilbud, og hvilke muligheder der er for at handle noget fornuftigt køretøj.
    Jeg har endda potentielt sparet ham for en masse penge, ved at råde ham til ikke at smide en masse penge i en ny MC.


  • Oliver E
    Oliver E Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #20   5. feb 2019 Tak Mark.
    Det var faktisk bare det jeg ville vide. Er lidt ligeglad med alt det andet. Selvfølglig er det god information.
    Men du er faktisk en af de eneste der har svaret på det jeg spurgte om haha.
    Tak for det smiley


  • #22   12. apr 2019 Inden du sætter gang i den helt store ombygning. Så prøv at tage ud og prøv en SWM SM500R. Så får du en ide om hvordan det er at køre om en ombygget enduro maskine.

    Men skal du selv i gang med ombygningen så ville jeg helt klart kigge på følgende:
    KTM EXC 500
    Yamaha WR450F
    Honda CRF450.

    Men gør dig selv den tjeneste og prøv en 701/690 eller en ældre LC4 også. Specielt når det er til gadebrug.

    Jeg var selv helt opsat på en SWM SM500R. Men efter en prøve tur på den og på en KTM 690SMCR så valgte jeg den sidst nævnte. De længere service og mere komfort var også med til at skubbe mig der over.

    Men det kommer jo helt an på dig. Det er dig der skal køre på den. Så ud og prøv lidt forskelligt. Også vælge den der giver dig det største smil på læben. smiley



Kommentér på:
Supermoto/motard. Hvad er bedst?

Annonce