654 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Søm i dækket Søm i dækket

Hey

Jeg var idag på en rigtig god køretur... Den blev så lige ødelagt da jeg opdagede jeg havde et søm i bag dækket...

Det er et meget tyndt søm... det ser ud til at den holder tæt.....
Dækket har ikke kørt ret langt Ja faktisk nyt.. det har kun gået 1.500 km ca.

Kan det lappes?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Blocked toilet 2.000 kr.
  • afhente skrald til containerplads 350 kr.
  • montering af kattelem i hoveddør 1.000 kr.
  • Hovedrengøring i privat hjem 2.500 kr.
  • Electrician needed to put light fixtures up. 1.500 kr.
  • Enhver haveopgave 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Søm i dækket
  • #1   19. jul 2007 NEJ, Du er nød til at tage det af, og sende det til mig ;o)

DET GAS... ;o) - Men ja, det kan det godt! Hvor på dækket er det (siden eller?)

• #2   19. jul 2007 Superdæk og de andre dækfirmaer har nogle propper de stopper i hullet med noget speciel lim, det virker perfekt.....

• #3   19. jul 2007 Man lapper ikke mc dæk mere så vidt jeg ved ,så er det et nyt dæk der er løsningen

• #4   19. jul 2007 Jeg ville ikke turde bruge sådan en prop i mit fordæk i hvert fald, måske i bagdækket alt efter hulstørrelse osv. Brugte engang sådan en i et personvogns dæk da jeg stod i lære, kunden nåede ca 4 km inden hans dæk sprang der kom en revne på 10-15 cm... Skal jeg ikke nyde noget af på mc'en i hvert fald..

• #5   19. jul 2007 Det er ikke lovligt at sætte de der propper i udefra. (jo på scootere og havetraktore) Dækket skal af så man kan se skaden inde fra. Og lappen skal også sættes i indefra. Men det kan sagtens laves hvis den bare sidder midt i selve banen. Arbejder selv som dækmand..

• #6   19. jul 2007 nyt dæk med det samme

• #7   19. jul 2007 lav en mega brænder, og optag det på video så vi kan se det og få et nyt dæk på

• #8   19. jul 2007 Surt men du skal have nyt dæk igen så jeg ville ikke køre med det

• #9   19. jul 2007 Sådan et lappekit har de også i Thansen, og det virker fint på scooter, har selv brugt det flere gange.

Men ville ALDRIG bruge det sæt på min MC, hvor jeg kører over 100kmt.

Men du kan sikkert finde en andet lappeløsning til dækket.

• #10   19. jul 2007 Nyt dæk! Alt andet er en nødløsning der medfører morfar kørsel. til nærmeste værlsted En mc dæk er ikke som et bil dæk. Det vrider sig i fælgen og en evt. prop vil før eller siden blive revet løs. Da hullet bores op i 5mm størrelse inden proppen sættes i, forlader luften dækket meget hurtig når proppen ryger. Det ønsker du ikke at opleve!

• #11   19. jul 2007 Hvis trådene i karkassen er beskadiget , ville jeg aldrig så meget som overveje at lappe det dæk, et mc dæk er udsat for meget hårdere belsatninger end et bil dæk og iøvrigt har du kun to til at bevare jordforbindelsen , så nyt dæk på selv om det er sur røv nu dækket ikke er ældere......
    God fornøjelse og sikker kørsel....

• #12   19. jul 2007 Skulle ud og have et dæk rykket af, først der fandt vi ud af at den allerede var lappet, plus der sad et søm i den.
    Dæk mekkeren, mente at sådan en lap, kun var en midlertidig nødløsning og han ville ikke råde nogen til at køre med dem i længere tid.

Turde sgu heller ikke selv. en punktering er noget af det jeg er mest nervøs for , ved at køre mc.

• #13   20. jul 2007 Hva vil i mene sådan en dæk skiftning vil løbe op i?

Sømmet sidder ikke midt på dækket ca lidt til venstre for midten..

• #15   20. jul 2007 Det er nærmest en lille stift der sidder i dækket.... hullet må vel ca være 2 mm bredt ca...

Det er jo meget væsentlig om jeg kan nøjes med at få det lappet eller om jeg skal til at bruge mange penge på at få et nyt dæk

Kommentér på:
Søm i dækket

Annonce