{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Første MC
  • #1   14. feb 2019 Glem de små maskiner... de små maskiner er næsten umulige og sælge igen når du bliver træt af den........
    køb en Suzuki SV 650 eller en Honda CBR 600 og få den Droslet og
    når du bliver gammel nok hiver du Droslingen af og så er der smæk på smiley


  • #2   14. feb 2019 Hvis den Ninja 300 er uden ABS, og først indregistreret i 2016 eller senere, så har den sikkert kostet 40.000kr fra ny. Så du skal ikke give så meget for en brugt.

    Hvis 250’ere. Er den ældre model med 2 cylindret motor, så vælg den. Den er fin at starte ud på, of kan sagtens underholde på landevejen. 300 modellen er ikke markant stærkere.
    Er der tale om en nyere 250SL, så glem den.


  • #3   14. feb 2019 Bliver 24 til juli, så intet problem med det.
    Kawasaki Ninja 250 R, 249 ccm, 33 hk, 2009,
    Kawasaki Ninja 300 R, 296 ccm, 39 hk, 2016


  • #4   14. feb 2019 Hvis du fylder 24 til Juli.. så spild ikke dine penge på en så lille cykel,det koster dig bare tid og penge at skifte ud inden længe igen..:) Sv650 er en kanon start cykel, 74hk og masser af overskud. Den fås til stort set samme penge og vil give dig en del mere glæde på sigt smiley

  • #5   14. feb 2019 #3: Ja og kun 0,5sek i forskel til de 100km/t. Den “store” har dog højere topfart og mere overskud til overhaling på motorvejen.
    Men igen, hvis den 300 ikke har ABS, så kostede den 40.000kr fra ny af.


  • #6   14. feb 2019 Hvorfor tager du først kortet til juli?
    Hvorfor ikke gå i gang nu?


  • #7   14. feb 2019 Vil også klart kigge på en SV650 - den kan du have i mange år uden at blive træt af den.


  • #8   14. feb 2019 #7: Det er der ingen garanti for. Tidligere i dag er der en, der efter kun 2 år med sin SV650 er begyndt at søge noget mere

  • #9   14. feb 2019 Han kører for meget ligeud.... smiley

  • #10   14. feb 2019 Jesper 8
    Der er også folk med DIV super Racer som får pumpet deres
    maskiner selvom de har 200 HK....
    så det er noget vrøvl du skriver Jesper


  • #11   14. feb 2019 #10: Det er sgu da ikke noget vrøvl. Tværtimod, så er det jo sandt at den pågældende person er træt af en SV650 efter kun 2 år på den.
    Så der er ingen garanti for, at blot fordi man vælger større motor med flere kræfter, at man så holder på den i længere tid. Nogle skifter hvert år, bare for at prøve noget nyt.

    Fordelen ved at vælge 250’eren er, at så er man billigt ude og køre på en ordentlig maskine, og det er begrænset hvad man kan tabe af penge på den.


  • #12   14. feb 2019 Du vrøvler Jesper,,,
    Der er ingen fordele ved en 250 overhovedet.... det er
    en lille maskine som man har svært ved at sælge når
    den er blevet indkøbt og efter meget kort tid er den for lille DVS så skal
    du ud og sælge den for at købe en ny....
    Derfor er det bedre/billiger og købe en droslet mc ...
    Har sat en del droslings sæt på DIV motorcykler.... arbejder som MC mekaniker..


  • #13   14. feb 2019 SV650 er jo født kedelig, utroligt at han kunne holde den ud i 2 år

  • #14   14. feb 2019 Jeg tog nu heller to år på en Sv, end en 300 der dårligt kan overhale op af bakke i modvind .. sådan er vi alle så forskellige smiley

  • #15   14. feb 2019 #12: Kvaliteten hos de sidste tre værksteder/mekanikere jeg har benyttet mig af, har ikke været et kvalitetsstempel.
    Jeg pendlede i 2 år på en 250’er, selvom jeg inden da havde haft større og markant hurtigere maskiner. Den havde jeg masser af glæde af. Og op snoede landeveje havde jeg ingen problemer med at følge med langt større maskiner.
    Rent køreteknisk lærte jeg en masse på den lille 150kg maskine med 40hk.
    Og jeg havde ikke synderligt svært ved at sælge den igen.
    Den pågældende 250’er trådstarter har kig på, kan han let sælge med en afskrivning på små 10.000kr


  • #16   14. feb 2019 Altså der kan jo næsten ikke tales værditab på en cykel til 25k. Alt hvad den indbringer efter 2 år er jobat betragte som bonus, 12k om året er jo vild lidt i mc verdenen.
    En ninja 250 kan sagtens frembringe stort smil. Imo også større smil end en sv650.

    Man kan ikke købe en fremtidssikret mc, for vi ved ikke hvad vi vil kører på om 2 år, det eneste der er næsten 100% sikkert er at vi ønsker os noget andet smiley


  • #17   14. feb 2019 lad vær med at købe en lille maskine, som andre også skriver så er de umulige at komme af med. Jeg valgte en Yamaha R1 som min første cykel og skal igang med kortet nu her. Nogle mener det er voldsomt men jeg har respekt for den maskine, og så længe man bruger sin sunde fornuft så skal det nok gå. En R6 kan varmt anbefales, kender flere der har den type og de er vildt glade for den, den har stadigvæk små 120 heste og har en fin lille størrelse

  • #18   14. feb 2019 #17: Det omvendte råd kan også gives. På min første banedag/svingkursus for en del år siden, var der en pige med på sin første MC. En CBR600rr. Kæresten kørte en CBR1000rr, så de var et godt par. Den “lille” 600 var langt mere end hun kunne magte, og en 16 årig på en tunet scooter kunne kommede hurtigere rundt i sving end hende.
    Hun skulle have startet på en GS500 eller lign, så hun havde lært at kravle før hun kunne gå.


  • #19   15. feb 2019 #18: Hun brugte bare sin sunde fornuft og ikke kørte over evnerne, og det har jeg respekt for, men med tiden har pigen nok lært den så godt at kende at hun udnytter dens fulde potentiale, uden at skulle købe/sælge og miste penge, så har man ligesom en maskine man ikke bliver træt af angående heste osv. Jeg har gjort det samme, hvor vild den R1 skal være bestemmer jeg jo selv ved at vride på håndtaget, og mere end de 152 heste den 2003 model har er der ikke behov for mit vedkommende.
    Men husk for din engen skyld at købe noget ordentligt mc-tøj, jeg har en bekendt hvis liv blev reddet af god racer-dragt. Man skal ikke tro at man er "skudsikker" i den, men det er bedre end at vælge "bareback" kørsel


  • #20   15. feb 2019 Svar til #6
    Sikkert for at spare en opgradering fra A2 til A


  • #21   15. feb 2019 #20: Jeg gør det samme, bare som 28 årig, og så er forsikringen også ret billig fordi jeg har været elitebillist i snart 10 år,var helt paf hvor billigt de kunne gøre det for min R1, self uden kasko

  • #23   15. feb 2019 #22 endnu et godt eksempel på netop dette er den her https://youtu.be/JC38axv1DcQ
    Det er bedst at starte på noget man ikke bliver bange for smiley


  • #24   15. feb 2019 #19: At være bange for sin MC, er ikke sund fornuft. Og hun var decideret bange for at køre i sving på den

  • #25   15. feb 2019 #24 netop, man lærer meget meget langsommere (hvis man overhovedet lærer) hvis man er nervøs eller direkte bange.

  • #26   15. feb 2019 Hvis man skal køre på meget små veje kan en 250 ccm være ok
    men hvis man skal på motorvej med en Veninde/ven bag på eller noget oppakning
    så har en 250 dårligt nok hk til at køre i den hurtige bane........


  • #27   15. feb 2019 #26

    Hvornår har du prøvet en Ninja250 ??? Jeg gætter på aldrig.

    38 hk er rigeligt til at køre 2 på motorvejen, Kører man alene er der ingen steder du napper den på din HD smiley


  • #28   15. feb 2019 24#: nu kender jeg en som startede på en lille mc, den blev hurtigt for kedelig, så fik han opgraderet til en gsxr 1000 og mente at han havde så meget erfaring at han kunne styre den, det gik så grueligt galt, så ja, bedre lidt frygt end for meget selvtillid og kørsel over evnerne.

  • #29   15. feb 2019 20#
    Men de 2-3000kr er jo ingenting i modsætning til et eventuelt værditab ved køb og salg af cykel.. smiley

    21#
    Hvad mener du? Du kan ikke tage et a2 kort som 28 årig smiley


  • #30   15. feb 2019 26 Brian
    Jo jeg har kørt på en Brian og det var ikke noget at råbe hurra for syntes jeg...
    Jeg er ikke i tvivl om på små veje vil den kunne køre fra min HD som ingenting dog ikke på Store veje/motorveje...


  • #31   15. feb 2019 #30
    Hvorfor ikke på landevej/motorvejen ?? Hvis jeg sad på Harleyen så var det kun over en kort strækning jeg hang på mini ninjaen..... Topfart på harley er næsten lige så slemt som tør anal smiley smiley


  • #32   15. feb 2019 Ninjaen køre max 150-160 kmt der køre min HD lidt mere..har kørt 180 kmt på min streetglide og det var ikke nogle blomst at køre så stærkt på, men det er jo heller ikke en racermaskine.
    I mit arbejde som mc mekaniker har jeg kørt på tæt på 80% af de cykler som findes og det er langt fra alle maskiner som kan anbefales,, derfor vil jeg også hellere sige til en ung mand han skal købe en SV eller en Cbr og få den droslet end en 250 ccm


  • #33   15. feb 2019 #29 Enig men i #3 skriver TS at han bliver 24 til Juli, så kan han tage A direkte.
    Så behøver han ikke starte på en A2 maskine, derfor venter han med at tage køreprøven til han er fyldt 24


  • #34   15. feb 2019 #32

    Jeg vil hellere køre en let maskine end en droslet tung... og synes personligt ikke det at skulle skifte mc er noget problem. Det er altid dejligt at få noget nyt smiley


  • #35   15. feb 2019 Jeg venter med at tage mit til jeg er 24, så skal ikke til at drosle.
    Hvis i har nogle andre forslag end SV 650, der ligner lidt en ninja må i meget gerne komme med dem!
    Mange tak for jeres svar


  • #37   16. feb 2019 Der er jo ninja 650

  • #39   16. feb 2019 https://youtu.be/knuXMzkkhvI

  • #40   20. feb 2019 #2 Er R modellen bedre end SL modellen?

  • #41   20. feb 2019 #40: Ja

Kommentér på:
Første MC

Annonce