{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
952 visninger | Oprettet:

Klaus D
Klaus D
Tilmeldt:
27. mar 2017
Emner: 7 Svar: 28

Reservedel til fremflyttersæt - hvor? {{forumTopicSubject}}

Halløj.

Jeg har været en klovn, og er kommet til at knække den "dobbelte gevindstang" (aner ikke hvad den hedder), der sidder ved bremsepedalen på fremflyttersættet. (Se billede).
Hvor i alverden skaffer man en ny?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Reservedel til fremflyttersæt - hvor?
  • #1   17. feb 2019 Tror ikke det bliver nemt at finde reservedele til sådan et sæt. Men sav da det knækkede stykke af ( rød pil ), bor hul og lav gevind ( grøn pil ) og sæt så et gevindstykke i. Så virker det vel igen.

    profilbillede
  • Klaus D
    Klaus D Tilmeldt:
    mar 2017

    Emner: 7 Svar: 28
    #2   17. feb 2019 Det lyder da som en ganske fornuftig idé smiley


  • #3   17. feb 2019 Er du nu også HELT sikker på det er en god ide??
    Du skriver det er til bremsepedalen, altså er der i høj grad et moment af sikkerhed med her. Bevares det er kun bagbremsen, men alligevel. Er den forchromet eller er det rustfast? Hvis det er rustfast kan der sikkert laves en ny ret nemt, det er kun et spørgsmål om at finde en, som har lidt rustfast materiale at leve det af


  • #4   17. feb 2019 Du skal bare have et stykke rustfrit i den samme str. som gevindet er, og så skære gevind i enderne. At det er tykkere "på midten" bliver det ikke stærkere af! Og få samtidig nogen rustfri møtrikker, nu du er i gang smiley

  • #5   17. feb 2019 Der er formodentlig linksgevind i den ene ende.....
    Spørg producenten af rearsettet hvis du ved hvem det er. Ellers så få dit lokale maskinværksted til at lave en til dig.


  • #6   17. feb 2019 #5 Hvorfor skulle der være linksgevind??? Det bliver jo spændt kontra i to ender, og så skal der godt nok en del overtro til at det går helt galt! Du burde vide bedre Brian smiley

  • #7   17. feb 2019 @tom
    det er jo en justér anordning og man kan jo ikke justér noget som helst hvis ikke der er links i den ene ende vel tosse ? smiley


  • #8   17. feb 2019 #7 Jeg har nu ikke de store behov for at justere ret meget på noget der passer, men skulle det blive aktuelt, ville jeg nok bare giv den et hak eller to i strålerne, ik da du Damarks dejligste sp.... smiley

  • #9   17. feb 2019 @Tom smiley

    Ingen af os har brug for at justere noget der passer smiley
    Men hvis det ikke passer til chaufføren,banen eller de hye støvler, så er det fedt at kunne justerer trinløst smiley


  • #10   17. feb 2019 #9 Passer til banen?? Man skal vel næsten være Brian for at køre race på en cykel med fremflyttere, "hye" støvler tror jeg ikke at trådstarter kører med, det er vist også noget du er lidt alene med, sååå smiley smiley
    Læg dig nu bare i din kurv igen Brian smiley


  • #11   17. feb 2019 Hæ hæ Tom . smiley det er samme system der bruges på rearset smiley

  • #12   17. feb 2019 #11 Nu prøver du at snakke dig ud af den smiley Bryd sammen, tilstå at du ikke læste oplægget, så får du det meget bedre med dig selv smiley

  • #13   17. feb 2019 Jeg bukker mig i støvet.. Har smidt mine hye støvler i brændeovnen og træder på mine læsebriller så snart jeg har trykket “send kommentar” smiley

  • #14   17. feb 2019 #13 Vi mødes nok i støvet, jeg kravler for det meste rundt nede ved jorden for tiden, og det skal man ikke skamme sig over, det er værre med dem der render rundt med næsen i skyerne smiley
    PS Jeg køber mine læsebriller på apoteket, i Brugsen eller hvor de lige har et godt tilbud på + 37 smiley


  • Klaus D
    Klaus D Tilmeldt:
    mar 2017

    Emner: 7 Svar: 28
    #15   18. feb 2019 Tak for input. Nogle mere brugbare end andre smiley
    Jeg går ned til og får lavet en ny stang med gevind (alm. gevind i begge ender)


Kommentér på:
Reservedel til fremflyttersæt - hvor?

Annonce