{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
570 visninger | Oprettet:

Spørgsmål mht affjedring på Ninja 250r {{forumTopicSubject}}

Hej var ude med en kammerat og kigge på en Ninja 250r 2009 i weekenden,
Vi købte den ikke.

Bagdæmperen var som en fjeder, altså uden nogen dæmpning, kørte man over bump så “hoppede” den, skød tilbage så at sige, altså som om der kun er en fjeder og intet andet.

Jeg tænkte med det samme at bagfjederen var slidt eller defekt da jeg aldrig har oplevet sådan en fjeder på hverken de dyere, eller billige maskiner jeg selv har haft. Når man trykkede ned på sæddet så skød den også bare tilbage,,, som en fjeder...

Normalt så skal den jo absorbere ujævnheder og ikke virke som en katapult overdrevet sagt.

Er det bare noget billig lort på den cykel eller har det vitterligt været i uorden på den vi kiggede på?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål mht affjedring på Ninja 250r
  • #1   26. feb 2019 Fjederen fejler intet, det har du jo selv testet smiley men dæmperen virker åbenlyst ikke. Den skal formodentlig bare serviceres ( det skal affjedring med jævne mellemrum selvom mange tror det ikke er nødvendigt )

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #2   26. feb 2019 Der er en 10 år gammel middelpris MC. Affjedringskomponenterne skal man ikke regne med, holder evigt.

  • #3   26. feb 2019 Nej selfølgelig, det var lige så meget at få bekræftet så vi er klogere på den næste vi skal kigge på.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #4   26. feb 2019 Måske skal man overveje at bruge det som argument for at få prisen ned, og så efterfølgende opgradere til et bedre komponent. Der findes utvivlsomt noget godt eftermarkeds grej til sådan en, så hvis resten af cyklen ellers virker passet og vedligeholdt, kunne den jo stadig være en mulighed.

  • #5   26. feb 2019 Sajmon. Tænker at hvis forrige ejer har kørt på det.... hvilkne andre overraskelser kommer så.... Altså der er sgu ikke brugt en krone på vedligeholdelse ... Vi ved det ikke...

  • #6   27. feb 2019 Ingen kritik, mere bare et faktum : de fleste Landevejs MC folk har ingen ide om at man skal ha´serviceret sin affjedring jævnligt .. for det meste servicerer folk sin forgaffel når den bliver utæt, og bagdæmperen får lov at "hænge" .. gå ud og gi manden et tilbud 8000kr under den pris han vil ha ´´ .. måske skal dæmperen bare at et service til 2000kr, måske har dæmperen været kørt tør for olie og har ridset dæmperhuset, og er lige til at smide ud .. OG , nogle MC er født med så dårlige dæmpere at de ikke kan serviceres, og så er det byt til nyt .. Det er vel omkring 90% af alle de brugte MC´er jeg ser der er over 4 år gamle, som skulle ha bagdæmper service for laang tid siden, eller dæmperne er færdige og skal smides ud

Kommentér på:
Spørgsmål mht affjedring på Ninja 250r

Annonce