{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
528 visninger | Oprettet:

m b
m b
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

helårskørsel kawasaki/PGO {{forumTopicSubject}}

Jeg er ved at være ret træt af min knallert 45. Kom på ideen om at skifte den ud med en PGO g-max 200. Men faldt så over en kawasaki ninja 250. Kedelig lille maskine, i know. Men da sjovere end en scooter/MC. Og til en pris på under 20k.
Men ville den fungere til bykørsel om vinteren? Eller skulle man måske kikke på en crosser agtig model?

Kommentarer på:  helårskørsel kawasaki/PGO
  • #1   7. mar Så længe der ikke er is- eller sneglat, så kan jeg ikke se noget galt i det. Så vidt jeg ved, kan man sagtens få vinterorienterede dæk til mc smiley

• #2   7. mar Jeg har kørt i 2 dage på sådan en 250 'ninja'.. Mekanikeren skulle sætte nye dæk på min mc og gav mig nøglerne til hans låne cykel. Den omtalte 250 ninja.
    Jeg tænkte 'Ja okay, det er vel okay, jeg kører i forvejen kun på en gsx 650 jo, det er jo ikke sådan at jeg kommer fra en med 150hk'..
    Men det jeg lærte på de to dage var, at magen til lort har jeg da aller prøvet.
    Den er så ekstremt lille at jeg med mine ganske almindelige 183cm sidder som en mongol. Jeg lignede en cirkus klovn på en miniature cykel. Og den flytter sig ingen steder, den suger bare al livsglæde ud af dig.
    Der var én god ting! - Gearskiftet var lækkert.. Men det er det som regel på motorcykler med små kubik synes jeg. Jeg ved ikke hvad du er og hvad behov du har, men jeg ville aldrig anbefale nogen at få sig en 250 ninja.
    Den er så nederen på alle områder. Jeg synes en suzuki gn 250 er et bedre bud på en cykel til dig. Det er i det mindste en motorcykel. Omend stadig langsom og klejn, men langt billigere end en 250 ninja, og federe, synes jeg.

profilbillede
  • m b
    m b Tilmeldt:
    jun 2009

#3   7. mar ja så er der et problem. Den skal jo køre selv i december og januar. Helst ude at skulle skifte hjul. Det er et A til B behov. Hvis det var legetøjet vi snakkede om var det noget HELT andet. Den kommer ALDRIG ud i dårligt vejr.

• #4   7. mar Vinterkørsel kan køres på alle slags mc..

profilbillede
  • #5   7. mar Og den kostede faktisk under 20.000kr den cbr 1000. Den kørte hele året rundt, uden hjulskift eller dækskift. Den bliver beskidt og kæden skal vedligeholdes, samt du skal vaske din forlygte ren hver dag, men ellers, no probs.

profilbillede
  • #6   7. mar Jeg ville til enhver tid foretrække, en mindre maskine, som ikke vejede det helt store. En bette 250cc offroader af en art, som a til b transport. Honda laver en 250cc, som ser ganske sød ud. Mener den smider 25 hk og går omkring 30 å lite smiley

https://www.dba.dk/honda-crf-250-l-ccm-249-hk/id-110099365/

• Magoo M
    Magoo M Tilmeldt:
    jan 2019

Svar: 31
    #7   7. mar Også derfor min anden mc er en Yamaha XT350.
    Let og nem at tumle med i glat føre. smiley
    Vil dog sige at 350cc er grænsen vægtmæssigt.
    Har haft en Honda XL250S og den var rigtig let, men lige i underkanten til motorvejskørsel. smiley

• m b
    m b Tilmeldt:
    jun 2009

#8   7. mar godt bud smiley det billigste jeg kan finde er bare 56k. vil gerne ligge på 15-20k

• #9   7. mar Mz eller Java

• #10   7. mar Jeg har kørt på min Xt 250 her i vinter, det har fungeret perfekt..elsker den lille knallert, den er ikke til motorvej, men perfekt i byen og hvis der så er en mark på vej hjem kan man jo altid lige skyde genvej smiley

• René C
    René C Tilmeldt:
    feb 2008

Følger: 1 Svar: 2
    #11   7. mar Kører gsx750f hele året, men om vinteren kører jeg på Anlas Winther grip købt i England.
    Så er der ingen problemer selv med dårlig vejr

• René C
    René C Tilmeldt:
    feb 2008

Følger: 1 Svar: 2
    #12   7. mar

profilbillede
  • #13   8. mar Yamaha DT 175?

• #14   8. mar jeg kører netop hele året på en Honda 125 scoter til daglig transport/pendling og mc til sommer fornøjelser.
    Hvis din kørsel er by og/eller landevej kan mcn slet ikke tilbyde samme comfort. tænk på hvor meget man skal ligge og rode med gear og kobling.
    Kontra kun gas og brems på scooteren plus du har fødder og ben i læ, og så skal du ikke smøre kæde hele tiden.
    Så hvis behovet bare er transport så er svaret helt klart PGO
    mvh

• m b
    m b Tilmeldt:
    jun 2009

#15   8. mar Tak for svar. Jeg går på jagt efter en pgo g-max 200 eller 220

• #16   8. mar Kan du finde en Yamaha Xenter 150cc, så kører den også rigtigt godt

• #17   13. mar Til vinterkørsel er en mc hvor man sidder oprejst lidt nemmere at styre, du kan klemme om tanke/sæde, men har du al vægten på forarmene, så styrter man nemmere hvis forhjulet mister greb.
    4-takt er at foretrække da den trækker lidt bedre ved lave omdrejninger.

Kommentér på:
helårskørsel kawasaki/PGO