878 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Jomfru køber Jomfru køber

Hej

Her når jeg engang har fået taget pappet skal jeg jo også ha en cykel. Er total ny indenfor MC og synes bare jeg kigger mig blind på en masse kawa, suzi, honda med tre bogstaver i hvert navn.

Da jeg er Honda mand synes jeg umiddelbart en CBR 600F2 ser fin ud - men i må vide bedre end mig. Er som sagt 1. gangs køber - budget 50-70.000kr (helst lavt da det jo er den 1. mc) billig forsikring (ansvar) og min. 100hk (skulle gerne være hurtigere end min bil). Skal være en Racer og helst med fuldkåbe.

Håber meget i har noget fornuftigt input da jeg kager rundt i alle de forskellige modeller.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Eletriker to disconnect washing machine and install plug 1.090 kr.
  • Vandafløb (E:36-10) på Bosch vaskemaskine (WAT2869ISN/54) 1.010 kr.
  • Bolten på garageporten skal genmonteres 4.000 kr.
  • Fjerne æbler som ligger på græsset og fjerne ukrudt på terrassen 1.100 kr.
  • Montering af frontlåge på opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Hæk mm 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jomfru køber
  • #1   26. jul 2007 tror sgu nok at en F2 ikke er skudt helt ved siden af for dig. men ellers kan man også hvis man er heldig finde en noget nyere gsxr 600 til omkring 70000-75000.

• #2   26. jul 2007 Nej tror jeg heller ikke. Synes bare ikke selve fronten/forlygten er specielt pæn er nok derfor jeg ikke holder 100% på den. Ved du om der er nogen mulighed for at skaffe andre til sådan en?

• #3   26. jul 2007 hey mads du kan da købe min

• #4   26. jul 2007 Jeg kan kun snakkes ud fra egen erfaring..

Købte en CBR600 F2, som min begynder maskine - Det har jeg aldrig fortrudt.

Den har super køreegenskaber - rigelig med power til en nybegynder - og så har min maskine bare været pålidelig...

smiley

• #5   26. jul 2007 Hej Kennet, den er ellers flot din, men skal jo - som skrevet - lige ha' pappet hjem før jeg køber noget.

Morten G, hmm har altid kørt Honda og min bil tager en Kawa VZR 600cc eller hvad modelnavnet er, så jo det er et faktum. :- )

• #6   26. jul 2007 Nu står der jo ikke lige helt, hvor gammel du er... men undersøg da også lige forsikringen på forskellige maskiner... Både modeller og årgang...
    Har tidligere læst om ublu priser, fordi man ikke er fyldt 30 endnu... og det er i prislejet 20000 og opefter...

• #7   26. jul 2007 Susan, det er kun hvis han skal have kasko på - Han skriver kun han skal have ansvar..

For ellers - ja, så er er en R-model ikke til at forsikre...

________
    Jakob

• #8   26. jul 2007 Hej ved godt kasko er temmelig dyr, derfor vælger jeg også kun ansvar da jeg regner med at kunne købe temmelig mange cykler uden afgift til reservedele for det jeg sparer.

• #9   26. jul 2007 Lille praktisk ting Mads:

Du skal nok lige være opmærksom på, at hvis du skal låne til Cyken, så slipper du nok ike uden kasko - men det ved du nok allerede smiley

• #10   26. jul 2007 Jacob og Mads...
    Good point taken...
    Er ikke helt i hopla til at læse igennem.. HIHI...

• #11   26. jul 2007 Knud, arh det tror jeg at jeg kan snakke mig fra. Men tak for tippet:- )

• #12   26. jul 2007 F2 har været et hit som første cykel her. Gode køreegenskaber, sjov på de små veje, hurtig ud af svingene og stabil på de kedelige transportstykker såsom motorvej. Kørestillingen er nogenlunde sportslig, uden at blive så ekstrem, at man får ondt i kroppen af at køre rundt i byen.

Kører med en, for hvem en 97'er gixxer har været en fin begynder cykel, så tror i bund og grund du skal vælge det, du synes mest om, og find så et eksemplar i god stand. Der skulle være rigeligt at vælge imellem på brugtmarkedet for tiden.

• #13   26. jul 2007 ta lige et kig på yamaha fzr 600r 100hk og den får man også til en rimelig pris

• #14   26. jul 2007 Hej,

kan også varmt anbefale ZZR 600..... Honda er jo typisk i den dyre ende.... og kvali er bedre en gsx.....

/Seb

• #15   26. jul 2007 Kører i en Honda Civic med eftermonteret Turbo. Er ikke så vild med designet på en ZZR heller.

• #16   26. jul 2007 Må være en ret vild bil du har, siden den kan tage en kawa 600....
    Min GPZ500s med 60 heste, tog en Porsche Boxter S med 280heste i optræk. Først ved de 130km/t kunne porschen komme forbi.

CBR600F2/3 er et godt bud, sammen med Suzuki RF600 og Yamaha YZF600 Thundercat. De er gode landevejsmaskiner, hvor fokus ikke ligger på race, men brugbarhed. Men CBR og YZF er dog blevet brugt til supersport/stock race og har også vundet. Så de kan godt rykke sig.
    Et alternativ kan være VFR750f RC36. Du kan med dit budget godt får råd til en 90-93 model.

• #17   26. jul 2007 Må man spørge hvor gammel du er?
    Der er jo noget med HK vs. alder...
    Ellers et godt valg med en F2 `er

• #19   26. jul 2007 Jesper, min bil vejer nu også mindre end sådan en frisør porsche:- )

Er 22.

• #20   27. jul 2007 Så er der jo ingen problemer mht. din alder.
    Så er der jo bare forsikringen .... smiley
    Held og lykke

Kommentér på:
Jomfru køber

Annonce