1.268 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

privat ejet parkeringsareal privat ejet parkeringsareal

Hej jeg har skrevet lidt frem og tilbage med park zone om MC parkering, der er ikke skiltet noget om MC. deres svar er:

Parkering dog tilladt i 3 timer.

Parkering kun tilladt med gyldigt P-bevis.

Parkering kun tilladt inden for opmærket bås.

Der anvendes på parkeringsarealet privatretlige regler. Al parkering foregår på eget ansvar. Ved tilsidesættelse af parkeringsbestemmelserne kan der pålægges et kontrolgebyr på dkk. 650,- pr. døgn.

Ovenstående er de betingelser, som jeg kan se for pladsen. Hvis det er de betingelser som kan ses på parkeringsområdet, kan der altså ikke parkeres, hvis ikke man kan stille P-skive.

Kan det være rigtigt, når Aalborg kommunes regler er at man skal overholde tiden men ikke stille p-skive.
jeg syntes jo som minimum der bør være skiltet med det vis man afviger fra normen. er der nogen der med sikkerhed ved hvad loven siger om det.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af betonaffald 2.500 kr.
  • Opgravning af rødder fra buksbom busk 1.000 kr.
  • Rengøring af køleskab og 3 fryse skuffer 700 kr.
  • Udskift S16 kraftstik 1.800 kr.
  • VVS-montering og -reparationer 1.040 kr.
  • Hæk klipning ca 12m og taget toppen af 4 træer de er ca 2 1/2 m 3.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  privat ejet parkeringsareal
  • #1   19. mar 2019 Er det ikke bare at få en parkerings app, og smide mc nummerpladen ind? Så kan P-vagten slå den op se...

Jeg har god erfaring med Easypark appen

• #2   19. mar 2019 uden at have forstand på parkerings app's tror jeg ikke det er løsningen da det er tidsbegrænset parkering der er tale om. Park zone hænger sig i at kan man ikke stille p-skive kan man ikke holde der.

https://fdm.dk/alt-om-biler/dine-rettigheder/parkering/parkering-pa-privat-omrade

• #4   19. mar 2019 1

profilbillede
  • #5   19. mar 2019 Jeg vil anbefale dig at have følgende ting med hvis parkerings tavlerne ikke er til at forstå eller p-selskaber ikke giver et ordentligt svar.
    1. en tøj klemme
    2. mobil/kamera
    Når du så kommer frem til den p-plads hvor du vil parkere trækker du en p-bilet i automaten til X antal timer du har brug for.
    Tag tøjklemmen som du kan have under sædet og klem P-bilet fast til din nummer plade.
    Tag et billede af nr. plade og p-bilet med mobil/kamera så har du både dato og tidspunkt for din parkering.
    Husk at tage klemme og p-bilet med dig og lås din MC.

Du kan også til Android mobiler hente følgende app som viser gratis/betatalrings parkering for MC.
    https://play.google.com/store/apps/details?id=dk.grayriver.motorcycleparkingdk&hl=da

• #6   19. mar 2019 tak for tippet men det er tidsbegrænset parkering altså hvor det skal bruges p-skive der er problemet

• #7   19. mar 2019 Det er vigtigt at læse skiltene og rette sig efter dem. Private pladser har kommunen intet at gøre med, så her gælder deres regler ikke.

• #8   19. mar 2019 Det her er fra vejdirektoratet.

Der står godt nok det er for kommuner.
    Men er ret sikker på det det gælder hos privat firmaerne også.

profilbillede
  • #9   20. mar 2019 Det er vidst det der er pointen i denne tråd. Hvis det er en PRIVAT parkeringsplads kan man lave lige præcis de regler man har lyst til for hvad der skal til for at parkere der (inklusiv krav om parkeringsskive). Det eneste krav er at reglerne skal fremgå af skiltning, og hvis der ikke er noget særskilt omkring MC kan man godt regne med at det betyder at der gælder samme regler som for alle andre.

• #10   20. mar 2019 Ja på private pladser gælder de regler, som fremgår af skiltningen.
    Man kan læse mere om det på FDM's side:
    https://fdm.dk/alt-om-biler/dine-rettigheder/parkering/parkeringsregler-mc

• #11   21. mar 2019 #10 prøv at læse de sidste 3 linjer i #4 det stammer fra samme link du kan har sendt, vis det skal foregå som på offentligvej så bør det jo også gælde mc? men nej park zone har svaret med henvisning til en dom der er afsagt i en lignende sag, så i har ret, de kan gøre hvad der passer dem.

• #12   21. mar 2019 Private p-firmaer er en pestilens fanden har skabt. De er nogle nasserøve og skaber ikke værdi for andre end sig selv. Jeg går som regel ind til forretningen ved p-pladsen, og fortæller de lige har mistet en kunde. Det hjælper ikke trådstarter, men jeg fik lidt luft.
    Når man kommer i klammeri med dem skal dokumentrationen være 100% i orden, og den med tøjklemmen og et foto er god.
    Jeg kører sidevogn, så jeg har en almindelig elektronisk p-skive i forruden, og et handicap-skilt hjælper også.

• #13   23. mar 2019 Står der at man skal bruge pskive og det er en privat plads og man IKKE har en pskive ja så får man en kontrolafgift for at holde der. Færdig bum.

Kommentér på:
privat ejet parkeringsareal

Annonce