{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.187 visninger | Oprettet:

Niclas
Niclas
Tilmeldt:
26. nov 2018
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

Import af Ducati {{forumTopicSubject}}

Hej MC Galleri

Jeg har i noget tid kigget mig om efter en ny mc og ville gerne ud i noget naked. Har set mig varm på Ducati Streetfighter, men i Danmark har vi kun 1098 til salg og har endnu ikke kunnet finde en 848 model.

Ville det kunne betale sig for mig, at hente den hjem fra Tyskland, hvis den kan findes med lav km antal og i god stand, til en fornuftig pris. Eller skal jeg skyde en hvid pil efter det?
Gennemsnits prisen på den model er ca 6.600 Euro

Tak på forhånd og god dag derude!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Import af Ducati
  • Niclas
    Niclas Tilmeldt:
    nov 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #2   20. mar 2019 Fedt tak! smiley

  • Niclas
    Niclas Tilmeldt:
    nov 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #5   20. mar 2019 Jeg overvejede en 696 men så kom deres Monster 797 og den tiltalte mig mere, men prisen var noget andet. Jeg synes en monster på 1000+ bliver for stor en mundful. Kan godt li, at holde dem under 1000. Men Streetfighter serien har altid været en drengedrøm. Men tak, tjekker det da lige!

  • #6   20. mar 2019 Der er en test af Monster 797. i sidste Turing nyt. Den virker ikke helt tosset smiley


  • Niclas
    Niclas Tilmeldt:
    nov 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #7   20. mar 2019 Jeg må undersøge den noget mere! smiley

  • #10   21. mar 2019 Jeg er undervejs med en Monster1000 jeg selv har fundet i Italien, den ligger pt hos SKAT til vurdering.

    Umiddelbart tror jeg ikke der er de store penge at spare, men man får typisk en maskine med få km og (nogen gange) lidt mere lir ved at købe sydpå. Plus naturligvis hele stemningen ved selv at finde drømme cyklen i støvlelandet.

    Hvis du køber i italien er der ret skrappe regler for afregistrering af cykel, det voldte mig en del problemer at forhandle hvordan det skullemed sælger. Men de endte med at acceptere CMR fragtbrev som dokumentation for at jeg faktisk eksportede cyklen, og da de fik det underskrevne fragtbrev retur sendte de papirerne efter en uge med "Radiazion" mærke på

    Problemet ved at importere en MC der ikke findes i DK er, at afgiften dermed bliver ret vanskelig at fastsætte, da den jo bl.a. tager udgangspunkt i handelsværdien af en tilsvarende cykel i DK. Du risikerer med andre ord en solid gang tøranal fra SKAT.


  • #12   21. mar 2019 En monster 1100 er ikke ens speciel stor mundfuld.
    Det er ligefor jeg vil kalde den på grænsen til kedelig og en anelse for forudsigelig.

    Som de andre nævner, så er det ikke en 150-200 hestes maskine som snildt kan tage fusen på dig.

    Den er langt fra skræmmende, men prøv den evt.


  • Niclas
    Niclas Tilmeldt:
    nov 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #13   22. mar 2019 Tak for uddybende og hurtige svar allesammen!

    Jeg kunne altid gå et skridt op som i foreslår og tage en 1100 cc. Men det er ikke monster serien jeg er ude efter. Det er den som kaldes Streetfigter og de kommer kun som 848 og 1098. Har endnu ikke kunnet finde en 848 model her i Danmark og kun to 1098 er til salg. Men det er der importen kommer ind i billedet, da en 848 cc er til, at få med 10.000 km eller mere på tælleren, til en rimelig pris.

    Jeg er stadigvæk forholdsvis ny til MC markedet, så at kaste mig ud i en 1098 cc naked med 155 heste, er måske ikke det bedst træk tænker jeg.


Kommentér på:
Import af Ducati

Annonce