{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.108 visninger | Oprettet:

Så skete det - igen. {{forumTopicSubject}}

Vi skulle ikke engang en uge ind i den "officielle" MC sæson 15 marts før den første motorcyklist blev dræbt af en tåbelig bilist. Der sker 3 ting om foråret:
1. Urene stilles frem.
2. Havemøblerne stilles frem
3. Motorcyklerne stilles frem.
Hvor var FDM, Sikker Trafik og alle de andre henne? Hvor var kampagnen "Se os - nu er vi der igen"? I stedet for kører farttosserne i Sikker Trafik igen-igen med deres tåbelige kampagne "Sænk farten før det er for sent". Forkert. Det hedder "Se FAREN, før det er for sent."
Havde den 24-årige kvindelige bilist set faren, og orienteret sig ordentligt i krydset og måske endda overholdt sin ubetingede vigepligt, havde den 54-årige mand været i live i dag.
Jeg har skrevet tilsvarende, lidt mere høfligt men stadig med bid i til FDM og Sikker Trafik, men jeg vil ikke holde vejret mens jeg venter på svar. En af de gange jeg har prøvet, fik jeg svar fra en "seniorkonsulent" hos Sikker Trafik, gående ud på at hvis Danmarks motorcyklister bare overholdt fartgrænserne, ville ingen komme til skade. Hvor er Touring Club og Danske Motorcyklister?
Skriv og brok jer, jo flere jo bedre. Gå eventuelt igennem jeres klub, der er medlem af enten Danmarks Motorcyklister eller Touring Club.
https://24nyt.dk/motorcyklist-draebt-i-faerdselsuheld/


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Så skete det - igen.
  • #1   23. mar 2019 JA men den unge kvinde har det nok heller ikke super godt med det der er sket.
    Når jeg sætter mig på kværnen, så er det sku med krydsede fingre og 7-9-13!
    For bare den anden dag 1.5km fra vores bopæl var der en kassebil der fuldstændigt overså mig fordi han havde gang i firma telefonen. Men jeg så ham, og hvad han kiggede på. så det gik jo fint.

    Historien melder ikke lige noget om, om den nævnte firmabil køre rundt uden venstre sidespejl lige nu.

    Jeg køre med det i mente, at de alle er ude på at slå mig ihjel.


    profilbillede
  • #2   23. mar 2019 Uanset om det er Yamahaen eller veteranen jeg kører på, så kører jeg ud fra den forudsætning, at dem i bilerne ikke har set mig, og hvis de har, er de ligeglade. Jeg tror ikke den 54-årige myrdede mands familie kan bruge den unge dames anger til noget som helst.
    Min største anke er, at dem der foregiver at tage sig af sikkerheden i trafikken snorksover og sidder på hænderne.
    Sikker Trafik er en privat klub, der modtager mange millioner årligt i statsstøtte. De har den tidligere chef for rigspolitiets færdselsafdeling som formand, måske skulle man vælge en med lidt anden baggrund.


  • #3   23. mar 2019 Jeg er slet ikke imod dig. tvært imod. men hvad skal de gøre ved det helt konkret

  • #4   23. mar 2019 Den anden dag sage de i tv, at bilister skulle holde øje med motorcykler, da de begyndt at komme på gaderne nu.. Og ja det er farligt at køre mc, men det høre med, har i løbet af de sidste 30 år, været tæt på ulykke 500 gange, men glæder mig altid til at skulle ud og køre igen. En halv farlig hobby, som jeg vil blive ved med.

  • #5   23. mar 2019 #2 Jeg synes nu at du går lige langt nok nu, ligefrem at tale om "den myrdede mand"!! Og selvfølgeligt er det myndighedernes skyld, de skal jo passe på os, så slipper vi selv for det unge ansvar!

  • #6   23. mar 2019 mc-isterne SKAL passe på sig selv, længere er den ikke, lad dog være med at tro at fordi havemøblerne kommer frem, så sidder bilister og tænker på motorcykler, ufattelig dum tanke

  • #7   23. mar 2019 Der er generelt et problem med det der ubetinget vigepligt, og det er absolut ikke blevet bedre efter man har sænket farten på landevejene, hver eneste gang der er en klat huse beboet af to luder og en lommetyv med fælles lokum.
    i min optik er det som om nu doser folk bare ud i trafikken, for der er jo fart nedsættelse så de der kommer på landevejen kan jo bremse.


  • #9   24. mar 2019 loud pipes save Lifes …

  • #10   24. mar 2019 Naturligvis strammer jeg den ved at kalde det mord, men det er muligt hun bliver sigtet for uagtsomt manddrab.
    Man kan gøre flere ting.
    Fjerne fokus på fart, og rette det mod uopmærksomhed.
    Bedre synlighed, min næste hjelm bliver fluorescerende gul.
    Fluorescerende tøj/vest.
    Opdel vestenes farve så en kondiløbers, knallertkørers og motorcyklists vest har forskellige farver. En grøn vest er en kondiløber, en rød en knallert og en skriggul er en motorcykel.
    Ib har fat i noget vigtigt, som man også oplevede da industrien blev automatiseret. Fjerner man behovet for at tænke selv og passe på sig selv, glider folk hen i en døs, og begynder at fylde tiden ud med noget andet. Læse Anders And ved samlebåndet, SMS'e når man kører bil, stole på at Staten redder mig. Det vil kun blive værre med selvkørende biler, for allerede den adaptive fartpilot kan ikke "se" en motorcykel.
    Og så er der jo lige den med de livsfarlige autoværn...
    Vi kan skrive her fra nu af og til juleaften uden der sker noget. Man skal skrive til sin folketingsmand/dame, bede klubben tage det op med Danske Motorcyklister, som så vidt jeg kan se består af sovende gamle mænd, få rusket op i MC Touring Club. Man kan desværre ikke som person melde sig ind i FEMA, men FEMA's hjemmeside er god at besøge en gang imellem. FEMA er aktiv, og der er fornuftige mennesker der sidder i ledelsen. Svenske Motorcykliste er også en meget aktiv organisation, der gerne tager danske medlemmer.
    Man kan også skrive til journalisten der skriver "Motorcyklist dræbt ved at køre ind i siden på en bil", når skulle have stået "Motorcyklist dræbt af bilist der ikke så sig for".

    Indtil danske organisationer vågner op, kan vi ikke gøre andet end at sørge for vi kan ses, køre ud fra at de andre ikke har set og og hvis de har kører de ud alligevel, og "loud pipes saves lives."
    http://www.fema-online.eu/website/


  • #11   24. mar 2019 Ja jeg gider ikke at køre rundt med gul vest, som standard udstyr, på lige fod med styrt hjelm, så hvis der nogensinde kommer et borger forslag om tvunget gul vest, får det ikke min stemme. smiley

  • #12   24. mar 2019 #10 Godt forsøg, men du kommer ikke uden om at du mener at "staten" har ansvaret, dels på grund af manglende regler om påklædning i de rigtige farver! Jeg er seriøst i tvivl om hvor dine tanker om statskontrol ville blive bedst modtaget, i 1930erne var tyskerne jo inde på den med forskellige farvemarkeringer på tøjet, men Sovjetledelsen i1950/60erne ville sikkert også have grædt af glæde over dine tanker smiley

  • #14   24. mar 2019 Hvis man synes gul vest er nødvendig, så er det på tide at sælge motorcyklen og blive i sin bil... Tykke mænd med tykke koner bagpå iført Fluorescerende tøj,flipup hjelme med intercom på sightseeing ødelægger mit humør smiley

  • #15   24. mar 2019 Åhh hvor er det synd ved dig. smiley

  • #16   24. mar 2019 #14 Nu skal du ikke spille smart, bare på med den reglementerede neongule heldragt med indbygget redningsvest , ellers må vi jo lave nogen lejre til typer som dig hvor du kan blive opdraget til at blive en god og lydig samfundsborger! smiley

  • #18   24. mar 2019 tjaa ..ved sgu ikke .. da jeg blev knaldet ned af en gammel besse i hans lorte Polo, var det sgu lige meget om jeg havde haft en neon gul blinkende hjelm på .. Han fattede ikke en skid, og blæste bare ud fra en sidevej .. jeg kørte på en GSXF jeg var ved at lave for en, med standard potter som sagde mindre end sur ellert … Var det min egen så havde de i hvert fald kunne høre den langt væk fra .. Om det havde gjort nogen forskel !?!? .. vides ikke, men jeg larmer , så må de andre få stress


  • #19   25. mar 2019 Tom, du er godt nok langt ude. Måske endda helt udenfor rækkevidde.

  • #20   25. mar 2019 Det er nærmest ved at være normalt, er man ikke helt enig i alt hvad nogen skriver, bliver man kaldt idiot eller lignende! Men det passer jo meget fint med din teori om at staten skal styre alt og alle, det virker nok bedst hvis alle tænker ens, eller lader være med at tænke! Nu vil jeg gå på lokum, og jeg bruger selvfølgelig den stats godkendte sikkerhedslokumssele fra rådet fra skideuheldsgruppen, lyserød sikkerhedshjelm og naturligvis åndedrætsværn smiley

  • #21   27. mar 2019 Kommer aldrig til at køre med vest af nogen art.
    Det er en grim sovepude med mere end tvivlsom effekt.
    Der er kun en regel, og det er man skal gå ud fra, at man ikke bliver set og køre derefter.


  • #22   27. mar 2019 Alle bilister er ude på at slå dig ihjel. Kør med det som hovedregel. Bør indprentes i alle mcister.

  • #23   27. mar 2019 som mc'ist skal man være mere opmærksom end som bilist, jeg gider heller ikke gule veste,men bruger den her i startsæson og jeg kan tydeligt mærke forskel på bilisters opmærksomhed

  • Peter R
    Peter R Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 1 Svar: 147
    #24   27. mar 2019 "Se faren, før det er for sent." - er et godt slogan, der vel gælder begge veje?

    Den ulykke du omtaler, Peter K, var den på Jens Juuls Vej i Viby - ikke? Kender du det område, så vil du vide, at på en del af den strækning kan der holde parkerede biler i begge vejsider, hvilket kan gøre oversigtsmulighederne ret begrænsede inde fra en bil, der skal ud fra en udkørsel. Det er også en strækning, der ikke opfordrer til meget højere hastighed end 40 - 45 km/t.

    Kan du se, hvor jeg vil hen? Damen i bilen lavede en fatal fejl, men MC-fyren kørte heller ikke som om, alle andre var ude på at slå ham ihjel. Vel?

    Myrdet... Må jeg være fri.


  • Gert J
    Gert J Tilmeldt:
    okt 2016

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 31
    #26   27. mar 2019 Om vi så udklæder os i skriggule eller orange veste og måske med roterende rødt lys oven i snublekysen, så vil der stadig være mange der "overser os". Og grundene kan jo være mange. Jeg oplever jo også, når jeg kører i bilen, at jeg må klodse bremserne fordi en eller anden tomhjerne fiser ud fra en sidevej. Men jeg har da også set en MC'ist med en snakkebamse i hånden mens han kørte ?
    Ens egen forudseenhed i trafikken er nok det eneste der effrektivt kan redde vores liv, ikke mindst når vi lufter "knallerten".
    Og Peter skulle måske søge job på ekstrabladet (eller radio 24-7) når han nu absolut vil gøre ondt værre og tale om "den myrdede mand" Så syntes jeg lige at sagligheden snubler.
    Uanset færdselsregler og ikke mindst fartgrænser, så har jeg det selv bedst med kun at dreje rullen helt i bund når jeg er udenfor det bymæssige og hvor jeg kan overse især evt. sidevejstrafik.
    Vi ses derude - god og trafiksikker sommer


  • #27   27. mar 2019 Og vil lige sige at,af de ca 500 gange der har været tæt på, i min motorcykel tid , har ,ca de 460 gange været min egen skyld, pga af kådhed, og for høj hastighed. smiley

  • #28   27. mar 2019 #27
    Utroligt nok at du selv indrømmer det, og det gælder sgu for ALLE motorcyklister.
    Jeg har selv kørt mc et par år i starten af årtusind skiftet, og først nu efter 10-15 år fået en igen, og jeg har sgu respekt både for den og for alle bilister, for i de mange år hvor jeg ikke kørte mc, oplevede jeg VOLDSOMT mange motorcyklister der kørte ALT for stærkt, tog unødige chancer i overhalinger m.m. og kørte slalom mellem billister i fart og når de holdt i kø, i øvrigt så jeg videoer på facebook m.m. hvor både unge som ældre motorcyklister havde filmet hvor de kørte alt hvad deres mc kunne trække, både på motorvej og landeveje, og satte både sit eget og andres liv i fare, nogle videoer er fra biler som kører ræs med motorcykler på alm. veje, og jeg fatter ikke de har så lidt respekt for andres liv, og deres eget.
    Problemet er som du selv beskriver kådhed og for høj fart, man tror man har styr på det, fordi det er gået fint 116 gange før, men den gang man gør det 117 gang, der er det politiet der kommer til ens hjem, og informerer familien om, at far er afgået ved døden i en alvorlig ulykke, om det så er billistens skyld eller far på motorcyklen er sgu lige meget, det er far ikke mindre død af, så pas for helvede på jer selv og andre i trafikken, livet er for kort til at ende sine dage i en grøft.


  • #29   27. mar 2019 # 14

    Jeg er krænket.

    Tyk. - tjæk
    Fluorescerende tøj. - ik om så helved fryser til
    flipup hjelme. - tjæk
    intercom. -tjæk
    på sightseeing . - jov det sker da vi cruiser, og overholder den på stedet fastsatte
    hastighedsbegrænsning.

    så med 4 ud af 5 mulige på din liste, føler jeg mig krænket. smiley smiley smiley


  • #30   27. mar 2019 #29 Havde du så bare været en 16 årig pige, så var du for længst blevet sendt til psykolog! Men du kan måske sige at du nu har PTSD af at være hængt ud på den måde, glem ikke at sige at det er Brians skyld, så er der måske en pension til dig, din lille stakkel smiley

  • #31   27. mar 2019 #29
    4 ud af 6... med mindre du har en tyk trunte sidende på bagskærmen.... Kan mærke en kraftig dalende humør kurve smiley


  • #32   27. mar 2019 Brian når man når den alder jeg har, har man lært at der er mange ting man ikke spøger en dame om, Feks. deres alder deres vægt, og ( hvornår er maden færdig ) smiley

  • #34   27. mar 2019 #32
    5 ud af 6..... spring du bare i den gule vest, jeg er alligevel muggen smiley smiley


  • jørgen l
    jørgen l Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 2 Svar: 6
    #35   27. mar 2019 Min kone siger at jeg ikke må køre når jeg ikke har gul jakke på for jeg har jo forsørgerpligt.

  • Andrzej S
    Andrzej S Tilmeldt:
    apr 2009

    Følgere: 1 MC-er: 1 Svar: 164
    #36   28. mar 2019 #19 og #29
    Tag det bare helt afslappet da den herre kan ikke leve uden at fornærme andre og dermed bevise for sig selv at han er en ægte mand.
    Hele problemet ligger faktisk (efter min mening) i det at man smedede en slogan "farten dræber" og mange tror virkelig på den. I gamle dage måtte man ikke stikke hoved ud af et togs vindue da vinden ville rive den af med lungene.... Så meget for embedsmænds tro.
    Mange bilister tror at så længe de kører 5 under det tilladte så kan de ikke dræbe nogen for deres fart er det rigtige. Så tuffer de med 45 i timen og falder i søvn eller i dybe tanker. Helt afslappet.... Sker der noget på vejen så opdager de det først på skadestuen.
    Det er ikke farten der dræber - det er mangelen på de nødvendige færdigheder og opmærksomhed.
    Var det farten der dræber ville ikke flere end 90% af racerkørere være døde inden de når 40 års alderen.
    Vil man have våbentilladelse så skal man igennem psykologitesten for at bevise at man er klar over hvad man få tilladelse til at bruge og mulige misbrugs konsekvenser. Kørekort kan man få uden det. Bare praktiserende læge der intet kender til ens psyke siger ja for de 300 kroner han får for tjenesten. Faktisk så er der ganske få bilister/motorcyklister der fortjener kørekortet. Se hvor hurtig kan de skifte fra en gemytlig Hansen til road raging ranger. Bare prøv at ikke flytte fra overhalingsbane når de kommer med 10 km/h mere end de 110 så ska du se at de overhaler dig højre om og straks kører foran dig og bremser hård. For at lære dig respekten.
    Kan man ikke styre sig - hvordan kan man styre bilen/motorcyklen


  • #37   28. mar 2019 Hej allesammen, hvis I efterlyser kampagner, så er det da vist ikke mere end 1 år siden den her løb af stablen, men den har I måske allerede glemt eller overset? smiley
    https://www.sikkertrafik.dk/kampagner/brug-2-sek-mere

    Og den sås ikke kun i byer, men også på landeveje.


  • #39   29. mar 2019 Jeg mener at det mest sikre sted at give lidt gas er på motorvejen når der ikke er meget trafik. Ingen modkørende ,ingen sideveje,ingen venstresving osv. På landevejen synes jeg ikke det er særlig sjovt at køre sportsligt. smiley Traktorer, cykler, hunde,gående, knallerter osv.

  • Andrzej S
    Andrzej S Tilmeldt:
    apr 2009

    Følgere: 1 MC-er: 1 Svar: 164
    #40   29. mar 2019 Er den gule vest ikke en måde at meddele på at "jeg har gjort min indsats til øget trafiksikkerhed". Ren politisk manifestation. Sover bilisten bag rattet kan han køre dig ned lige så pænt uanset om du har gul vest eller ej.

  • #41   29. mar 2019 jo måske, men jeg mærker absolut forskel med og uden vest, bilister tager mere hensyn med vest, men jeg gider da faktisk ikke at have den på smiley

  • #43   29. mar 2019 Hvis man virkeligt tror at bilister er mordere der blot lurer på at nakke en uskyldig motorcyklist, er det jo direkte dumt at tage selvlysende gul vest på, så får de jo bare et flot mål at sigte efter! Næh, i skulle nøjes med at køre om natten, uden lys, og kun på gangstier og max 25 kmt. så overlever i måske et år mere, men krisehjælp er nok nødvendigt alligevel smiley

  • #44   29. mar 2019 At nogen ikke vil køre med gul vest er fint for mig. Det bestemmer de selv.
    Jeg kører med vest og kunne ikke drømme om at køre uden.
    Rigtig mange er blevet kørt ned, men et er nok helt sikkert:
    Der er næppe nogen overhovedet der er blevet kørt ned bare fordi de har gul vest på.
    Men måske kunne der have været undgået et par uheld hvis folk havde været mere synlige.
    Sort tøj, sort eller meget mørk hjelm fremmer ikke lige synligheden.
    For jer som synes en gul vest er grim, kan jeg kun gentage hvad jeg tidligere har skrevet:
    Jeg vil hellere ligne en klovn i levende live end ligge i fint tøj på kirkegården.


  • #45   29. mar 2019 #44 Vi er såmænd helt enige, der hvor jeg stejler er når andre vil bestemme hvordan jeg skal klæde mig! For min skyld må folk mene og tro hvad de har lyst til, de skal bare ikke kalde mig alverdens skældsord når jeg ikke er med på deres ideer! Igen, hvis nogen mener at det er livsfarligt at køre MC, så lad dog være! Livet er farligt, mig bekendt er der endnu ingen der har overlevet det smiley

  • #46   29. mar 2019 rigtigt, livet er en dødelig sygdom smiley

  • #47   29. mar 2019 Hvis den gule vest indgyder falsk tryghed, kan det sagtens resultere i et uheld.
    Hvis man klæder sig som en klovn, er det ikke ensbetydende med, at man kører som en klovn, eller behøver udtale sig som én.


  • #48   29. mar 2019 Det er bedre at se dum ud, end at være det...

  • #49   29. mar 2019 I med jeres gule veste. Hvis folk kører med hovedet under armen, afskrækker det dem ikke fra at køre jer ned alligevel, og når oversigtsmulighederne samtidig er ret begrænsede inde fra en bil, som nævnt af #24, havde det heller ikke gjort nogen forskel.

  • #50   3. apr 2019 Jeg kører ikke med vest, for jeg vil ikke forveksles med en scooter. Som man kan se kører jeg med sidevogn, og den kører de også ud foran. Jeg kører også bil vi har endda flere, og jeg har endnu til gode at overse en motorcykel, men jeg er blevet snydt af en tunet scooter et par gange. Jeg køber ikke rigtigt den med vanvidskørsel, for gennemsnitsalderen for motorcyklister er over 40 år.
    Jeg skrev engang til Sikker Trafik (som er en helt privat forening på linje med Ubberød Boldklub Únited), og efterlyste "Se os" kampagnen. En seniorkonsulent svarede at hvis bare alle Danmarks motorcyklister overholdt fartgrænserne, kom ingen til skade. Hvem er besat af fart?


  • #54   3. apr 2019 #53 Så du mener altså, at hvis man sætter hjul under sengen og bevæger sig ud i trafikken med den, er den eneste chance for at overleve at have gul vest på??? smiley

  • #56   3. apr 2019 Sådan kan man jo også se på det. Jeg håndterer det lidt anderledes.

Kommentér på:
Så skete det - igen.

Annonce