{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.189 visninger | Oprettet:

KM hvor langt før motoren er færdig {{forumTopicSubject}}

Hej MCG

Jeg sidder og kigge efter ny maskine og er stødt på en del maskiner som har kørt 70-90t km, så kom jeg til at tænke på hvor langt kan en mc enlig køre km, ved self godt det af hænger om den er blivet passet osv, men er der sådan en tommefinger regl eller noget f.eks når de er over 100t km så de færdig

Mvh
Ronni


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  KM hvor langt før motoren er færdig
  • #1   25. mar 2019 Der er et forum for VFR hvor flere har kørt 500.000 km op opefter på samme blok.
    Det er som med alle andre motorer - Nogle er heldige andre er ikke !

    Nye biler brækker sig også, og så kan du finde samme bil som har kørt 1 mio.


  • #3   25. mar 2019 Hvor højt er et tordenskrald?

    Der er crossere hvor man skifter stempel efter 25 timers drift, og der er touring maskiner der kører flere 100.000 uden at være åbnet.

    Generelt: Lille slagvolumen + mange omdrejninger + høj literydelse=meget slid, stor slagvolumen + lave omdrejninger + lille literydelse =mindre slid.

    Men uanset om motoren kan holde til mange km endnu er en maskine med 100.000 km eller mere ofte ved at være træt. Bøsningerne i gearskiftet er fulde af slup, støddæmperne er slidte, sædet fladtrykt osv....


  • #4   25. mar 2019 Vil nu også mene, det er mere et spørgsmål om at være heldig smiley

  • #6   25. mar 2019 Min gamle R1 som havde kørt + 70.000km, blev åbnet af en mekaniker som sagde den nærmest var splinter ny inden i og havde maaaaange km i sig endnu. Den var også passet godt.
    Det må siges at være en forholdsvis højt ydende motor.


  • #8   25. mar 2019 Moderne motorer der bliver vedligeholdt efter forskrifterne bliver ikke slidt af at køre mange km, det der slider dem er koldstart og hård kørsel mens de er kolde. Så hvis bare en motor er behandlet ordentligt, ikke er reddet hårdt før den er driftvarm, så vil jeg ikke mene km har noget at sige på motoren. Sliddele som bøsninger og affjedring andre steder på motorcyklen kan trænge til kærlighed dog smiley

  • #9   25. mar 2019 Overvej lige hvor vanskeligt du synes det skal være at komme af med den igen. De overvejelser, du har om MC'er med de KM tal, har den næste potentielle køber også.

  • #10   25. mar 2019 Tror det glæder den anden vej også med en MC fra 2000 der har gået 20.000km
    Urealistisk..

    Jeg gætter på at 50 % af alle mcer er skruet på km smiley


  • #11   25. mar 2019 Jeg har flere med meget lave km tal, CBR600 F3 1.500 km, Bandit 600 6.500 km, begge fra 1998, men også en ZX10 med 90.000 på tælleren osv...........


  • #12   25. mar 2019 Jeg hentede engang en suzuki gs850 frs 79, der havde kørt 175.000km.... den kørte stadig.

  • #13   25. mar 2019 Der er en video på YouTube af en amerikaner der kører over 300.000 miles på samme motor. https://youtu.be/gIHz-U_73BE
    Så man skal ikke være forskrækket over km, bare cyklen er behandlet ordentligt.


  • #14   25. mar 2019 FJ1100 der havde kørt over en million km på 3 motorer.

  • #15   25. mar 2019 Har gennem nu 13 år kørt over 73.000 km på min R1’er fra 2005 smiley og well har da brugt 15.000 kr på komplet kobling etc ved 50.000 km.

    Motoren lyder og kører som ny smiley er stadigvæk forelsket og har respekt smiley

    Jeg sælger den ALDRIG smiley


  • #17   25. mar 2019 #16: Han troede jo at der var splinter indeni smiley

  • #18   26. mar 2019 Det kan man ikke sige.

    Jeg er af den overbevisning at de fleste ældre mc med lavt km tal har rundet mindst een gang på speedometer.

    Min egen xj står på 79000. Mon ikke der skal stå et 1tal eller 2tal foran smiley


  • #19   26. mar 2019 #16 - han blev nødt til at checke om den var slidt smiley

  • #20   26. mar 2019 #16 - Jeg har en ven som er MC mekaniker, så vi åbnede den egentlig også for sjovs/hyggen skyld, for at se om der var noget vi burde skifte eller andet... mere er der ikke i det ??

  • #23   26. mar 2019 En BMW k100 er først kørt til, når den har ramt de 100.000 km smiley

  • Klaus K
    Klaus K Tilmeldt:
    mar 2011

    MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 36
    #25   26. mar 2019 Jeg havde en BMW K100RT, den havde rundet 243000, da jeg opdaterede til R1150RT.

  • #26   27. mar 2019 #22
    Det at man har mange motorcykler i garagen behøver bestemt ikke at betyde, at man mangler penge til oplevelser. Snarere tværtimod smiley


  • #27   27. mar 2019 Min Dragstar 1100 har rundet 127.000km med mig på ryggen og kører stadig som en kat med ild i halen. Smørelse og servicering er alt, samt huske at dit køretøj ikke er lavet til motoGP smiley

  • #28   27. mar 2019 Tja, jeg købte en BMW R1200GS i 2008. Motorcyklen er en årgang 2005. Da jeg købte den i 1. maj 2008 havde den gået gpdt 40.000.
    Nu har den rundet de 295.000 km og den kører stadig og jeg er himmelhenykt hver/HVER gang jeg sætter mig op på den:
    I løbet af de kommende måneder er der planlagt ture på den, til Norge et par gange, Sverige. Til Sydfrankrig og rundt i Italien, Kroatien m.v. Den har ikke været sparet for grus, mudder, sand, salt (ja, den har også kørt om vinteren) og mange andre underlag. Den har aldrig kørt med fulde omdrejninger ned ad betonstien i Tyskland, selv om den og jeg sammen, har besøgt mere end 40 lande. Men den har fået lov at strække ud, og den har fået lov at køre langt med 140-160 km/t.
    Den er go, og har aldrig været åbnet, men der er brugt mange penge til alm. service, vedligehold og benzin smiley
    Se evt. mere på www.BikeAdvenTurist.com - eller her
    http://bikeadventurist.com/turberetninger/reportager%20fra%202015/2015.05.%20balkan%20rundt/index.html


    profilbillede
  • #29   27. mar 2019 Jeg solgte min BMW K75 med 179.000 km på klokken, og den gik sådan set stadig udmærket, men så mildt sagt halmet ud. Jeg havde en Honda Silver Wing 650, der også rundede 230.000 km. Og jeg vedligeholder ikke motorcykler - DEt kan man se på hvordan de ser ud. Mit indtryk er, at de holder langt bedre i dag end for 30-40 år siden.

  • Andrzej S
    Andrzej S Tilmeldt:
    apr 2009

    Følgere: 1 MC-er: 1 Svar: 164
    #31   28. mar 2019 Lige siden man er begyndt at fremstille motorer ved CNC bearbejdning hvor delene er pinlig ens (f.e. stempeldiameter) er der ikke mere motorer hvor den ene cylinder er stærkere en den anden. Derfor har man ikke situationen hvor den stærkere trækker og den svagere bremser. Det bød på mange rystelser og derved slitage. I gamle dage kunne man købe for en formue motorblokke der var udvalgte og hade ens cylinderdiameter og stempler med samme diameter og vægt. Sådan motor kunne løbe mange flere kilometer end standard. I 70-80 en bilmotor med 90000 km på nakken var "færdig som popsanger". En hollandsk firma VEGA leverede renoverede ombytte motorer der var bearbejdet med CNC maskiner. En VEGA renoveret Morris Mini motor løb helt vibrationsfrit! Jeg arbejdede hos W. Nellemann den gang. En fabriksny Mini skulle have motor udskiftet (SIC!!!) og det plejede at tage 3 måneder at få en fra England. Værkføreren Werner Nielsen har bestilt en ombytter fra VEGA der kom i løbet af 3 dage, blev lagt i og....Den løb som en Rolls Royce. Min VFR RC36 har løbet 70000 og den har masser af muskler endnu og ingen mislyde og skavanker. Hver anden år får den checket ventilspillerum og karburatorsync og der er ingen ændring i værdier nu. Jeg skulle kun synkronisere karburatorer en gang for 4 år siden.

  • #33   29. mar 2019 #30 der har altid været nogle cykler, der nærmest kunne køre evigt - Honda CX 500 og også en del af de gamle Honda 750. En BMW /5, /6 eller /7 skulle normalt hovedrepatreres for hver 125.00 til 150.000 km, men da de var dyre nok blev de det også. Min kommentar gik på, at mit indtryk er, at bundniveauet er steget voldsomt.
    #31 og #32 - Det viste jeg faktisk ikke. Tak for orienteringen!


  • #35   30. mar 2019 Godt nok sjældent man ser en CX500/650, men det sker da hvis man møder en større forsamling.

Kommentér på:
KM hvor langt før motoren er færdig

Annonce