615 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Med eller uden ABS ??? Med eller uden ABS ???

Hej allesammen.

Jeg skal indenfor en overskuelig fremtid have en ny bike med noget mere power end den jeg har nu, og er gået igang med at undersøge hvilken en det bliver, men nu til selve spørgsmålet :

Jeg kan jo vælge at købe med eller uden ABS, og priserne varierer en del, alt efter hvorfor en maskine jeg køber.... Er det værd at spare de, op til 10.000 kr ved at tage en bike uden ABS, eller er det en vigtig ting at have ABS ???

Jeg har f.eks tænkt på en Suzuki GSF650 Bandit fra 2007 i naked udgaven.. Med ABS koster den kun 79.995 kr, og det er jo i sig selv billigt, men uden ABS fås den til 72.995 kr, hvilket jo egentlig er latterligt billigt for en ny maskine, selvom jeg regner med at købe en brugt med få km på klokken!!

SIDSTE SPØRGSMÅL :

Hvad er foskellen på Bandit og SV'eren og hvad ville i vælge, jeg skal selvfølgelig have prøvet begge for at sammenligne og drage min egen konklussion, men spørger bare af ren nysgerrighed???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Cykel lås 400 kr.
  • plæneklipperservice Klippo Comet SE 1.000 kr.
  • Havemand til at flytte jord 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Med eller uden ABS ???
  • #1   27. jul 2007 Jeg ville klart vælge med ABS! Ja, nogle kan sikkert bremse bedre under perfekte forhold uden ABS, men i en katastrofesituation tror jeg det er meget få der kan...
    Med hensyn til Bandit'en til 73.000 kr, så vær opmærksom på at det sikkert er sidste års udgave med den gamle motor uden vandkøling og færre heste. Alle test viser at den nye motor er meget bedre.
    Jeg kender ikke forskellen til SV'en, mon ikke den er mere sportslig præget?

• #2   27. jul 2007 Bandit er en række 4 hvor Sv er en v2 motor, 2 vidt forskellige konstruktioner, køre stilling er også forskellig på de 2 nævnte cykler, men tag og prøv hvad dit temperament passer bedst, Abs er en smag sag, men sikkerheds mæssigt for den u erfaren køre absolut bedst med Abs

• #3   27. jul 2007 Det er rigtigt, 07 modellen har jo en forbedret motor, det havde jeg helt glemt... mener også at den til 73.000 er fra 06...

• #4   27. jul 2007 Ja fortæl da lige om hvad den skal bruges til? Sportslige ture eller lange transport ture. Havde du tænkt på SV med kåbe eller uden. Jeg regner med at det er 6½-eren af SV du har kigget efter.

Men bare ud og prøv nogen.

Men der er jo også en del forskel i pris på de 2 maskiner....

• #6   27. jul 2007 Jeg køber aldrig mere en cykel uden ABS, i hvert fald ikke hvis den mere eller mindre skal bruges til daglig transport, ABS er en meget rar ting på fugtig asfalt

• Casper L
    Casper L Tilmeldt:
    mar 2007

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
    #8   27. jul 2007 Har selv lige købt en SV med ABS og kan kun klart anbefale det...

• #10   27. jul 2007 Jeg ville helt klart vælge SV'eren og synes du skal vælge den uden kåbe. Den kan blive så fed med det rigtige "gejl" til. Der er meget sjovere med en opret kørerstilling synes jeg - men det er jo en smagssag - er ihverfald glad for mit skift en "nøgen" bike. Jeg har købt min z750'er med ABS og der rigtig glad for det. Man mærker det kun når der bremses meget hårdt og det er især en fordel på baghjulet. Held og lykke med valget.

• #11   27. jul 2007 klart med abs!

• #12   27. jul 2007 Til alt andet end rendyrket ræs/sportskørsel ville jeg vælge med ABS anyday. Men det findes sjovt nok ikke til de maskiner der har min interesse...;-)

• #13   28. jul 2007 hvis banditen er med 650 motor, er den vandkølet. den gamle luft/olie kølede er kun 600. Sv´ern lægger op til sjov og ballade, hvor banditen er lidt mere afdæmpet. Men prøv dem begge, og så hvad der passer dig bedst. Skal lillemor med bagpå, er det nok også en god ide, at tage hende med på prøvetur.

Så giver hun måske en prøvetur bagefter smiley

• #14   28. jul 2007 btw, så ville jeg gå efter en med ABS. Det kan ende med at redde din røv, en dag. Og så er det jo et plus når den en dag skal sælges.

• #15   28. jul 2007 tre på stribe. Kan se de første 650 stadig er luftkølede. My bad !!

• #16   28. jul 2007 ->Gert
    Jeg vil helt klart vælge med ABS - det er sikkerhedsfeature, man ikke burde være foruden.
    Densuden vil jeg under alle omstændigheder vælge den nye Bandit fremfor den billige med den gamle motor. Den nye motor med med direkte indsprøjtning, skulle give en meget bedre motorgang især ved koldstarter.
    Jeg ville dog vælge en nøgen SV, hvis jeg var dig. Den er meget lettere end Bandit, hvilket er et stort plus på biveje, V2-motoren er en ener og så er kørestillingen rigtig god/behagelig i forhold til S-modellen, der er mere racer-præget.

->Rasmus
    Det er så ikke sandt - den gamle luft/olie-kølede motor blev boret op til 656cc i '05-udgaven:
    (link fjernet)
    og den nye:
    (link fjernet)

• #17   28. jul 2007 -Rasmus
    Upd, så ikke dit sidste indlæg, sorry.

• #18   28. jul 2007 --til daglig transport og længere ture, køb du bare en med abs. Til leg som fx stoppies og race spar de overflødige kilo.
    Jeg synes stadig der er for meget morfar over cykler med abs

Kommentér på:
Med eller uden ABS ???

Annonce