{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.096 visninger | Oprettet:

Jesper K
Jesper K
Tilmeldt:
25. maj 2015
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 83

Hjælp til valg af mc til passager kørsel. {{forumTopicSubject}}

Hej derude. Jeg har det problem at jeg ikke har råd til at give min kæreste kørekort + mc, så derfor er jeg nødt til at have hende bagpå. Derfor søger jeg en mc der kan klare 2 forholdsvis tunge personer + oppakning. I dag kører jeg xj 900f, men fjedrene bag på har det hårdt og det går slet ikke med oppakning. Derudover passer sædet os ikke ordentligt da vi glider op mod tanken når vi bremser. Er der en derude der kan komme på en passende mc til en budget på omkring 20000?

På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til valg af mc til passager kørsel.
  • Jesper K
    Jesper K Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 83
    #2   26. mar 2019 Ja jeg har lige skiftet støddæmpere i bag. De nye jeg fik var ikke hårde nok så jeg fik sat medium fjedre på men den går stadig i bund en gang imellem. Så det hedder nye dæmpere med fjedre - igen. Og da den også står til nye bremser, renovering af forgaffel og nye kæder i motoren overvejer jeg at skifte da den aldrig rigtig har passet 100%.

  • Jesper K
    Jesper K Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 83
    #3   26. mar 2019 Men du har helt ret i at det bliver nogle gamle mc'er men min xj 900 er jo også fra 88.

  • #4   26. mar 2019 Hvad er dog det for nogle støddæmpere du har fået monteret bag?

    Honda NTV650 har fantastisk god passagerkomfort, så hvis du kan leve med de beskedne kræfter er den et godt bud.


  • Klaus K
    Klaus K Tilmeldt:
    mar 2011

    MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 36
    #5   26. mar 2019 Det er da en dejlig mc du har. Det er da en skam at skifte den.
    Har du overvejet at melde dig ind i Yamaha XJ klubben? http://www.xjmc.dk/
    Jeg er sikker på at der er andre, der har haft samme problem, så mon ikke der er hjælp at hente derinde.


  • #6   26. mar 2019 Hvad med en trailer smiley ?

  • #7   26. mar 2019 Hvad med en sidevogn. Har et squire projekt stående der er billigt til salg smiley

  • Jesper K
    Jesper K Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 83
    #8   26. mar 2019 Det er yss dæmpere købt ved cj renovering ved Århus. Han satte nu medium fjedre på og sagde at de hårde fjedre krævede ombygning af dæmpere, og det kan ikke svare sig. Jeg tog jo de billige dæmpere for jeg har ikke brug for at justere en hel masse. Men jeg havde virkelig ikke drømt om at de ville være så slappe.

  • leif s
    leif s Tilmeldt:
    dec 2007

    Følgere: 1 Emner: 6 Svar: 111
    #9   26. mar 2019 Søg efter koni 7610 ,de hedder også ikon 7610 så får du bagdæmpere der dur ,jeg og sønnen vejer 180 kg tilsammen ,dertil tre givi tasker med oppakning ,ingen problemer der . Hvis du har mulighed for at sætte progressive fjedre i foran ,så bliver du godt kørende ,du får selvfølgelig aldrig de samme køreegenskaber som en spritny maskine ,men det reden bedste touringmaskine til prisen.ps har kørt over 250000 km på xj 900f??????

  • #10   26. mar 2019 Konen skal lærer at sidde bagpå. Hvis hun glider frem når du bremser på en xj900 så vil hun også gøre det på alle andre cykler .
    Jeg gætter på det eneste hun holder fat i er dig ? Jo større hun er jo sværere er det at holde sig på sin plads smiley


  • Jesper K
    Jesper K Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 83
    #11   26. mar 2019 I har nok ret i at jeg burde beholde min xj og så bare konstatere jeg har været for nærig i forhold til de dæmpere. De koni lyder lækre men nok også lidt dyre. Jeg må undersøge markedet så jeg ikke køber noget der ikke dur igen. Det med forgaflen er måske ikke så dum en idé, for hvis den hænger lidt vil vi vel også tilte lidt fremover.

  • #12   27. mar 2019 Suzuki GS 750

    profilbillede
  • #13   27. mar 2019 Ville nu også sige det smarteste vil værre at lave XJ i berede stand til formålet smiley

Kommentér på:
Hjælp til valg af mc til passager kørsel.

Annonce