{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.647 visninger | Oprettet:

Garanti og hvem kan man klage til {{forumTopicSubject}}

Hej,
Jeg vil gerne høre om hvilket muligheder man har hvis man har købt en brug MC hos en forhandler med 6 mdr. garanti men når man kommer med fejl og mangler, så prøver han at komme med alle mulige forklaringer af årsagen men dog uden at ikke en gang have kigget på MCen eller taget en tur og konstateret fejl. Jeg har nu prøvet flere gange at prøve at lave en aftale med ham så hans mekaniker kan kigge på MCen men han bliver ved at enten ikke svar på mailen eller bare sige at han ikke har tid at jeg skal ringe. Når jeg ringer så svar han ikke telefonen.
Jeg har nu overvejet at sende en sidste mail hvor jeg vil give en tidsfrist til at komme med en løsning ellers vil jeg enten sende MCen til en anden mekaniker som han eventuelt skal betale eller vil jeg kontakte en advokat.
Hvad kan I anbefale?

Mvh.
Luis


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Garanti og hvem kan man klage til
  • #1   4. apr 2019 Du har 2 muligheder.
    1: Tag kampen op og brug en advokat
    2: Giv op, og få den lavet for egen regning på et andet værksted.

    I første omgang ville jeg køre ud, stille mc’en og sige han har X antal uger til at få det fikset, inden advokaten skriver.


  • #2   4. apr 2019 Tak for svaret.
    Mvh.
    Luis


  • Vagn
    Vagn Tilmeldt:
    mar 2017

    Følger: 2 Følgere: 3 Svar: 123
    #3   4. apr 2019 Nævn Forbrugerklagenævnet for ham, så skal han nok få fingeren ud. Han har pligt til at tage den ind..

  • #4   4. apr 2019 Kør ned forbi ham og snak med ham
    Han skal jo tage dig seriøs
    Hvad er fejlene?


  • #5   4. apr 2019 Hva fejler din mc?
    Nok rimeligt væsentlig at nævne.


  • #6   4. apr 2019 Fejlene er
    1. Når jeg kører i lav gear/hastighed så hakker den helt vild.
    Her sagde han at det var pga. at det havde stået hele vinteren at jeg skulle bruge rakburetorvæske og skifter tædtrørene
    2. I Almindelig hastighed, accelerere lige pludselig uden grund uden at jeg har trykket på håndtaget. ( Det har været et par situationer hvor jeg lige pludselig var ved at køre ind i en bil)
    3. Den kører normal og så slukker sig selv lige pludselig. Ingen strøm.
    Alt det her prøver han at bortforklare med at det er fordi karburator er beskidt efter vinteren.
    Han sagde bare at det ikke skal koste ham penge.


  • Vagn
    Vagn Tilmeldt:
    mar 2017

    Følger: 2 Følgere: 3 Svar: 123
    #7   4. apr 2019 Det er bestemt ikke dit problem, om det koster ham penge eller ej, han har forpligtelser og skal tage mcen ind uden diskussion.

  • #8   4. apr 2019 Hvilken mc er der tale om?

  • #9   4. apr 2019 Ok. Så er den helt galt. Jeg ville hellere se,om jeg kunne lade handlen gå tilbage..

  • #10   4. apr 2019 FDM har vel en mc afdeling. Men eller skal den vel for ankenævn eller lignende. Det kan være en sej og lang process på over et halvt år.
    jeg er selv igang med en sådan sag, dog på en bil.


  • #11   4. apr 2019 En Kawasaki ZZR 1200 2003

  • #12   4. apr 2019 Hvem er forhandleren? Ham skal man da gå udenom.

  • #13   4. apr 2019 Hvis han ikke tager telefonen når du ringer, kan du jo prøve at låne konens/kærestens/naboens telefon, og ringe fra et andet nummer?

  • #14   4. apr 2019 hvis firmaet har en facebook side så laver du en anmeldelse med alle detaljer og så for guds skyld nævn at forventer man at garantien skrevet på slutsedlen også gælder i virkeligheden så tro om igen

    men nu har du vel ikke købt den som solgt til cvr nummer eller uden garanti? det en lidt mærkelig attitude at han siger at det skal bare ikke koste ham penge og du selv skal skifte tændrør


  • #15   4. apr 2019 Ja, det synes jeg også. Jeg kan godt forstå at når man starter MCen efter vinteren kan der være lidt besværlig med gamle benzin men jeg har aldrig oplevet noget lignende og jeg har haft flere motorcykler efter hånden opbevaret på den samme måde i et bur dækket som man plejer med en presenning. Jeg har lavet nu en aftale om at kigge forbi på tirsdag og afleverer MCen til kontrol. Lad os nu se hvilket historie eller undskyldninger han kommer med. På slut seddel står 6 mdr. garanti. Jeg købte mcen den 11 nov. 2018 så der er stadigvæk garanti på den.
    Jeg ringede fra mit arbejdstelefon og så svarede han.
    Tak alle for jeres hjælp og rådgivning.


  • #16   4. apr 2019 Spøjst han så godt kunne svare når du ringede fra et andet nummer.
    Håber det ender godt.
    Er det en lokal nordsjællandsk forhandler?


  • #17   9. apr 2019 Det lyder fandme ik godt, håber du finder en løsning smiley

  • #18   10. apr 2019 Oplevede desværre det samme ved Vordingborg MC for nogle år siden. Super service ved handel. Ingen service ved rettidig reklamation. Bugserede min cykel til Næstved og har ikke sat mine ben i Vordingborg MC siden.
    Jeg håber din forhandler tager sit ansvar.


  • #19   10. apr 2019 Meld dig ind i FDM

  • #20   11. apr 2019 Hvordan gik det i tirsdags?

  • #21   17. apr 2019 Hej Alle, bare for at informere at det endte med at jeg afleverede motorcyklen til forhandleren. Han sagde at ud over at han havde renset karburator så havde hans mekaniker brugt 4 timer på diverse justeringer og målinger og at vi skulle dele udgifterne. Jeg endte med at betale kr.1000.00 MCen kørte godt i 2 dage og så tilbage til det samme problem igen. Jeg har nu besøgt en andet forhandler og forhørt mig om de kunne fortælle mig hvad det kunne være da de er Kawasaki eksperter. Det har de også. Ham, jeg snakkede med havde haft det samme problem på sin Kawasaki og det viste sig at være tændspole/Ignition coils. Ham anbefalede at jeg skiftede begge to. Jeg kontaktede efterfølgende ham der solgte mig MCen og gav ham reservedelens nummer. Jeg regner med at han vil tage ansvar for det problem og at garantien dækker fordi det har intet at gøre med opbevaring af MCen som han havde påstået. Lad os nu se hvad det ende med.
    Jeg har nu en andet spørgsmål.
    Jeg har genoplevet en gammel Honda VFR som jeg har haft i garagen i 2 år. Jeg havde den til syn i går men bremserne foran skal renses og kontrolleres og så skal den have en ny bagdæk. Jeg har nu bestil en ny bagdæk men har brug for en ærlig mekaniker eller bremse ekspert der ved hvad han/hun lave og til en rimelig pris. Jeg bor i København/Farum så noget i nærheden. Maks. Roskilde. smiley
    Det var så fedt at køre på den gamle VFR 750F fra 1987
    Kan nogen anbefale nogen?
    Tak igen på alt jeres hjælp.


Kommentér på:
Garanti og hvem kan man klage til

Annonce