{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
259 visninger | Oprettet:

Droslingsspørgsmål {{forumTopicSubject}}

Hej Mcgalleri..

Jeg står med en suzuki gsx750f fra '91, som er angivet på registreringsattesten, at have 68kw (=92hk)

Jeg har dog kun a2 kortet, og vil derfor gerne drosle den. Men problemet er bare, at der ikke er lavet 35kW droslingssæt til den cykel, men kun 25kW.

Men hvis jeg drosler den til 25kW, så har jeg vel brudt reglen, der hedder, at motorcyklen ikke må drosles mere end 50%?

Er der så ingen mulighed, for at jeg kan køre på den lovligt?

Fortsat god aften smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Droslingsspørgsmål
  • #1   8. apr 2019 Uddrag af kørekortbekendgørelsen:
    "§ 10. Kørekort til kategori A2 (mellemstor motorcykel) giver ret til at føre:
    1) Tohjulet motorcykel med eller uden sidevogn med en maksimal motoreffekt på 35 kW og et forhold mellem motoreffekt og køreklar vægt på højst 0,2 kW/kg og ikke afledt af motorcykler med mere end den dobbelte maksimale motoreffekt.
    2) De i § 9, stk. 1, nr. 1 og 2, nævnte køretøjer.
    3) De i § 8 nævnte køretøjer."

Nu skal vi læse som en vis herre læser biblen:

Omsat til dansk læser jeg det således:
    Du må køre på en MC med Max 35kW
    Du må gerne drosle din MC, således at den opnår de 25kW, men du kan ikke lovligt drosle en MC som er typegodkendt med mere end 2x35kW.
    Altså: Du må gerne drosle en MC med 92hk til 25kW, da det jo er mindre end de tilladte 2x35kW, hvad du drosler den til er din egen sag, blot det højst er 35kW og du behørigt kan dokumentere det overfor den synsvirksomhed, som skal godkende droslingen.

• #2   8. apr 2019 Jeg kom bare helt i tvivl - har lige fået den klar til syn, og bestilt droslingsættet hjem - og så kom jeg til at tænke på det smiley
    Jeg må prøve ad smiley

• #3   8. apr 2019 Du må drosle den alt det du lyster, så længe at den ikke er født med mere end 96 hk - de 50% kommer jo af at du max må have 48 = droslet 50%! Hvis du vil drosle den 90% er det helt lovligt!! Det drosling du finder, skyldes nok alderen, tidligere var det vist 34 hk der var max, så enten nøjes du med det, eller også skynder du dig at pille lortet af efter syn smiley

• #4   8. apr 2019 Sidste løsning var min plan smiley
    Og tak! smiley

• #5   8. apr 2019 #4 God plan smiley

Kommentér på:
Droslingsspørgsmål

Annonce