{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
511 visninger | Oprettet:

Mt09 VS z900 {{forumTopicSubject}}

Jeg går og pusler lidt med tanken om en ny ged. Og jeg har lidt kig på mt 09 og en z900, begge spritnye åeg 18 eller 19. Og jeg har også planlagt og skal ud og prøve begge to.
Men er der nogen der har prøvet begge 2 og kan stille dem op mod hinanden med plusser og minusser.
Og andre input er også velkomne.
Lige nu har jeg en Z750 årg 2004, som jeg sidder rimelig fornuftig på.




Kommentarer på:  Mt09 VS z900
  • #1   9. apr Jeg har en MT09, det er en frygtelig gadedreng, og jeg har masser af sjov hver gang jeg kører på den. Men jeg tror ikke jeg ville bryde mig om, at have den som min eneste motorcykel, da den er meget svær at køre pænt på. Jeg har kun siddet på z900 men den tror jeg, at jeg hellere ville have hvis jeg ikke havde andre maskiner. Z900 ser også ualmindelig meget bedre ud end den nye model mt-09, de forlygter de har lavet ville jeg ikke kunne leve med, min har den gamle lygte.

  • #2   9. apr #1 om du kan leve med ........ udsende er vel op til Michael.
    Jeg læste en 50.000 km test, Motorrad, på MT 09. At ramme plet med første model sker vist ikke så ofte, men der var faktisk ikke en finger at sætte. Minus kan altid findes og der er lidt blød affjedring og hård gasrespons. Dette er delvist løst på de nye modeller. De fleste MT 09 ejer har vist været forbi FV Motor med sin ECU og du får en cykel tilbage du slet ikke kan kende. For mig betyder fun faktor alt når det er en kåbeløs model og den er sq i top her. Har haft en 2014 og har nu en 2016 XSR900 og 2018 MT 09 og vil varmt anbefale en sådan fætter. Det må også betyde noget om cyklen kan sælges igen og der holder Yamaha prisen.
    Hvis du så kunne finde en Kawa ejer og få hans mening, vil alt jo være i top, da jeg ikke kan sige det samme gode.
    Mvh. Schmülle


  • #3   9. apr Jeg har prøvet begge, og kender sælgere fra hvert mærke.. nogle er til rødhåret piger og andre til blondiner..

    Specs mæssigt er de ret tæt.. jeg fortrækker dog MT09s lyd selvom den er 3cylinderet

    og jeg synes at forlygten på z900 gør at den ligner en blanding af fransk bulldog med en transformer med downs smiley


  • Casper N
    Casper N Tilmeldt:
    jun 2015

    Følger: 1 Svar: 4
    #4   9. apr Jeg købte en helt ny MT-09 sidste efterår, og den var oppe imod netop z900 og Suzuki gsx-s 750. En af grundende til at jeg valgte MT-09 frem for z900 var vægten alene! Syntes de næsten 20 kg gjorde en stor forskel i mærkbarhed. Syntes ikke gas-responsen er så slem på de nye modeller mere, slet ikke hvis man bruger de forskellige ride-modes der er smiley

  • #5   10. apr #2 ja udseende er objektivt, jeg personligt synes den er grim smiley

  • #6   10. apr smiley jeg læser lige med her smiley
    Jeg har selv samme overvejelser, dog med gsxs 1000 i puljen også smiley


  • #7   11. apr Jeg har haft begge for over 1 år men i sidste ende jeg behold Z900 for det passer mig bedst, køreegenskaberne er meget bedre på z900 pga. lav tyngdepunkt plus den har flere heste og 948 cc. , ja den har ingen elektronik kun ABS og en slags sliperkobling men motor og gearkasse er mesterværk. I påske det skal prøves på bane 4 dage på Slovakiaring ??

  • #8   11. apr George, har du også prøvet den nye MT09? Tænker at der sker nogle ting ved hver facelift

  • #9   11. apr Nej ikke den ny model men stor forskel er den ikke på 016 og 2019 modeler

  • #10   11. apr #9 selvfølgelig betyder vægt noget og helt nøjagtig 19 kg. MT09 191 kg. og Z900 210 kg.



    profilbillede
  • #12   11. apr

    profilbillede
  • #13   11. apr Begge er nydelige maskiner. Jeg synes, at du skal gå med den, som du finder mest lækker at se på og mest lækker at køre på. Hvilken foretrækker du? Du må allerede nu have én af dem som favorit - de er meget forskellige. Du skal gå med den hvor du tænker "wauw".

    Jeg tror næppe, at der findes de store negative ting ved de cykler du nævner.

    Personligt er jeg ikke til lyden af en inline-3'er samt crossplane motoren som MT09'eren er (af den årsag vil en R1'er fra 09 og frem til den allernyeste også for mig altid være udelukket - jeg kan simpelthen ikke lide lyden eller motoren). Hvis du derimod synes den lyder bedre, så er mt'eren måske den vej du skal gå? smiley

    Ud og prøvekør begge. Mærk motoren, mærk comforten, hør lyden - og du vil hurtigt finde ud af hvilken du foretrækker smiley

    Ps. I jagten på min nuværende mc kiggede og prøvekørte jeg også mange cykler. Jeg havde længe haft en idé om, at jeg skulle eje en Aprilia RSV4 fra årg. 2016 el. nyere - i mine øjne var og er den stadig en af de smukkeste mc'er, men jeg er åbenbart forelsket i inline-4 motorer som i ninjaerne, s1000rr osv. Så det blev ikke en RSV4 for mit vedkommende. Prøvekørsler er simpelthen altafgørende. Jeg stod med pengene i hånden, med mc-trailer og så på den smukkeste RSV4 i rød/sort. Men prøveturen var bare ikke mig, så jeg kørte hjem med tom trailer...


  • #14   11. apr De har begge nogle plusser og minusser.
    I sidste ende skal du vælge den du synes ser bedst ud og lyder bedst.
    Fordi du kan garanteret ikke bruge de ekstra heste, eller færre kg.
    Samt alt det andet.

    Nogle kan lide 2, 3 eller 4 cylindrede maskiner.
    Personligt kan jeg bedst lide inline4.
    Også derfor jeg har valgt den jeg har smiley

    Vælg den du synes har mest wauw-faktor smiley


  • Christian W
    Christian W Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 3 Emner: 2 Svar: 88
    #15   12. apr Har du prøvet en Street triple? Naked, 3 cylindre. Dyrere men styrer bedre, bremser bedre, vejer mindre.

  • #16   13. apr Ud og prøv begge. Kun du kan afgøre, hvilken der er den rette for dig.
    Jeg prøvede begge forrige weekend.
    Z900 er nok den mest fornuftige og mest komfortable.
    Den har god effekt hele vejen og trækker efter min vurdering fra når farten kommer over motorvejshastighed.

    Mt09 er en gadedreng. Den har det fedeste træk/moment i bunden og forhjulet mangler ligesom lidt tyngdekraft i de første 2-3 gear. Jeg elsker den 3 cylindrede motor, både effekt og lydmæssigt.

    Mit valg ville falde på Mt09.

    Til alle:
    Hvorfor er Mt09 en crossplane?
    Den har da 120 grader mellem krumtapsølerne som en traditionel række 3´er.
    Eller er jeg helt gal på den?


  • #17   13. apr #16 det er en crossplane, selvom den er even fire. Alle tre-cylindrede motorer med even fire er crossplane, på dem er flat plane den usædvanlige konfiguration der giver Odd fire. Definitionen på cross plane er bare, at man skal se krumtappen fra enden, og hvis krutapsoverfaldene er i et plan er det en flat plane crank, hvis ikke en cross plane. smiley

  • #18   13. apr Det giver god mening. smiley Tak.

  • #19   13. apr Tak For de gode inputs. jeg hælder mest til Z 900. Men nu har jeg da lidt og tænker over

  • #20   13. apr Prøv en duke790 før du handler smiley

Kommentér på:
Mt09 VS z900