{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Automatisk kædestrammer
  • #2   10. apr 2019 #1 Hans Henrik, af en mand med tydeligvis meget motorcykel viden, så synes jeg at det er ærgerligt at du ikke deler mere ud af den, i stedet for kun at nedværdige folk herinde smiley

  • #4   10. apr 2019 Tænkte på et konstruktivt svar smiley

  • #6   10. apr 2019 Åbenbart ikke, men jeg bruger jo også forummet for at blive klogere..

  • #8   10. apr 2019 det må de jo gøre, de sidder på samtlige mcer

  • #9   10. apr 2019 Jeg ved at det er småperverst, men jeg nyder når det er en anden end mig der bliver shitstormet! Men vil give H.H. ret, man kan ikke svare "konstruktivt" på et spørgsmål som dette, det kunne jo være kædestrammer til et udmugningsanlæg der blev spurgt til!!

  • #10   10. apr 2019 Det Hans Henrik ikke evner (eller kan overkomme) er at spørge hvad for en kædestrammer, og til hvad og hvor. Alle motorcykler (med knastkæde) har en automatisk kædestrammer indbygget i motoren, hvis det er sådan en du mener, så virker de glimrende. Hvis det er til kæden der trækker baghjulet? Så vil jeg mene den er absolut unødvendig, en kæde der er ordentlig vedligeholdt skal bare kontrolleres hver gang den har kørt ca 2500 km. Og der går nok mere end det før den skal strammes.

  • #12   10. apr 2019 Hvor ville jeg ønske at de mennesker man har blokeret herinde også blev "usynlige" i forums. smiley

  • #14   10. apr 2019 #12 helt enig, og i det her tilfælde, ville man ikke gå glip af noget som helst brugbart smiley

  • #15   10. apr 2019 Hold da kæft hvor er i sarte derovre på øen smiley

  • #17   10. apr 2019 Altid en fornøjelse at lytte til din galde Hans.... smiley

  • #18   10. apr 2019 #16 Hold op hvor skal man være en stor spasser for at sidde og føre sig sådan frem på et forum. Gør os nu en tjeneste, og prøv at hjælpe folk uden at være nedladende overfor nogen. Hver gang jeg læser et indlæg fra dig overrasker det mig hvor meget en nar du er, og hvor lidt du hjælper når nogen spørger.
    Edit: der gik jeg så i den anden grøft René smiley


  • #20   10. apr 2019 #19 har du ikke nogen gamle indlæg du skal rundt at slette? Så folk ikke kan gå tilbage og se hvor stor en nar du altid har været?

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #21   10. apr 2019 Nu får i lige helt ro på den her diskussion - ellers må jeg gøre det for jer.

    HH og jeg tænker meget ens i en tråd som denne, men jeg har nok bare lidt mere tolerance over for folk der virkelig ikke ved hvordan man gebærder sig på et forum, og specielt hvordan man beder om hjælp.

    Lidt mere info om typen af kædestrammer man mener, hvilken cykel og hvilken kæde det er til, ville være på sin plads.
    Ind til det kommer på banen, har jeg svært ved at se hvordan man skulle kunne svare på det spørgsmål der stilles...


  • #22   10. apr 2019 Undskylder for manglene info men der menes en kædestrammer til trækkæden på baghjulet.

    Det drejer sig om en gs500e og en ktm duke 300 og en hyosung gt 650, men jeg er general nysgerrig på om det er værd på andre maskiner.


  • #24   10. apr 2019 Hvis den ville være en fordel, så var den nok monteret fra fabrikken. smiley

  • #25   10. apr 2019 #22 sådan en vil jeg ikke mene er pengene værd uanset hvor billig den er, for den er unødvendig smiley din kæde skal bare efterses hver gang du smører den (2-500 km afhængig af miljøet) og der kan nemt gå 5000 km før den behøver blive strammet smiley

    #23, Skønt velbekomme, bliv væk så længe du har lyst smiley


  • #26   10. apr 2019 Hold da kæft hvor er det her sjovt, for én gangs skyld er der slet ikke nogen der smider rådne tomater og æg efter mig smiley Hold den i gang gutter, ikke slippe styret nu smiley

  • #27   10. apr 2019 Der er nok kun fordi du kom så sent igang. smiley

  • #28   10. apr 2019 #27 Neeej da, det er fordi at jeg er så sød som jeg er ved de små børn, tror du ikke??? smiley

  • #29   10. apr 2019 #25 mange tak for svar, så sparer vi de penge.
    Jeg har automatisk kædesmører på og jeg kører dog ca 3000km om måneden og hader at justere kæde og synes det er alt for tit selvom det faktisk er ret sjældent ved nærmere eftertanke. Vi er en gruppe på 5 som snart skal ud på en ca 15.000km lang køretur igemnen Europa og vi blev lidt nysgerrige om vi kunne få lidt mindre vedligeholdelse på turen.


  • #30   10. apr 2019 #29 ja så med så mange km kan jeg godt se, det kunne hjælpe lidt at slippe for. Hvad koster sådan en?

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #31   10. apr 2019 Det er en dårlig ide at sætte sådan en på cyklen, for den slører jo bare et symptom på at kæden slides - den fjerner ikke sliddet.

    Jeg ville ikke montere sådan noget, for det tilføjer endnu en fejlmulighed man ikke har brug for på en lang køretur.

    Husk på at standard værktøjet på en MC, kan klare kædeopstramning og de mest basale vedligeholdelses opgaver, som f.eks på en 15.000km køretur.

    Ellers må man pakke de par småting der skal til... smiley


  • #32   10. apr 2019 #30 de koster ca 120-300kr og er set op til 1300kr fra Kina, og fås både med rullehjul og med tandhjul. De er ret populære på de små maskiner i nogen asiaske lande men om de er praktiske eller grejl ved jeg ikke, hvilket skyldes spørgsmålet.

  • #33   10. apr 2019 #32 til den pris er det da værd at prøve, husk på at du risikerer at der kommer moms på smiley

  • #34   10. apr 2019 #33 overvejer at prøve men mangler lidt viden om dem og de kan jo hurtig blive dyre hvis de skader. Men tror du dem med en rulle eller et tandhjul som strammer er bedst?
    Ja ved godt der kommer moms på men det er småøre smiley


  • #35   10. apr 2019 #34 jeg aner det ikke, jeg tvivler på det vil gøre nogen forskel smiley

  • #36   10. apr 2019 $35 jeg fandt en til ca 70kr så en er bestilt. De er beregnet til chopper på mindre end 400ccm så tager chancen at smide en på min 250'er smiley

Kommentér på:
Automatisk kædestrammer

Annonce