{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.342 visninger | Oprettet:

Forkert antal kW på reg attest. {{forumTopicSubject}}

Jeg købte min gsx750f i god tro om, at den havde 68kW / 92hk - da det var det der stod på skat.dk samt på registreringsattesten.

Jeg har så købt drosling hjem til den, men da jeg går til en motorcykelforhandler/værksted da jeg gerne vil have monteret droslingen, får jeg af vide, at den model er lavet med 78kw/106hk og ikke 68kw - deraf er droslingen jo ikke lovlig. Jeg får derudover af vide, at hvis jeg trods det, får den droslet - synet og kører på den, og ender i et uheld - så vil jeg stå med en kæmpe gæld, da forsikringen vil kræve regres.

Heraf står jeg jo så bare - er det virkeligt mit ansvar, at undersøge antal hk motorcyklen er født med, når der nu står 68kw på registreringsattesten?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forkert antal kW på reg attest.
  • #1   17. apr 2019 Hvis det står på registreringsattesten ville jeg holde mig til det...

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #2   17. apr 2019 Du kan kun forholde dig til hvad der står på reg attesten, så hvis du drosler den ned, syner den og får det anført på reg attesten at den har de 48hk, har du ikke handlet i ond tro. På papiret har du altså gjort det rigtige.

    Men det du er blevet bildt ind med regres, er en lodret løgn. Den flok idioter som påstår det, bør fremføre bevis for det eller lukke røven.

    Du kan søge her på forummet efter det emne, for det har været op masser af gange - og det er gentagne gange blevet slået fast at det ikke passer..


  • #4   17. apr 2019 Den model, alt efter årgang findes altså med 92hk smiley
    Skal du være helt sikker så ring evt til importøren og forhør dig via stelnummer smiley


  • #5   17. apr 2019 Det er modellen fra 1991 - GR78A114360 er stelnummer, så det tyder jo på 78kw. Men det er mere, om det er mit ansvar, at undersøge hvorvidt reg attesten passer eller ej.

  • #6   17. apr 2019 #2 ved ikke hvor skat får deres oplysninger fra da min veteran cykel har 22kw men på attesten står der den har 54kw. Dette ændrer ikke på at jeg handler i ond tro hvis jeg smider en anden motor i.
    Enig det er da træls at købe en mc man tror kan drosles men så viser det sig til det ikke kan gøres lovligt .


  • #7   17. apr 2019 Det er nok gået galt hos skat da den er blevet importeret..
    Må nok indrømme at jeg selv bare havde fået den droslet og kørt uden at skænke det en tanke... smiley
    Alle steder jeg kan slå den op, står den med 68kw (som vist er det nyeste generation gsx750f har)


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #8   17. apr 2019 #7 - Jeg havde gjort det samme. Alt ser ok ud på papiret.

  • #9   17. apr 2019 Jeg har lige fået omsynet min CB400F med korrekte specifikationer. Enelleranden forbandet idiot har synet den engang som havende 1500cc, vejende 155kg og med 71kw!.

    Og pt. kan den ikke sælges (hvis jeg ville det), fordi skat har låst den mens de undersøger de væsentlige "ombygninger" jeg har lavet på motorcyklen....


  • #10   19. apr 2019 Har lige været igennem samme tur. Fandt ud af efter 6 år at min suzuki stod på reg attest med 158kw (ca 215hk) og den har altså 115.
    Så fik fat i forsikringenog tilbagebetalt for meget betalt forsikring for 6 år ?? Og ny attest hos skat


Kommentér på:
Forkert antal kW på reg attest.

Annonce