{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
759 visninger | Oprettet:

Sikring af mc {{forumTopicSubject}}

Hej gode folkens

Jeg er så heldig at erhverve mig en gsxr 750 k7. Dog er jeg sgu bange for at der er nogle som godt kunne tænke sig at nappe den.

Jeg har sikret den med 2 skivebremselåse med alarmer samt 2 kæder rundt om en lygtepæl.

Jeg får også snart sat alarm på.

Vil bare høre hvad jeg mere kan gøre for at sikre MC. Nogle ideer ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sikring af mc
  • #1   22. apr 2019 kende området rødder og blive gode venner med dem. vis du ikke kan få en lukket garage. så har du jo gjort dit. husk at få et dækken over, så folk ikke kan se hvad det er

  • #2   22. apr 2019 Kaskoforsikring er nok den bedste tyveri sikring. Hvis de vil have den, så får de den også. Alt det med låse og alarmer handler bare om at den skal være sværere at stjæle end naboens cykel, så de vælger den i stedet for din.

    Når det så er sagt, så en stor kæde lås om noget der står fast og have den lang nok til at gå gennem stel eller som minimum baghjul, og en skivelås som abus 8077 så er du godt på vej. Derefter kan du tænke på en fjernstyret start spærre med tovejs alarm, så nøglen også vibrerer hvis alarmen går. Sidst men ikke mindst kan du jo så tænke på en GPS tracker så du ved hvilken by i Polen din motorcykel er havnet i få timer efter de har taget den.


  • #3   22. apr 2019 Hej

    Jeg har kasko og den ene skivelås er en abus 8077 samt en anden med alarm

    Får sat tracker på i næste uge

    Men der fuhrer har ret. Det handler åbenbart om at blive gode venner med nabolagets rødder.


  • #4   22. apr 2019 det er jo hvad man har set i visse områder. kender nogen som fik nakket en alm cykel i Kastrup. de kendte så nogen som kørte Harley og man fandt hurtigt dem som havde nakket cyklen.



  • #5   22. apr 2019 Kasko eller gps giver tryghed. Låse og alarmer er ikke bullet proof.

  • #6   23. apr 2019 Er lidt nervøs her til aften. Det et list slemt kvarter jeg bor i så har smidt en ny skivelås på. Så dvs jeg har 3 skivelås på nu



  • #7   23. apr 2019 Hvis du sætter strøm til den så skal de nok holde nallerne væk smiley

  • #8   23. apr 2019 Sørg for at have kæder af god kvalitet og så skal de ikke ligge på jorderen.

  • #9   23. apr 2019 med den indstilling og tro på at de stjæler skulle du nok slet ikke have købt en mc, alle låse kan tages af med en batteridrevet vinkelsliber, bare sørg for at kasko er i orden

  • #10   23. apr 2019 Køb den store Almax kæde og lås. Kvalitet i modsætning til fx Abus.
    Almax anvender PayPal og min blev leveret som aftalt.

    #1 : “bliv gode venner med kvarterets rødder”. Lilli-Per Danmark årgang 1955 er et overstået kapitel.


  • #11   24. apr 2019 #10

    Jeg har prøvet at bestille en Almax kæde men hjemmesiden kan åbenbart ikke finde ud af at levere uden for England. Har prøvet at skrive til dem men de svarer ikke


  • #12   24. apr 2019 Ligemeget hvad du gør, så køber du bare tid. Sådan er det også med pengeskabe: Man køber et 1,2,4 eller 8 timers skab, hvilket indikerer hvor lang tid en prof skal bruge til at åbne det uden nøgle. En boltsaks i almindelig handel kan ikke gabe over mere end 19mm, så låsens metal skal helst være tykkere end det. Almax er et godt bud. Det holder de almindelige tyveknægte væk.
    Dem der kommer med en lastbil og vinkelslibere m.v. får den alligevel - specielt hvis din MC står gemt væk et sted hvor der ikke kommer nogen. GPS trackeren kan man finde med måleudstyr, så den klipper de af og smider op i ladet på den første lastbil der kører forbi.
    Et sted jeg arbejde havde vi indbrud, det var bare et kontor og der lå lidt penge i pengeskabet. Tyven brød først ind på et nærliggende værksted, hvor de stjal en skærebrænder, og derefter brugte de den til at skære vores pengeskab op.

    Hvis din MC er værdifuld, så tager de bare hjul - og skivelåse - af, for det er jo billigere at købe 2 hjul med skiver, end hele motorcyklen. Har man udstyret er det jo ikke svært at skære bremseskiverne over på hver side af låsen. Man køber KUN tid.


Kommentér på:
Sikring af mc

Annonce