{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.989 visninger | Oprettet:

Problem med finans efter 5år {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen ??
Håber nogen kan hjælpe lidt. Jeg har købt min Honda cbr600 f i 2013 fra ny af. Kom fram i 2011 og jeg bliv forelsket i den med det sammen. Fik først råd til den 2013. Finansiering hos Santander med 20% i udbetaling.... som sagt den er blivet købt i 2013. 2017-11 mdr, får jeg brev fra inkaso at denne vil komme på adressen og evt også ta min MC med. Efter et besøg af inkaso og en lille god sludrer ned denne, synes inkaso at min MC skal blive der hvor den er ??hjem hos sin farmand?? inkaso fandt hurtig ud af at jeg ikke skylder penge hos Santander, månedelig ydelser er betalt alle sammen, og aftalt jeg skal sende til ham kopi fra mit net bank. Dette er sket, og inkaso ville så grave lidt hos Santander for at finde ud af hvor gik den galt. Efter følgende var inkaso manden ikke så flink som i starten, skulle selv hele tiden ta kontakt til ham, og minde ham om tingende og at han skal kontakte mig. Langt om længe kunne inkaso ikke finde ud af hvor pengene er. Og de måneder Santander påstår at der mangler ydelse, kunne mit bank bevise det modsatte og at der ikke mangler ydelse overhoved. Jeg høret aldrig fra deres inkaso mand mere, da jeg synes på en tidspunkt at nu er det på tiden der sker noget, taget jeg selv kontakt igen, og der finder jeg ud af, at inkaso ikke har sagen mere og at sagen bliv sendt tilbage til Santander igen. Fik engen hjælp fra inkaso manden og han var slet ikke ind i sit arbejde på nogen måder. Var kun interesseret i inkoso omkostninger. Santander talt med mig kun lidt i starten og henviser mig til inkaso fordi de ikke må tal med mig om sagen, og lagt på være gang jeg kom ind på, at mit bank taller sandt og der er beviser på at alt er betalt som det skal være. Men de fik sagen tilbage fra deres inkaso mand, og Santander fandt en anden advokat firma og sat dem på sagen. Så skulle jeg vente ydeligere for at ses i retten med dem. Min sidste afdrag månedelig ydelse var 2017-11 jeg stopet betaling , da mit kontrakt bliv ophævet. Flere diskutioner med den nye inkaso og sende beviser, og engen nytte aligevel. Inkaso kræver stadig inkaso omkostninger jeg skal betale. Og også med den nye inkaso aftalt jeg vi skal ses i retten til sidst da jeg kunne se intet hjælper. Bege inkasoer var ikke ind i sagen, jeg skulle forklar og forklar og mine beviser fra banken som viser at der er betalt, smidt de bar væk, og fik at vide de ikke kunne bruge dem til noget. Jeg fik en advokat på sagen,,, Men det svære jeg tapt sagen. Advokaten gav mig forkert dato, da jeg mødt op i retten, fik at vide, du skulle været der igår. Og advokaten gjort det ikke, slet ikke godt. HVAD skal jeg gør retten besluttet jeg skal aflever min Elsket MC tilbage eller betale hele den skyldig rest beløb. Jeg har ikke 70000 lige i baglommen. HJÆLP med råd og vejledning. Jeg tap’er begrund af en dårlig advokat.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problem med finans efter 5år
  • #1   24. apr 2019 Kender det godt, det er altid de andres skyld smiley

    profilbillede
  • #3   24. apr 2019 Prøv Retshjælpen og få dem til at vurdere dine chancer. Men selvfølgelig ikke lovende, at du allerede har haft en advokat på, som ikke kunne hjælpe. Selv den ringeste advokat burde kunne påvise, at du har betalt, hvis det er tilfældet.

  • #4   24. apr 2019 70.000,-? Der er jo noget der ikke giver mening... smiley

  • #5   24. apr 2019 Restbeløb? Jeg er også tilbøjelig til at sige noget ikke passer....

  • #6   24. apr 2019 Der er noget der ikke stemmer i din historie...Du skriver at ALLE afdrag er betalt og banken kan fremvise ALLE de betalte månedlige afdrag.
    Du SKAL anke dommen, for INGEN dommer vil dømme en , der kan fremvise at ALLE afdrag er betalt til tiden. Punktum !


  • #7   24. apr 2019 Ja - kan du fremvise dokumentation for HVERT eneste betaling, så vil en dommer da aldrig nogensinde dømme sådan. Det er nærmest logik for burhøns.

    Something just don't add up.


  • #8   24. apr 2019 " Bege inkasoer var ikke ind i sagen, jeg skulle forklar og forklar og mine beviser fra banken som viser at der er betalt, smidt de bar væk, og fik at vide de ikke kunne bruge dem til noget. "

    Øhh inkasso folk , der siger de ikke kan bruge kvitteringer til noget ????


  • #9   24. apr 2019 Råd til den i 2013 ?
    Du har betalt på den i 5 år og der er 70000 tilbage, det er ca 8 år. smiley


  • #10   24. apr 2019 #9 Ja hvad er der galt i det?? Til en rente på 1500% om året løber det jo op smiley smiley

  • #11   24. apr 2019 Det ville være fedt, hvis Milan lige kommer på banen igen her.
    Jeg kan sagtens æde historien som sådan....overordnet, at han er kommet i klemme pga en fejl, der gør at inkasso og vores system er aktiveret. Og når sagen er i systemet, ER den i systemet. Dette maskineri stopper jo ikke nødvendigvis pga en detalje som skriftlige beviser. Ihvertfald ikke hvis de ikke proppes ned i den rigtige hals.
    Manden er sgu ikke for god til at forklare skriftligt og jeg hælder til at tro at det er problemet med troværdigheden i historien. Eller rettere tilsyneladende problem. For historien er så lang at jeg ikke er i nærheden af at kunne decifrere om en cbr 600f fra 2011, som man køber (som ny) i 2013 og betaler af på i ca 4 år, kan have en restgæld på 70k.
    Men indtil andet er bevist tror jeg på at staklen har troeligt betalt i årevis på sin drømme cykel, og at han nu er ved at miste den....måske pga en fejl fra systemets side. Den værste historie jeg længe har læst. Og gid nogen kunne gøre et eller andet. Men med den historie osv, er det ikke nemt...ikke engang hvis nogen med forstand på feltet skulle læse tråden, er det sikkert at det hele giver mening for vedkommende.


  • #12   24. apr 2019 Tom #1: Det er vist den violin dreng der spiller somom han han har stået på en scene og spillet i 100 år mindst. Længe siden jeg så en video med ham, men har du ikke selv set den, sku du ta og gøre det. Jeg tænker altid når jeg ser "vidunder"børn udfolde sig, hvad de mon har gået igennem for at blive så perfekte....og så slukker jeg for lortet!

  • #13   24. apr 2019 #11 Nu er det jo ikke systemet, som "det offentlige der hverken er långiver, advokat eller for den sags skyld kreditor, så at skyde den vej er ikke fair i dette tilfælde, det må du gemme til der kommer en klynketråd om skat smiley

  • #14   24. apr 2019 Jeg syns det lyder somom det er en fejl i en computer eller indtastning eller sådan noget. Men det jeg mener er, at er man først så uheldig at systemet(erne) f.eks registrerer een som værende en borger der skylder. Jamen så lytter det sgu ikke nødvendigvis til fornuft og logik og lader een slippe af krogen lige sådan....nødvendigvis. Ja, hvis man da overhovedet kan finde det rigtige hoved at henvende sig til med sine beviser....

  • #15   25. apr 2019 Print af bank overførsler hver måned til Santander? bum.. så er den historie ude

  • #17   25. apr 2019 Hej og tak for jers kommentar, de dårlig og også de god. Jeg har prøvet at beskrive det så godt jeg kunne. Min historie med Santander. Ja min MC kom ud 2011 men jeg har købt den først i 2013 da de bliv ved med at broducer dem i to år. Men det DR sådan set ligemeget om det. Ja jeg har betalt 5 år på den og manglet 3 mere. Da lånet er på 8år ok. Hvad der galt i det. Jeg afdrag med 1707kr om mdr. Hele beløb er 2 hundred tusind. Men ja retten besluttet at jeg skal aflever cyklen eller betale rest beløb på 70000kr
    Advokat gav mig forkert dato vdr retten sagen, og ikke brugt mine beviser ordenligt, talt ikke min sag ordenligt. Inkaso er fuldstændig ligeglad med om din historie er sandt eller den anden. Inkaso vil bar ha sin omkostninger penge. Og de køre bar på der skal betales og er ligemeget med alt andet. Inkaso har fået alle beviser på at der er betalt, og de måneder Santander nævner der mangler penge, beviser mit net bank at der er blivet sendt penge til det samme konto i 5 år. Jeg vide ikke hvad advokaten gjort i retten da jeg ikke var der. Men sagen tapt jeg, det må så være dårlig advokat så, og inkaso advokat var bedre til at formulere og tale. Og dem der ikke selv var nogen sinde i en ret sage, behøver ikke kommenter. Da de ikke kender til en ret sage hvordan det forgår. Jeg beder kun råd og vejledning tak


  • #18   25. apr 2019 Set er nemt og sige printe det hele ud og bum til stander. Stander er total ligeglad med hvad man kommer med, osv. De har sat inkaso på sagen, og ligger røret på. Færdig bum. Hvem taler mand så med??????
    Inkaso er ligegladhed om du skylder eller aj, inkaso vil bar ha sin penge. ??????????


  • #19   25. apr 2019 Det eneste jeg vide, er at ligepluselig fik jeg brev fra deres inkaso mand. Det er sådan det startet.

  • #20   25. apr 2019 Er din historie sand, så kontakt Ekstrabladet !
    Santander plejer have styr på sagerne, så sagen lyder ulden.


  • #21   25. apr 2019 I stedet for selv at tage prints af din netbank, så kontakt din bank og bed dem redegøre for, hvordan der hver måned er forsvundet penge fra din konto - uden at nogen tilsyneladende har fået dem. De ved med 100% sikkerhed, om pengene er overført til Santander. Hvis de bekræfter det, så må det jo være en sag ml dem og Santander. Hvis pengene omvendt IKKE er overført til Santander, så må de jo undersøge, hvad der så er sket med dem. Hvis du har betalt pengene, så er der sket en fejl. Santander er en af Europas største banker, og mig bekendt den største aktør indenfor bil- og mc-finansiering i DK - og de stjæler jo ikke folks penge (ikke på DEN måde i hvert fald...). Og det gør din egen bank nok heller ikke. Få banken til at redegøre for sagen.

  • #22   25. apr 2019 Rent matematisk har jeg svært ved at få de oplyste tal til at passe - så jeg tænker faktisk, at der godt kan være misset nogle afdrag i perioden du nævner.
    Restbeløbet på 70.000kr over 3 år er et stykke over 1.707 kr/mdr.

    1.707 kr/mdr x 96mdr er heller ikke 200.000 kr.


  • #23   25. apr 2019 20% i udbetaling. Så passer det meget godt med 200.000.

  • #24   25. apr 2019 Korrekt - til en rigtigt fin rente så til gengæld smiley Selvom jeg synes 200.000 kr for en CBR600F fra 2011 er mange penge i nypris...

  • #25   25. apr 2019 1707 pr mnd i 8 år med 20% i udbetaling bliver ca. 205.000. Det er meget når nyprisen i 2013 var 140.000. Der må være en del udstyr eller en høj rente.
    Har der ikke været noget før inkasso manden kom. Var der ingen rykkere for manglende afdrag?
    Jeg har ikke et brugbart råd. At tale med Santander er nok for sent, når sagen har været for retten.
    Det er sur røv. Det bedste er måske at få det ud af din verden, og komme videre.


  • #26   25. apr 2019 Tag et nyt lån på Santander på 70.000

  • #27   26. apr 2019 Christoffer god ide. Men tror nok ikke de vil give mig et lån på 70 når de har en problem med mig i forvejen

  • #28   26. apr 2019 Men er problemet ikke at du stoppede betalingerne da du stadig skyldte dem de 70.000?

    Citat: "Min sidste afdrag månedelig ydelse var 2017-11 jeg stopet betaling , da mit kontrakt bliv ophævet."
    og -
    "jeg skal aflever min Elsket MC tilbage eller betale hele den skyldig rest beløb."

    Det betyder jo at de nu har en god sag, da du har stoppet afdragene hvis jeg forstår dig korrekt. Som jeg forstår det på dig, er det ikke det fulde beløb på 200.000 de vil have - men de resterende 70.000.

    Du kan evt. optage lånet på de 70.000 et andet sted, og betale Santander. Så tager de ikke din MC. Og de skal vel betales ligemeget hvad.


  • #29   26. apr 2019 Problemet som jeg læser det er jo at de ophævede kontrakten på baggrund at de "påstår" ikke alle afdrag hidtil er betalt.
    Når de ophæver kontrakten har man jo ikke mulighed for at fortsætte betalingerne.

    Jeg ville stadigt sammenligne dit "konto udtog" / afvikling fra Santander med betalinger fra banken. Det kan følges år for år og måned for måned.
    Der kan jo være "misset" en betaling/overførsel ved en fejl og det er herfor de har betragtet det som om du ikke har betalt.

    Forholder virkeligheden sig som du siger, ja så mener jeg faktisk det med Ekstra bladet ganske seriøst. De er nærmest de eneste ud over en nye dyr advokat der kan "rippe" op i sagerne.
    For mange år siden henvendte jeg mig faktisk modvilligt til Ekstrabladet, havde en yderst grotesk sag med 3 Mobil der solgte mig en Iphone der ikke virkede, trods jeg 15 minutter efter købet troppede op i butikken ville de ikke ombytte den.
    Hang efterfølgende på et røv dyrt abonnement uden at have hverken det ene eller det andet. Efter en tur i Ekstrabladet fik pipen en helt anden lyd.
    Det er den grimme vej, og man skal være helt sikker i sin sag og dokumentation.
    Betaler du ikke Santanders tilgodehavende, ja så ender din mc med at blive hentet og solgt. Dækker beløbet den sælges til på auktion ikke deres tilgodehavende, ja så kommer de en gang til og vil have penge.

    Er dog stadig af den overbevisning at der er opstået en fejl med en eller flere betalinger fra din side, eller du har forsømt at svare på en eller flere henvendelser. Santander er en stor spiller på markedet der ikke anvender Mafia metoder så længe man ikke misvedligeholder end forpligtelser.


  • #30   26. apr 2019 Alle afdrag var betalt, der manglet ikke nogen afdrag. Stopet med at afdrage da de rev min kontrakt i stykker og sendt sagen til inkaso.

  • #31   26. apr 2019 #30 Naturligvis "rev de ikke din kontrakt i stykker" og sendte sagen til inkasso! Det ville være snotdumt, da de lever af at låne penge ud. Du har fået et antal (mindst 3) henvendelser fra långiver, og da du ikke reagerede på dem, overgav de sagen til en advokat (ikke inkasso!!) som så igen har sendt dig en lang række "trusselsbreve"! Og da du , igen, ikke reagerede endte sagen i retten, nok det man kalder fogedretten, og du blev dømt til at betale. At der er gået noget galt er indlysende (hvis det er sandt hvad du fortæller) men det er DIT ansvar at betale dine afdrag, så der er kun en du kan klandre, dig selv!

  • #32   27. apr 2019 Milan, jeg spørger bare igen: hvorfor beder du ikke din bank forklare, hvor dine penge er blevet af? Hvis man mener at have betalt en regning og pengene er hævet fra ens konto, og modtageren påstår ikke at have fået pengene, så er det da helt indlysende, at man starter med at spørge sin bank om, hvad der er sket.

  • #33   27. apr 2019 Tom l. Jeg tror nu jeg selv vide bedst hvad der sket i min sage. Og hvor de sendt sagen hen efter de opsagt mit kontrakt.

  • #34   27. apr 2019 Michael S
    De har fået pengene, selvf har de det. De begyndte at lege en lege skulle man tro på en tidspunkt. De ændret hele tiden på måneder manglende afdrag... Grund til jeg tap’er sagen i fodretten, som nævnt tidliger, dårlig forsvar arbejde, min advokat føret ikke sagen godt nok i retten. Om det skyldes forvirrering eller nybegynder skal jeg ikke kunne sige. Men dommeren trod at der var misholdt afdrag da de til sidst føret sagen i retten som om det er en helt ny sag, for rigtigt nok efter jeg stoppet med at afdrag så kom der ikke flere penge ind til dem. Men engen fortalt dommeren, at de først opsagt mit kontrakt se st sagen til inkaso. Også stoppet jeg med at afdrag. Sagen kørt i retten at der mangler afdrag, men hvad sket der føre jeg stoppet med at afdrag og hvorfor stoppet jeg med at afdrag. Der var der engen der fortalt dommeren. Den første inkaso slås jeg med i flere mdr, da jeg ikke ville betale inkaso omkostninger, og til sidst sendt de sagen tilbage i hoved på Santander. Satander fik en et andet inkaso firma så, som også bar gerne ville ha sin i inkaso omkostninger. 1 år har det taget før sagen kom for retten. Også tror dommeren jeg misholdt mit afdrag aftalt, og defor er sagen kommet for fogedretten. Fordi min advokat ikke føret mit sag ordenligt. Ja ganske rigtigt, der kom ikke flere penge til Satander, men ikke derfor kom det i retten, og engen fortalt at mit kontrakt opsagt de, selv om der ikke manglet afdrag, men sagen kørt på, at der mangler afdrag. Jeg vide ikke om i kunne forstå mig nu eller ???


  • #35   27. apr 2019 Når du nu selv har helt styr på hvad de "snyder" dig med, så kunne du jo have forklaret det i fogedretten, og fremlagt dokumentation for at du havde betalt! Almindelige mennesker plejer så heller ikke at hyre en advokat til en fogedsag, og når du skyder skylden på ham også, er er ikke meget der tyder på at du selv har brugt bare 5 min. på din store sag! Beklager, jeg har ingen medlidenhed med dig, der er alt for meget der lyder utroværdigt i din fremlæggelse af "det store bedrageri" du har været udsat for! Er du sikker på at Satander ikke havde bestukket dommeren? smiley

  • #36   27. apr 2019 Tom I
    Du læser ikke alt. Du kommenter bar for at kommenter. Vil ikke bruge min tid på dig. Beklager smiley


  • #37   27. apr 2019 Og jeg er ikke alm menneske derfor hyret jeg advokat på

  • #38   27. apr 2019 Nej, det er vel ikke så rart at finde ud af at man ligger som man har redt! Hvis du ikke søger medlidenhed, hvad så?? Hjælp? Til hvad? Det skib er sejlet, du er dømt, gælden står i dit navn, så medmindre du ønsker at vi skal sende dig penge til at betale din gæld, så er der ingen her der kan hjælpe dig! Men prøv dog en ny advokat, nu du ikke er et alm menneske smiley

  • #39   27. apr 2019 Tom kunne du ikke finde andet indhold i livet end kaste op i snart alle indlæg!
    Det er sgu efterhånden trættende.


  • #40   27. apr 2019 #39 Jeg reagerer kun på de indlæg jeg mener at vide noget om, og så kan jeg ikke nære mig for at svare dem der helt klart ikke er helt rigtigt skruet sammen, så værsgo, jeg har svaret dig! Og hvis du selv tror på bare det halve af det her, så kommer du sgu nok til at høre mere fra mig smiley Sov godt

  • #41   27. apr 2019 Vide noget om? Kig tilbage på dine sidste 400 svar, stort set eneste svar går på genere eller håne folk, enkelte som ukonstruktive bedrevidende kommentarer.
    Kig evt. dine egne svar og overvej hvorfor du er her.
    Det er trættende, ikke mere om det herfra.
    Køb dig en bokse sæk eller noget og kom ud med dine frustrationer gennem andet end tastaturet.

    Over and out herfra


  • Henning n
    Henning n Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 30
    #42   27. apr 2019 hvad med at tale med din bankrådgiver om de ikke vil hjælp dig enten overtag lånet eller få dem til at kontakte Santander og få det til at køre igen beviserne ligger jo på din bank konto hvad der er sket ved jeg ik ud fra hvad du skriver men har du taget pladerne ad cyklen på noget tidspunkt så har du lavet kontrakt brud med santander

  • #43   3. maj 2019 Det er dyrt at være fattig. Sagen lugter hvem der har ret kan jeg ikke gennemskue. En sag skal altid høres fra to sider, her har vi kun hørt fra den ene side.

  • #44   3. maj 2019 Hvad der præcist er sket fra du betalte det sidste afdrag, til at Santander valgte at sende sende restbeløbet til inkasso, er sindsygt svært at blive klog på. Men Santander er et ret veletableret firma, der lever af at låne penge ud til især biler og motorcykler og de har altid styr på deres ting. Så noget er knækket i kommunikationen.

    Men nu er du jo så derude, hvor det er alt eller intet. Enten slipper du de 70 kg, eller også ryger geden.

    Hvis du ikke kan smooth-talke Santander til at låne dig de 70 kg, så må du et andet sted hen.... banken eller andet og hente pengene der. Medmindre du vil sige farvel til din cykel.

    Hvad der er sket op til nu, har ikke længere meget relevans, det kan der intet gøres ved nu.


Kommentér på:
Problem med finans efter 5år

Annonce