{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.476 visninger | Oprettet:

Køb af motorcykel - Taktik {{forumTopicSubject}}

Hey Folkens,

Jeg står og skal ud og købe min første motorcykel. Valget står pt. mellem Kawasaki Z900 og en Yamaha MT-09.

Priserne på nettet er forbløffende ens, sådan nærmest ned til nærmeste krone, hvilket i sig selv virker underligt.

Men, hvis vi ser bort fra det, hvordan griber man sådan en handel an? Jeg kan betale det fulde beløb, hvis det skal være, men måske man kan tale sig til mere gear & lir, hvis man laver en financeringsaftale, ene og alene af den grund at forhandleren tjener lidt på lånet.

Jeg vil naturligvis gerne have den (hvad det end bliver) så billigt som muligt. Hvordan griber I det an, for at få talt prisen ned?
Det er ikke nok og stå og sparke lidt til dækket, tænker jeg. smiley

Håber I har nogle gode fif.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af motorcykel - Taktik
  • #1   27. apr 2019 Man kan spille flere forhandlere ud mod hinanden, det kan godt give noget. smiley

  • #2   27. apr 2019 Hvis du vil have den så billigt som muligt, så skal du da ikke indlade dig på noget med lån!! Mit bedste råd, tag en voksen med smiley

  • #3   27. apr 2019 Ih, tak, fordi du tror jeg er ung! smiley

    Jeg har ikke noget imod de tjener lidt penge på mig, hvis jeg bare føler jeg får noget valuta får mine penge, inden for rimelighedens grænser naturligvis.

    Der var en Yamaha forhandler som ville have kr. 16.170, bare for at lave for at lave lånet til en MT-09... smiley ÅOP endte på på 20,1%, så tvivler på jeg køber den der, mindre han nosser sig sammen, og giver et seriøst tilbud. Og her går man naivt og tror de bare gerne vil sælge nogle motorcykler...


  • #4   27. apr 2019 Jeg tror du har fået noget galt i halsen med lånet. Der er ingen forhandler, der tjener 16.170,- på et lån på en MT-09

  • #5   27. apr 2019 Nu er det jo mig der sidder med papirne... Finanseringsomkostninger kr. 16.170. Hvem der tjener dem er i bund og grund irrelevant. Stempelafgift er kr. 1660, resten er ren fortjeneste til forhandler, banken og sælgeren får sikkert også et cut.

  • #6   27. apr 2019 Hvis du tænker i økonomi. Så køb en cykel der ikke koster mere end der står på din konto... din smiley smiley bør komme ved en åop på 2%

  • #7   27. apr 2019 Du sidder og hænger en forhandler ud med snak om at tjene 16.170,- ?? Det er da ikke fair. Så gå dog i banken for at se hvad de skal have - eller betal kontant.

  • #8   27. apr 2019 Ja, det ender nok med jeg bare betaler beløbet ud. Det er fair nok at ville tjene nogle penge, men det her mindre jo mere om et kviklån.
    Tænker jeg vil prøve hvad #2 siger, at hører nogle forskellige forhandlere. Men det kan da være de bare alle siger, den samme pris, uanset hvad.


  • #9   27. apr 2019 Jeg hænger ikke nogen som helst ud. Fakta er fakta. Stiop med at være så fornærmet på andre vejne.

  • #10   27. apr 2019 Prøv at se her, måske kan ham der jamrer i den tråd giver dig nogen "ekspertråd" smiley
    https://www.motorcykelgalleri.dk/forum/generel-diskussion/500683-problem_med_finans_efter_5aar?t=1556389426&unread=1#lastViewed


  • #11   27. apr 2019 Hvis du har pengene, hvorfor spilder du så folks tid på at spørge om lån... er sikker på forhandleren har andet at bruge sin tid på...

  • #12   27. apr 2019 Ja, jeg har læst lidt af den. smiley

  • #13   27. apr 2019 #11 læs hvad jeg skriver længere oppe...

  • #14   27. apr 2019 Det svarer til, at du hælder udstyr på din cykel for 20.000,- kr og derefter påstår, at forhandleren tjener 20.000,- kr
    ???


  • #15   27. apr 2019 Nægter at tro du kan være SÅ NAIV at tro der kan være god økonomi i at financiere......

  • #16   27. apr 2019 LOL, hvis du mener finansomkostninger kan sammenlignes med køb af ekstraudstyr, så har jeg et eiffeltårn jeg vil sælge dig. smiley

  • #17   27. apr 2019 Som sagt, læs hvad jeg skriver længere oppe...

  • #18   27. apr 2019 Altså. Det er jo netop det du selv lægger op til.

  • #19   27. apr 2019 Brian, du lever op til dit navn. Jeg giver op. smiley

  • #20   27. apr 2019 Du tror da for helvede ikke selv på at en aftale kan skrues sammen så du får for flere penge udstyr end aftalen koster.

    Forstå hvad du skriver længere oppe.


  • #21   27. apr 2019 Jeg citere "men måske man kan tale sig til mere gear & lir, hvis man laver en financeringsaftale, ene og alene af den grund at forhandleren tjener lidt på lånet. "

    se det var ikke så kompliceret, vel?


  • #22   27. apr 2019 Synes du de 16000,- var en attraktiv deal hvis du fik en gratis hjelm og et par handsker smiley
    Det vil daaltid være billigst at købe cash, og få et godt tilbud på udstyr.
    Financiering er jo en selvstændig butik der skal tjene penge. Og detgælder både for dem der hedder Brian og Carsten... desværre smiley


  • #23   27. apr 2019 Man ved jo aldrig hvad man kan tale sig til. Derudover, som jeg siger jeg har ikke noget imod at de tjener nogle penge, og det kan sagtens være de kan trække noget udstyr fra og dermed ikke taber så mange penge, ved at "give" mig noget ekstraudstyr med, imod at jeg betaler lidt mere i finanseringsgebyr.
    En hjelm til f.eks. kr 2000, betaler han måske kr. 1000 for så på den måde får jeg mere udstyr pga. hans billigere indkøbspris, kontra hans salgspris.


  • #24   27. apr 2019 Kan godt få øje på pointen med, at hvis forhandleren har en større fortjeneste på din handel, vil an måske give dig mere med i handlen, men i bund og grund betaler du det jo selv og mere til ved at vælge finansireing. Tror også bedste taktik er at vifte med kontanter og spørge flere forskellige om de vil være med.
    Under alle omstændigheder er forhandleren det dyreste sted at købe gejl, med mindre det er originalt.
    Jeg mener nu heller ikke det er at hænge forhandlere ud, ved at sige de er for dyre med finanseringen, du har tydeligvis selv styr på omkostningerne.
    Hvad forhandlerens fortjeneste er, kommer ikke sagen ved, når hans vare er for dyr.


  • #25   27. apr 2019 Det der Eiffeltårn du har til salg, det kunne jeg være køber til! Men du skal selvføleligt tilbyde en ordentlig finansiering, udbetalingen finder vi nok ud af, jeg har da både franskbrød og vist også en gammel brieost, såå smiley

  • #26   27. apr 2019 Så er morgenmaden da reddet! smiley En ordentlig finansering, jamen selvfølgelig da. Skal nok sørge for en der favorisere mig. smiley

  • #27   27. apr 2019 #24. Handler det ikke om herinde at hjælpe hinanden, og sammenligne, priser, udstyr eller tager jeg fejl?
    Det kunne jo være der sad nogen med samme erfaringer med Yamaha forhandlere og så kan de jo enten sige, det er meget normalt, eller du bliver bollet i r....
    Stop nu med at være så tøsefornærmet på andres vejene. Man skulle tro det var facebook jeg havde joinet...


  • #28   27. apr 2019 Jeg er på ingen måde fornærmet...
    Undre mig bare over den måde du laver ligninger på smiley
    Personligt ville jeg aldrig betale 16000,- for ar få 10000,- i rabat... men der er jo øjensynligt forskellige måder at se en god deal på smiley


  • #29   27. apr 2019 Jo lige præcis, håber du opfattede som positivt.
    Har altid følt jeg har gjort den bedste handel, ved at betale kontant.


  • #30   27. apr 2019 Nu har jeg da aldrig hørt magen til umoden snak, smiley du må hellere lytte til Tom, TAG EN VOKSEN MED smiley , du ved da intet om at handle smiley . Køb MCén kontant og tag nogle sedler med i lommen til udstyr, så får du masser af rabat hos den rigtige forhandler. smiley

  • #31   27. apr 2019 Ok, kontant bliver det nok så.
    Der er ikke mange råd fornemmer jeg, andet end at prøve og spille dem ud mod hinanden.


  • #32   27. apr 2019 Umodent. Nej, jeg tænker længere end de fleste og ser andre muligheder. Men det kræver en modnet hjerne, at erkende det, det er sgu nok der problemet er. smiley

  • #33   27. apr 2019 Det kan godt være du tænker længere, men det er dårlige tanker rent økonomisk. Det er da lige meget hvem der tjener på omkostninger og renter, det sgu da dig der skal betale dem, smiley

  • #34   27. apr 2019 Suk, en gang til for prins knud. Nej, ved du hvad. Jeg ORKER ikke. smiley

  • #35   27. apr 2019 #33 Kan du flette næbbet? Når nu at manden er så moden og så gerne vil forære penge væk, så skal han da have lov til det! Det var jo noget helt andet hvis han spurgte om hvordan "voksne" handler, så ville ingen jo råde ham til at prutte om prisen, vel? smiley

  • #36   27. apr 2019 Jeg tror aldrig jeg sagde moden, bare modnet hjerne. smiley Men man kan jo ikke forvente at folk skal læse sig til detaljerne. smiley

  • #37   27. apr 2019 Er pt taknemlig over min hjerne ikke er så overmodnet at jeg tror på julemanden smiley

  • FastRider
    FastRider Tilmeldt:
    feb 2019

    Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 9
    #38   27. apr 2019 Sikke en masse negativ snak og ingen hjælp til trådstarter. Men næ. Mit råd er at prøv at ringe til en forhandler og og høre efter hvad han vil give for sådan en cykel i ren handel, altså sælg noget du ikke har. Så ved du ca hvad de giver for dem. Og brug det i forhandlingerne. Køb udstyr hos ham hvor de monterer, så kan de tjene lidt der. Men køb altid kontant hvis du har pengene.

  • #39   27. apr 2019 Siden I ikke fatter det, må jeg jo lege støttepædagog for jer. Hvis forhandleren giver kr. 1000 for en fx. hjelm og sælger den til kr. 2000 i butikken, så var det jo en mulighed at "give" udstyr til fx. kr 14000, imod en finansering på kr. 16000. Lad os sige han har en 100% avance på udstyr, jeg ved ikke hvad der er realistisk. Så har han reelt set givet udstyr for kr. 7000. Jeg går glad derfra og føler jeg har fået en masse lækket gear, og jeg slipper for at hale x antal tusinde kr op af lommen her og nu, som jeg kan bruge på andet eller investere. Ja, det bliver dyrer på lang sigt for mig, men han har en tilfreds kunde, kontra en kunde som vælger at handle et andet sted hvor man ikke tager kr. 16000 i finanseringsgebyr.

    Er det så indviklet for jeres hjerner at forstå?

    Derudover, så gik spørgsmålet på. hvad er jeres forhandlings taktik? Men at dømme ud fra "modenheden", så er det de færreste af jer, som har en taktik, endsige forstår hvad ordet betyder. smiley


  • #40   27. apr 2019 #38 det var faktisk et rigtig snut råd. smiley Tak for det.

  • #41   27. apr 2019 Siden DU ikke forstår...
    Hvorfor vil du betale 16000,- for udstyr der kun koster 14000,- som du sikkert kan få for 8000,- cash ifbm handlen ???
    Og du tror da for hulen ikke at forhandleren tjener 7000,- på at henvise dig til et financieringsselskab smiley


  • #42   27. apr 2019 Jamen så for at bruge dine egne ord om at skære ud i pap:
    En forhandler tjener max 25% på udstyr og dernæst er det jo ikke forhandleren, der låner pengene ud af egen lomme. Han har kun et mindre formidlingsgebyr fra fx Santander.
    Resten går i renter, tinglysning og div. gebyrer til Staten m.v........
    ...og jow, jeg kan godt se din taktik, men fakta er jo lidt ligegyldigt om du betaler fuld pris på cyklen og lidt rabat på hjelmen...eller modsat. Der er nok ikke den store forskel alligevel.


  • #43   27. apr 2019 Det er ikke udstyret jeg køber, det er financeringsaftalen jeg køber, men for at komme mig i møde, så "giver" han mig udstyr for kr. 14000.
    Hvad jeg kan få det for på nettet er relevant ja, men hvis sælgeren var snu, så lavede han jo den aftale med at "give" mig udstyr før jeg undersøgte hvad priserne er på nettet. Som ny MC'er er der meget at forholde sig til. Udover selve motorcyklen, skal man forholde sig til kørerkortet, prøver, økonomi, forsikringer, opbevaring, forhandler, udstyr, hvilke størrelser passer, wanna-be wiseguys... etc.

    Alt det ved du. Det gør en ny ikke. Står du som ny MC'er vil du føle du har fået en god service + en masse fedt udstyr, SOM PASSER i størrelse, fremfor at føle du bliver bollet i r..... Det er en dum strategi, at forsøge at tage røven på folk (hvis de er "modne" nok til at opdage det..), og de opnår ikke andet end at brænde en masse broer bag sig.

    Du arbejder ikke med mennesker Brian, do you...?


  • #44   27. apr 2019 # 38
    Trok nok, at en forhaldler vil undre sig over, at blive tilbudt en ny maskine ?????
    smiley


  • #45   27. apr 2019 Slut handlen mellem dig og forhandleren vil uanset hjernens udviklingsniveau aldrig blive positiv påvirket af at sende 14000,- til et financieringsselskab

  • #46   27. apr 2019 ok, det var mindre end jeg regnede med. smiley

  • #47   27. apr 2019 Nej, det er nok rigtig. Men som jeg siger, så ville det give en HELT anden oplevelse af sælgeren.

  • #48   27. apr 2019 Er selvstændig og ved at skal kunden låne til det jeg leverer så bliver det ALTID dyrere.... ALTID!

  • #49   27. apr 2019 Ja, for kunden. Ikke for dig. smiley Men man kan i det mindste forsøge at vende det til noget positivt.

  • #50   27. apr 2019 Hold da helt kæft, jeg må være meget "umodnet" for jeg forstår da slet intet!
    Er du sikker på at du ikke hedder Kenneth????????


  • #52   27. apr 2019 Det er så uoplyst meget af det der siges her. Når en MC købes på finansiering, så er det jo ikke forhandleren, der skal vente med at få sine penge. Han får dem med det samme af finansieringsselskabet. Og han får en henvisningsprovision af finansieringselskabet. Et finansiereret salg et derfor alt andet lige en bedre handel for en forhandler end en kontanthandel. Finansieringen er nemlig et ekstra produkt forhandleren sælger. Han tjener altså penge på både mc og formidlingen af lånet. Og han får sine penge med det samme. Præcis som Carsten siger/underforstår. Den er ikke længere. En del af de penge forhandleren tjener på lånehenvisningen KAN han så vælge at give Carsten i rabat på udstyr. Eller han kan undlade det. Ikke 16000, for så meget tjener han ganske rigtigt ikke på formidlingen af et lån på ca 120k minus udbetaling, langt fra, men det er jo heller ikke det Carsten siger.

    Har man pengene, er det selvfølgelig billigere at betale kontant end at låne - men det er noget helt andet end at FORHANDLEREN skulle foretrække kontantbetaling.

    Et af de mest tydelige eksempler jeg har set på det for nylig var en bestemt forhandlers tilbud på BMW R Ninety. Den kunne man simpelthen kun købe til den lave/rabatterede pris, hvis man valgte finansiering.


  • #54   27. apr 2019 Delvis vrøvl Michael. Forhandleren har pengene hurtigere ved kontant handel. At han tjener henvisningsgebyret på 500,—2000,- har du ret i ved financieret handel. Men da intet kommer helt af sig selv, så skal forhandleren også udfylde låneansøgningen..
    Det er noget lettere bare at trække kundens visakort gennem terminalen, eller bede kunden om en straks overførsel smiley


  • #55   27. apr 2019 #54 Men det hjælper jo ikke den her Kenneth, der er overbevist om at der er en formue at hente ved at låne til det hele smiley

  • #56   27. apr 2019 en hjelm til 2.000 giver han nok 2-300 kr for
    jeg ville aldrig købe så billig en hjelm, men ok hvis du mener at din hjerne ikke er mere værd, så værsgo
    gear og lir ?? til hvad ?? du ved ikke engang hvad du vil købe


  • #57   27. apr 2019 Der er mange kloge hoveder herinde...
    #55 Det er ikke det jeg siger. Jeg spørge ind til forhandlingstaktik & fif. Jeg spørger ind til om det var en mulighed. Du drager en konklusion, ud fra det du selv vælger at læse.

    #56 - Jeg har købt en Shoei Neotec II. Det andet var et tænkt eksempel, for at bevise en pointe. Lad være med at drage den første og bedste konklusion.


  • #58   27. apr 2019 Der er altid lidt at hente. De tjener jo noget på at sælge ellers gjorde de det nok ikke. Det jo ikke fordi de kaster cykler ud af døren hver dag.

    Men regn med 5-10% i rabat. Du er måske for sent ude nu, så de hellere vil vente.
    Ellers er der altid noget udstyr, det smider de gerne efter en.
    Det handler nok mest om at du sætter dig for hvad du gider at betale.

    Lige de cykler er der også del brugte af som kan presses.


  • #59   27. apr 2019 Det bedste råd er nok at gå ud i virkeligheden og snak med den forhandler du har mest tillid til..... du køber ikke cykel ved at diskutere på nettet smiley

  • #61   28. apr 2019 1: Et par svar er faktisk det du efterlyser Carsten. F.eks #51 og #60. (synes jeg.)
    2: Jeg har hørt at nogle mandspersoner i visse kredse kan LIDE at blive bollet i røven.
    3: Mon du også tager diskussionen op med det halve af McGalleriet næste gang du søger at høste erfaring herinde? (Det vil falde ud på ca samme måde.) Så hvis du ikke er blevet klogere på købet af mc, har du alligevel fået noget erfaring om McGalleriet og dets brugere. Som jeg iøvrigt er ret sikker på, tilsammen rummer en uudtømmelig kilde af erfaringer med alskens slags motorer. Men sommetider er det sværere end andre at komme i nærheden af de rigtige, brugbare svar. McGalleriet er nemlig ikke eksklusivt et fagligt medie. Men derimod et socialt.
    4: Held og lykke med den bette ny! Jeg ville ønske at jeg en dag kan købe en mc fra helt ny. Det er som jeg forstår første gang du har mc, så gør dig selv en tjeneste og vær lidt forsigtig i starten. Igen: Held og lykke med det hele!


  • #63   28. apr 2019 #61
    1. Ja, og det siger jeg jo også tak for.
    2.Folk virker bedrevidende og har mest af alt brug for at hører sig selv tale, fremfor at komme med brugbart indput. En håndfuld formåer at bidrage konstruktivt, men størstedelen virker, småfrustrerede og kvindeagtigt fornærmede.
    Du kan jo selv, hvor få der rent faktisk kom med brugbare råd.

    Som jeg nævner, så virker det som om, de ikke har en taktik. Det var det jeg efterlyste og intet andet.

    Og tak, jeg skal nok være forsigtig, både på cyklen og med at tage imod råd fra folk herinde. smiley


  • #64   28. apr 2019 #62
    Det er nok det sidste jeg.


  • #66   28. apr 2019 #63 Hvis nogen her spiller "kvindeagtigt fornærmede" er det sgu da dig selv! Du efterspørger en "taktik" for at købe en MC, det er vel ikke ret meget anderledes end hvis du skal købe et nyt lokum, spørg hvad du skal af med, og når du få svaret (som nok er det der står på skiltet) siger du: "ja det kan jeg da godt se, men jeg spurgte om hvad JEG skulle give for skidetønden"! Men hvis du holder fast i din overbevisning om at du får den bedste handel ved at låne (og du skriver jo at du kan betale kontant!) så skal du ikke regne med at blive strøget med hårene af folk (inkl. undertegnede) der har levet af at handle - og forhandle - i en stor del af deres liv! Men måske at du skulle melde dig til "luksusfælden" de kan måske bedre se fornuften i din plan smiley

  • #67   28. apr 2019 #66.
    Jeg gentager gerne mig selv...

    Udover den første kommentar, så var der ikke nogle råd, til at starte med. Det var mest af alt, "du kan da sige dig selv" osv..
    De kom så senere, men ikke fra dem som tilsyneladende, elsker at hører sig selv snakke og har x antal tusinde posts.
    Jeg tænker ud af boksen og som #52, siger så er der jo noget om det. At flertallet herinde ikke fatter, hvordan virkeligheden er, må de sgu selv bøvle med.

    Nogle gange ER det bedre at financere, HVIS man kan få en god deal og HVIS man evner at investere de penge man sparer på en fornuftig måde.
    Men de fleste herinde, tænker som katoffelavlere. smiley


  • #68   28. apr 2019 Jeg bøjer mig, erkender at jeg er totalt galt på den! For selvfølgeligt SPARER man penge ved at låne til noget som man har råd til at betale kontant! Sådan et finansgeni burde jo udnævnes til økonomi, skatte og finansminister omgående! Held og lykke med de store handler smiley

  • #69   28. apr 2019 Den bedste handel gør du ved at købe privat, en af de 2 du har kig på, spørg hvad deres bedste pris er, eller endnu bedre, kør ud og prøv og spørg så, det virker mere seriøst.

  • #70   28. apr 2019 #69 - Jeg ved desværre ikke nok om motorcykler til at turde købe privat. smiley

  • #71   28. apr 2019 #68, Ja tom du er galt på den. Det tror jeg bare du skal vænne dig til. smiley

  • #72   28. apr 2019 Hvis du køber en 1 eller 2 år gammel mc er der ikke noget at komme efter, kun sparede penge:)

  • #73   28. apr 2019 Der se sgu meget du ikke ved nok om smiley men jeg kan se at der er ingen der kan hjælpe dig. smiley

  • #74   28. apr 2019 Det er jo derfor jeg spørger om råd... Og jo, der er nogle der kan hjælpe og har hjulpet. Du er bare ikke opmærksom på dem, for du vil hellere hører dig selv tale.

  • #75   28. apr 2019 #69 Det er vist ret sjældent at private sælger fabriksnye MCer, og samtidigt tilbyder finansiering hvilket er helt afgørende for at denne køber kan spare penge!! Men det vil jeg overlade til dem der ved noget om hvordan man gør en god handel at diskuterer, jeg har opgivet smiley

  • #76   28. apr 2019 5-10% af det en ny koster er jo allerede spildt når man kører hjem med sin nye mc.

  • #77   28. apr 2019 Tydeligvis ikke tom. Du kan jo ikke holde dig væk. smiley

  • #78   28. apr 2019 #77 Næh, jeg har altid været tiltrukket af menneskets dumhed, særligt når de selv stiller sig op og gør opmærksom på hvor slemt det står til med dem, såå smiley

  • #79   28. apr 2019 Det kræver intelligens at se intelligens tom, det er sgu nok der det kniber. smiley Jeg har set muligheder, som er bekræftet af andre, som du overhovedet ikke har tænkt på, på trods af al din "viden". smiley

  • #80   28. apr 2019 Herinde skal man ikke lade sig “irritere”, men lade sig “fascinere” !!!!
    smiley


  • #81   28. apr 2019 Man kan altid forhandle lidt udstyr med når man køber ny maskine, prisen
    tror jeg ikke du kan hugge så meget ned.

    Fanger ikke lige ideen i at spare penge ved at få den finansieret, det lyder som en molbohistorie (no offense til molboerne) smiley




  • #82   28. apr 2019 Det er lidt funny at vi bikers er høflige og venlige over for hinanden, når vi mødes på vejene og diverse mødesteder rundt om i landet... Men det gælder tilsyneladende ikke altid på dette forum!
    Ordkløveri/flueknepperi og de sædvanlige nedladende/provokerende bemærkninger fra galleri eksperter!
    Det må vi sgu da kunne gøre bedre guys.... Anyway, Carsten det lykkedes mig at få 6000 kr i afslag på mit godstog fordi forhandler formidlede finansieringen....(brugtkøb) så tror ikke man skal undervurdere det salær forhandler kan tjene ved lidt større finansieringer...min VFR 1200 f var yderligere 20.000 billigere end markedsprisen/de 5 andre som var til salg i Dk....
    6 måneders garanti og Hondaen var i mint condition....
    jeg lagde 40 klik i udbetaling og lånte 94.000 over 4 år....
    ja ja, jeg ved det godt!!!! Renter...gebyr...åop osv osv....Go ahead, make my day.



  • #83   29. apr 2019 Nu er jeg en bonderøv der køber mine gamle MC'er kontant (og helst i små sedler) men mine cykler koster jo heller ikke alverden.

    Hvis man som Mr HiFi rent faktisk kan forhandle et afslag ved at tage financiering, kan iman så ikke senere betale restsummen ud på financieringen og slippe for renter/gebyr? Så man i princippet betaler restsummen ud med første ydelse?

    Jeg har personligt svært ved at se ideen i at spare ved financiering, men er det omvendt noget man rent faktisk kan forhandle med og så snyde banken/fiancierings selskabet ved at smide restbeløbet kontant lyder det sgu da som en god ide


  • #84   29. apr 2019 # 83: nogle steder kan du godt betale restgælden tilbage uden noget gebyr. Men du kan ikke slippe for at betale et etableringsgebyr ved optagelse af lånet. Så der er ikke rigtig nogen forretning at gøre der... .

  • #85   29. apr 2019 mit råd vil være at importere, sparede omkring 20000kr på min R1 i forhold til hvad de grådige "mellemhandlere" ville have for sådan en i DK

  • #86   30. apr 2019 For en som ikke har forstand på mc er det en god ide at gå til forhandler og købe forholdsvis ny mc.

  • #87   30. apr 2019 Bare fucking dyrt smiley

  • #88   1. maj 2019 Jeg ville starte på noget mindre, køre en sæson eller to, og så finde ud af hvad mine egentlige behov er.
    Det tager også lang tid at komme ind på en mc der er så stærk/vild, end det ville gøre på en mindre stærk.
    Det er faktisk sjovere at kunne mere end MCen kan og SÅ opgradere til en større, og er du god til at handle behøver det ikke at koste store penge hver gang du handler.


  • #89   1. maj 2019 Der er lidt sjovt at der er tanker om man ligefrem kan spare penge ved låne dem for så betale tilbage.
    Men hvor om alting er, ja så er det altså ikke en helt skidt forretning for en forhandler at få puttet et lån sammen med en bil eller mc. Har set flere "tilbud" hvor provenu på lånet er både 15 og 18,000 kr. det er penge der deles i porten efter en eller anden model af forhandler og låne udbyder.

    Hvor det kan betale sig at sætte "lån" i spil er hvis man er i gang med en bytte handel på bil eller motorcykel. Kigger man bil i 300.000 + klassen og kommer med en bytte bil kan der være noget at forhandle om.

    Når jeg handler bil stikker jeg altid guleroden ud at der kan være mulighed for de kan finansiere det, det har typisk været jeg er kommet med en bytte bil til en værdi på lad os sige 120K og kigger på en til 400K. Lader dem dog altid oprigtigt vide at det er helt op til mig hvordan jeg vælger at finansiere købet.
    De store mærke bil forhandlere har måske et mere attraktivt formidlings honorar end en mc forhandler, det er bare et gratis gæt herfra.

    Så bedste tip til gøre en god handel er, trop op i en bil med trailer på, gerne i træsko.
    Så tror forhandleren straks du er en nærig jyde og husker den store rabat knap.
    Nå man kan jo ikke generalisere, hvad man kan forhandle sig til afhænger jo i høj grad hvad man kigger på. På næsten alle de mc'erere jeg har købt nye eller brugte har jeg typisk fået handlet en brøl potte eller noget med i prisen.


  • #90   2. maj 2019 Don T #51 har givet dig det bedste råd. Hvilket du sikkert ved. smiley

    Pøj med handlen.


  • #92   4. okt 2019 09 er bedst

Kommentér på:
Køb af motorcykel - Taktik

Annonce