640 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Oliepind mål på Honda Cb sevenfifty Oliepind mål på Honda Cb sevenfifty

Hej folkens?? er der nogen der kender måleafstanden på Min og Max på Oliepinden på en Honda CB 750 fra 97’? Har købt min Mc hvor der er monteret en olietemperaturføler i stedet for oliepind, den er knap 6 cm Lang så kan ikke måle oliestanden. Heeeeelp??????

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher not working 900 kr.
  • Handyman 500 kr.
  • Udskiftning af dørbælg på Samsung EcoBubble vaskemaskine 750 kr.
  • Handyman needed – URGENT (Before 12:00 Today) 1.200 kr.
  • IKEA sofa moduler monteres 800 kr.
  • Stikkontakt 205 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Oliepind mål på Honda Cb sevenfifty
  • #1   27. apr 2019 Får du ikke det præcise mål, og det virkelig haster, kan du lave en (nogenlunde præcis) approximation ud fra -

https://zsf-motorrad.de/product/15073

https://zsf-motorrad.de/popup_image.php?pID=15073&imageName=8009b8939708f95d987dced5097c1f09.jpg

Og lidt geometri

smiley

• #2   27. apr 2019 Og du kan heller ikke se oliestanden gennem et "øje" på siden af gearkassen eller ved at skrue en bestemt "check-olietstands-bolt" ud? Hvad siger instruktions- hhv værkstedshåndbogen?

• #4   28. apr 2019 Der er ikke andet en som han har vist på side 23 i Manualen, som jeg har liggende herhjemme. Har ikke den originale oliepind, da cyklen er købt sådan her. Har læst mig frem til at, fra nederste gevind afslutning til max. Mærket skulle der være 7.8 cm og til minimum skulle der være 9 cm, selve oliepinden skulle eftersigende være 9.7 cm lang. Har tjekket og der er nok olie på, meen synes den laver en hvinende lyd, når jeg kører og accelererer, har læst det kan være alt fra beskidt kæde til falsk luft, eller helt normalt i Den gearkasse at sige meow meow som en mis???????

• #5   28. apr 2019 #4

"Har læst mig frem til at, fra nederste gevind afslutning til max. Mærket skulle der være 7.8 cm og til minimum skulle der være 9 cm"

*LOL* - ja det passer meget godt med #1 - jeg fik ca. 7,6 cm og 8,8 cm på groft øjemål.

Men få da fat i en oliepind.

Mange synes, deres Honda har en let hvinende lyd fra gearkassen....

smiley

• #6   28. apr 2019 Der er ligeskårne tænder på hjulene I gearkassen, de har en hylelyd når de kører. Det lyder dejligt smiley

• #7   28. apr 2019 Synes ikke nogen af mine Honda VF-S'er eller GB'en hviner eller siger miauw under kørsel - kunne din kæde være strammet for meget?

Bedste check er, at afmontere bagdæmperne og stille bagsvingeren, så centrene af kædehjulene og bagsvingerleje er på samme linje set fra siden. Så skal kæden dreje frit rundt med nogle få mm svup, når du presser den op/ned. Den metode kompenserer for, at bagdæmperen er skiftet til en længere eller fjedrene til hårdere end standard, når nu du ikke kender cyklens historik smiley

• #8   28. apr 2019 Få nu fat i en original oliepind. Eks. mc ophug eller ebay

• #9   29. apr 2019 Tak for svar ja har googlet lidt med lyden, troede det var falsk luft den tog ind eller andet, men det passer meget godt med de ligeskårne tandhjul;)????

Kommentér på:
Oliepind mål på Honda Cb sevenfifty

Annonce