10.496 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Import af MC fra Sverige. Import af MC fra Sverige.

Hej MC galleri,

Står og skal til at importere motard fra sverige i den kommende fremtid, da det danske marked ikke lige tilbyder det jeg gerne vil have lige pt.

Dog vil jeg gerne kunne køre på den imens jeg venter på de dansker plader, og havde læst mig fremtil & snakket med skat at man kan køre på de svenske plader indtil jeg får de danske.

Er der nogen der har prøvet dette og været igennem det?

eventuelle tips til import er værdsat!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Brændekløvning 4.000 kr.
  • Hjælp til installation af LG smart tv og tv-streamer 800 kr.
  • Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • Handyman 1.000 kr.
  • Reparation af Weber gasgrill 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Import af MC fra Sverige.
  • #1   30. apr 2019 Du må ihvertfald ikke køre på den i Danmark, på svenske plader, hvis du er bosat i DK.
    Jeg kender ikke anden måde, end at få den betalt igennem privat vurderingsvirksomhed.

• Vagn
    Vagn Tilmeldt:
    mar 2017

Følger: 2 Følgere: 3 Svar: 123
    #2   30. apr 2019 Du må hverken køre på svenske eller andre udenlandske pladr,hvis du har adresse i Dk. Du må heller ikke køre på prøveplader.
    Først når afgiften er betalt og du har danske plader må du køre.

• #4   30. apr 2019 Kan godt være det er mig der misforstår, men står der ikke det stik modsatte på SKATs hjemmeside?

"Import af bil og MC til varig brug
    Bor du i Danmark og indfører et køretøj med udenlandske nummerplader, skal du følge de 5 trin til at importere et køretøj. Det er kun dig og din husstand, som må bruge køretøjet."

Give os besked via denne formular, inden du indfører køretøjet.
    Printe din kvittering, da du skal have den liggende i køretøjet, når du kører på de udenlandske nummerplader.

https://skat.dk/skat.aspx?oId=2236520

Sådan som jeg forstår dette, så kan man køre på de svenskeplader så længe man har kvitteringen fra SKAT på at man afventer registrerings afgiften.

• #5   30. apr 2019 Du har snakket med skat ??????????????????? smiley

• #6   30. apr 2019 Det du henviser til er hvis du indfører en bil du har registreret på udenlandske plader, det gælder ikke ved import, mig bekendt.

• #9   30. apr 2019 https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=205538

§ 13

Stk. 2. Hvis en fysisk eller juridisk person med bopæl eller hjemsted her i landet ønsker at bruge et køretøj, der er registreret i udlandet, her i landet, skal Skatteforvaltningen, hvis køretøjet skal registreres i Køretøjsregisteret, jf. kapitel 2 og 4, underrettes om ibrugtagningen på færdselslovens område, inden ibrugtagningen sker, med angivelse af dagen for ibrugtagningen på www.skat.dk/motor-udland. Skatteforvaltningen udsteder en elektronisk kvittering for anmeldelsen. Kvitteringen skal medbringes under kørslen og efter anmodning vises til politiet eller Skatteforvaltningen. Køretøjet må her i landet kun føres af den, der har anmeldt ibrugtagningen til Skatteforvaltningen, og af personer, der tilhører den pågældendes husstand. Er anmelderen en virksomhed, må køretøjet føres af en ansat i den pågældende virksomhed. Køretøjet skal registreres i Køretøjsregisteret senest 30 dage efter, at køretøjet er taget i brug."

Spørgsmålet er så, om det kun gælder ved tilflytning til DK eller mere bredt, ville nok konfirmere med SKAT først.

• #10   30. apr 2019 Jeg prøver lige at give dem et kald engang efter arbejde smiley

jeg krydser fingre for at det bliver en mulighed at køre på den, imens jeg venter på DK pladerne. smiley

Tak for svarene, det hjælper at få nogle andre øjne på det!

• #11   30. apr 2019 #10

Ja - gør det, umiddelbart er § 13 stk 2 nævnt som en undtagelse for den generelle regel -

"§ 15. En person med bopæl eller hjemsted her i landet må ikke føre et udenlandsk registreret køretøj på færdselslovens område, medmindre kørslen sker som nævnt i stk. 2, § 10, § 13, stk. 2, eller §§ 16-26."

(så man må i hvert fald ikke, med DK-bopæl, futte rundt på et udenlandsk reg. køretøj, uden at have anmeldt det først)

Men beskriv din situation nøjagtigt overfor SKAT, så du sikrer dig, at de svarer på netop det, du gerne vil vide.

smiley

• #12   30. apr 2019 Det tager jo max. 3 tre dage , at få det på plads !!!!!
    Jeg importerede en bike fra Tyskland sidste efterår, synede den for en måneds tid siden og afleverede papirerne hos en der må beregne afgifter og det tog ham 3 dage at få det på plads !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Det er heldigvis IKKE nødvendigt, at bruge told og skat til den slags mere, får så kan der pt. gå op til 3 måneder før det hele er på plads (fik jeg oplyst hos dem).

• #13   30. apr 2019 #12

Hej Ole,

hvem har du fået det vurderet hos? og hvor meget endte du med at give? for at få dem vurderet hos dem.

• #14   30. apr 2019 #12

Ja, det er meget godt, men man skal dog tænke sig lidt om, inden man bruger en selvanmelder, for der kan være problemer med at bruge ordningen - f.eks kan der være en del variation på den handelsprisvurdering, der ligger til grund for afgiften. Ikke alle selvanmeldere er lige kompetente, og nogle er ikke helt fine i kanten (der er svindlet en del med selvanmelderordningen). SKAT har stor fokus på selvanmeldere, og har øget kontrollen af disse betydeligt (den falder også helt bort ved eksport).

FDM har denne caveat -

" Der findes private selvanmeldere, som kan tilbyde at ekspedere din importsag hurtigere end SKAT, ofte fra dag til dag.De tager dog også betaling for det, modsat SKAT.

Hvis du benytter en privat selvanmelder, kan det være vanskeligt at gennemskue, hvor meget ekstra du kommer til at betale til den private selvanmelder. En del af hans fortjeneste kan være skjult som en del af den samlede afgift, du skal betale. Desuden skal du være opmærksom på, at det er umuligt at vide, om virksomheden er godkendt af SKAT til at tage imod afgift fra dig, og om de formidler pengene videre til SKAT. På SKATs hjemmeside har du dog mulighed for selv at se, hvor meget registreringsafgift, der er betalt af et køretøj.

Bruger du en privat selvanmelder, kan du ikke klage til Motorankenævnet over en afgift, som en privat selvanmelderen har fastsat. Hvis du er utilfreds med beregningen, må du lade være med at betale afgiften og blot betale for deres ydelse."

• #15   30. apr 2019 jeg brugte ham her for nogle år siden, gav dog kun 1800,-, men jeg kom på prøveplader om morgenen og inden kl.10 var bilen synet, toldsynet, indregistreret og nummerplader monteret.
    http://www.jelsbiler.dk/afgiftsberegning.aspx

• #16   30. apr 2019 Du vil højst sandsynligt IKKE få den svenske nr.plade med til danmark, da den nuværende ejer skal afmelde den i det svenske system.

Mere info på dette link smiley

https://transportstyrelsen.se/sv/vagtrafik/Fordon/Export-och-tillfallig-registrering/

• #17   1. maj 2019 Ja Carsten, men man kan godt sende dem med posten ind til en svenske motorregister og få dem anmeldt sådan

• #18   2. maj 2019 Ja men det er mere et spørgsmål om den nuværende ejer vil være med på den

Kommentér på:
Import af MC fra Sverige.

Annonce