{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
429 visninger | Oprettet:

E. V
E. V
Tilmeldt:
14. maj
Følger: 12 Emner: 1 Svar: 1

Hjælp med afgift {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Jeg har familie i Holland som har to velholdte motorcykler til salg:
1. BMW K100RS fra '85 (53.000 km)
2. BMW K100RT fra '86 (67.000 km)

Per st. koster de €1000 (DKK7500,-)
Transport ville være ca dkk 7500,- for dem begge.

Så jeg kan få dem ind i landet for totalt for ca 23.000,-

På skat's hjemmeside kan jeg se at handelseprisen nu er ca 25.000,- pr stk.


Jeg har prøvet at finde ud af hvad afgiften kunne være, men jeg kan ikke finde ud af det. Mine beregninger spræder sig fra 3.500,- til 12.000,- pr MC.

I første tilfælde kan det godt betale sig at importere dem, i sidste tilfalde ikke.

Er der nogen der kan hjælpe mig lidt mere med det?

Mange tak for hjælpen.

Jeg havde tænkt mig at sælge den ene og beholde den anden, hvis nogen skulle være interesseret smiley

Mvh,
Erik




Kommentarer på:  Hjælp med afgift
  • E. V
    E. V Tilmeldt:
    maj 2019

    Følger: 12 Emner: 1 Svar: 1
    #4   14. maj Mange tak for tilbagemeldingen! Det var meget hjælpsom smiley

  • #5   14. maj Hvis de står med plader kan du jo flyve derned og køre dem hjem? Anmelder du det i forvejen må du endda køre helt hjem på dem og ikke kun til Padborg.

    Vælger du selv at traile dem hjem har jeg en fin MC trailer til leje... og den kan sagtens køre med dem begge på een gang smiley


  • #6   14. maj Du kan også søge afgift hos skat og få bindende svar.. det tog ik mere end 7 dage da jeg søgte Sidste år.

    Koster 400kr..


  • #7   14. maj Ja hent dem da selv på trailer. Det koster vel 1500kr i benzin

  • #8   14. maj Der er absolut ingen grund til at betale for forhåndsvurderinger, da begge er niveaulistemodeller - d.v.s. afgiften ligger fast (i SKAT regi) for 3 mdr's perioder. Pt er afgiften på en -

    BMW K100RT fra '86 -

    Middelstand - 11.884
    Under middelstand - 11.271

    Og for en BMW K100RS fra '85 -

    Middelstand - 11.261
    Under middelstand - 10.658

    (Som veteran i 2020 vil afgiften være ca. 9.700 for en '85 K100RS med de nugældende regler)


  • #9   14. maj #20 Ja, hvis '85eren blev indregistreret første gang i '85 – ellers først 35 år efter smiley

  • #10   14. maj #9

    #20? Du er forud.... smiley

    Veteraner kan være lidt specielle mht "alder", for det afhænger lidt af situationen - Den fulde tekst fra den juridiske vejledning lyder -

    "Et brugt køretøjs alder regnes fra første registreringsdato, hvis denne kendes.

    Hvis registreringsmåneden kendes, bliver registreringsdatoen af praktiske hensyn regnet fra den første i måneden.

    Hvis første registreringsdato ikke kendes, bliver et køretøj af praktiske hensyn anset for at overholde 35 års reglen, når anmeldelsesåret minus registreringsåret er minimum 35 år. Hvis registreringsåret ikke kendes, bliver fabrikationsåret brugt."


  • #11   15. maj Ja, tænk hvis SKAT m.fl. altid som udgangspunkt bare brugte fabrikationsåret...

  • #12   15. maj De cykler du nævner står stadig til omkring 50kkr ifgl 123mc. Hvis du regner med at beholde den ene vil du da lave en god handel:

    Cyklen står dig i små 20kkr incl afgifter men uden transport til DK.

    Hvis det er cykler hvor du kender ejerne og endda er i familie med dem synes jeg da du skal besøge familien i kr himmelfartsferien og tage hjelm og tøj med, og så køre den hjem


  • #13   15. maj En 8v står bestemt ikke til 50.000 smiley de står til omkring 20.000-30.000..
    16v modellen som kom i 1990 står til de 40-50.000

    Men det er en skøn motorcykel.. De ligger bedre på vejene end mange af de nye


  • #14   15. maj @theman - ok, jeg var vist lidt for hurtig og vidste ikke nok om årgange. Du har ret, de står mellem 25 og 30k hvilket vel også stemmer bedre overens med afgiftens størrelse?

    Det er jo engang sådan at vi ender med at blive taget bagi alligvel og det eneste man får ud af at importere selv er (måske) en bedre cykel med lidt mere udstyr/lavere kmstand end dem der er til salg i DK


  • #15   15. maj Jeg valgte at hente en 16v k100 RS fra 1991 sidste år fra syd Tyskland.. den endte med at stå mig i 33.000 med afgift + 2500 i fragt.. så sparede da lidt smiley og så fik jeg en i super stand med lave kilometer

Kommentér på:
Hjælp med afgift