{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.121 visninger | Oprettet:

Rune C
Rune C
Tilmeldt:
7. jul 2018
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 5

Samtale anlæg {{forumTopicSubject}}

God aften der ude

Jeg og et par kammerater kigger efter noget samtale anlæg til hjelmen så vi kan snakke sammen mens vi køre og ikke behøver at stoppe turen hele tiden og så ville jeg lige høre hvad jeres erfaringer er med dette? Kan i evt anbefale et godt anlæg med god lydkvalitet osv til billige penge???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Samtale anlæg
  • #1   14. maj 2019 Jeg har gode erfaringer med Interphones smiley

  • Rune C
    Rune C Tilmeldt:
    jul 2018

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 5
    #2   14. maj 2019 Fra Xl-moto? Og hvilken en af dem??

  • #3   14. maj 2019 Jeg har Cardo packtalk i min og kærestens hjelme. Det spiller bare!

  • #4   14. maj 2019 Kører med Sena 10r, synes virkelig det fungerer godt. Den er noget mindre i betjenings panelet end andre jeg har set. men super simpel at bruge

  • #5   14. maj 2019 Kan man overhovedet høre noget? Jeg synes da der er rimelig meget lyd fra motorcyklen som skal overdøves. smiley

  • #6   14. maj 2019 Den helt billige løsning til Kr. 379,- der virker via telefonforbindelse er at købe et par af disse og så ellers et abonnement med taletid nok smiley
    Så er man uafhængig af "platform".

    Alternativt gruppekald via Messenger, What's app eller lignende:
    https://www.xlmoto.dk/headset-bluetooth-snell-s-7#?p

    Ellers er mine foretrukne:
    Nolan n-Com eller Cardo Scala Pactalk (ikke Slim, der er følsom for vand), hvor det er samtale via Bluetooth og Mesh.


  • #7   14. maj 2019 https://zello.com/
    Efter hvad jeg har fået fortalt, skulle det være rigtig godt. Her er man helt uafhængig af afstanden mellem cyklerne, da det virker via mobiltelefonen. Samtidig er det billig i brug.
    Selv er jeg ved at investere i det. (En knap til montering på styret.)


  • #8   14. maj 2019 Vi kører også med Midland G8E BT PMR radioer med Bluetooth og PTT knap, når vi er i Norge.
    Så kan man køre med stor afstand. smiley

    https://www.iccom.dk/radio-hobby/PMR-radioer.htm


  • #9   14. maj 2019 Min erfaring med PMR radioer er ikke god. Rækkevidden er oftest for kort. Jeg har kørt med flere forskellige modeller hvoraf enkelte endda var "tunet"
    Kører man i byer eller i bjergrigt terræn, er den ofte under 1 km.


  • #10   14. maj 2019 Så har du ikke kørt med den nævnte Midland.
    Den virker bare! smiley


  • #12   14. maj 2019 Er også godt tilfreds med sena 10u.. Både mig og konen har dem i vores shoei gt air..

  • #13   15. maj 2019 Prøvede den billige løsning og endte med den smådyre men gode smiley

    Kan klart anbefale Sena 20S


  • Joakim M
    Joakim M Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 6 Emner: 3 Svar: 82
    #14   15. maj 2019 Vi kører med v6 1200m
    Koster 300kr. stk.
    Men der kan man ikke have gruppe samtale.
    Så kun to der kan snakke sammen af gangen.

    Så hvis det bare er for at prøve om samtale anlæg er noget for jer så er det klart den billigste løsning. Der er også mulig for at parre telefon til så man kan høre musik på turen.
    Den kan nemt række de 1,2km som de foreskriver.


  • #15   15. maj 2019 Jeg kører med Interphone F5 og er meget tilfreds.

  • #16   15. maj 2019 Prøvede interphone F5 før Sena.. kunne ikke høre en skid over 80 km/t.. Med Sena kan vi snakke stille og roligt på motorvej med åbne udstødninger..

  • #18   15. maj 2019
    Har lige smidt deres billlige e1 snell fra xl motor i min hjelm, har kun prøvet høre musik, fungere fint nok


    profilbillede
  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.559
    #19   15. maj 2019 Uagtet hved der faldbydes, så tjek lige forum - søg på MC Intercom & Samtaleanlæg - så får du en bunke tråde op. Emnet har været drøftet til hudløshed igennem de seneste 10-13 år.

    Hvis I skal have noget der virker- og kan bruges, så er det ufravigeligt, at I foretager en installation i hjelmen, hvor I får placeret ørebøffer såvel mikrofon, således lyd kan høres og den tale du har lyst til at lave, ligeledes kan skydes afsted. Og det er langt fra alle hjelme som dur' til det.... lukkede hjelme er at foretrække (giver langt den bedste lyd). Og det handler ikke kun om hvad du kan høre, det handler også om den STØJ du sender ud fra din hjelm, således "modtager" ikke bliver blæst omkuld i støj....

    Når dette er skrevet, så vælg et system som ER afprøvet. Det kan være SENA, Midland, Interphone, SRC og hvad pokker de nu ellers hedder. Hvem der er bedst afhænger af tiden på året, hjelmen, funktioner som er nødvendige og krav til rækkevidde.

    De tidligere modeller ift. Bluetooth havde elendig rækkevidde og brækkede sig efter blot få hundrede meter (afstand). Dette er forbedret idag. Bluetooth og de nye standarder kan række flere kilometer og spiler perfekt med støjreduktion osv. Så du kan fint springe på ét af de gængse mærker, hvor det mere handler om antal "personer" som kan være med i kæden- og hvorledes denne kæde virker. Er det a-b-c-d-e-f eller er det a-til alle, b-til alle osv. eller noget helt andet?

    Sena og/eller Interphone er nok de mest udbredte og kendte.....

    Så nævnes der PMR/radio ovenfor! Nuvel....med radio kan du (måske) række længere, men til gengæld har du radio/støj og envejs kommunikation med inde over. Det kan til MC brug *IKKE* anbefales.....

    smiley


  • #20   16. maj 2019 Jeg kan selv anbefale interphone f5xt som kan købes i både 1 stk og 2stk pakker
    En af mine bekendte er også glad for den nye Turing fra interphone
    Bække 2 virker har intrcom musik striming fra mobil, fm radio, bt til GPS og telefon samtale


Kommentér på:
Samtale anlæg

Annonce