{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
626 visninger | Oprettet:

Har købt ny mc,.. gode råd? {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Jeg skal hente min nye mc på lørdag, en szr 660 fra 1998.

Ville lige høre om der er nogen der har gode råd i forbindelse med købet, motorcyklen osv?

Det er første gang jeg køber mc, hvilket betyder man nogle gange godt kan overse nogle ting..
Har haft en mc kyndig med ude og prøve den..

Er der iøvrigt nogen der ved hvad det ca. vil koste at få den til 18000 km service?

MVH Ane, der snart er at se på vejene på sit orange "lyn" smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Har købt ny mc,.. gode råd?
  • #1   2. jun 2005 Hej Ane

    Tillykke med det Orange lyn.

    mvh Pia


  • #3   2. jun 2005 Check:
    kæde og tandhjul
    dæk
    skivebremse og klodser
    lækage forgaffel
    affjedring bag
    slør i kronrøret
    slør i hjullejer
    stel og motornr. hører det sammen?
    Lars B


  • #4   2. jun 2005 Ang 18.000 km eftersyn....

    Hej Ane!!
    Jeg kan anbefale dig at køre en tur til Aabenraa, ned til Carstens cykel, knallert og mcservice.
    Jeg mener prisen er 1300kr (olie+filter incl.) + evt reservdele for det store service.
    Det gode ved det er at prisen ikke stiger selvom at der er noget der driller, og de bruger 10 timer på at stille ventiler eller et eller andet...
    De gør det helt fint og så er det billigt smiley

    Goid fornøjelse med den nye bike smiley

    Vh Rune


  • #5   2. jun 2005 Tror ikke du skal blive bange for hvad Niels skriver.
    Det er rigtigt at der var problemer med benzin tilførslen på SZR 660 kan huske for nogle år siden at der var demokørsel på Jyllandsringen hvor Yamaha pakkede szr-en sammen pga. dette problem.
    Tror det er fikset nu på de fleste cykler ellers er det vist ikke dyrt. (garanti)
    kan ikke huske præcist havd problemet var, tror at det var noget med at benzinen fordampede. Tror man eftermonterede en elektrisk benzinpumpe.

    Tjek hvad Lars B skriver.
    Hvis du ikke har den tekniske knowhow til det, gør det nok ikke det store.
    Se efter om cyklen er ren, pæn uden skrammer, buler.
    har ejeren været et svin til at vaske den har han sikkert oxo været et svin på andre områder.
    Spørg efter service hæfte. og se om der er stempler i det.
    Hvis ikke, sker der nok heller ikke så meget ved det hvis sælger på anden måde kan dokumentere at cyklen er vedligeholdt.
    Fx. kviteringer på skriftede reservedele og samtidig stolt fremviser sin klubs værksted. de fleste motorcykler i danmark har været ejerens/ejernes drøm og er blevet behandlet med rimelig respekt.
    Dog er der selvfølgelig en del der ikke ved hvad de har med at gøre og i bedste mening fx. vasker kæden og fedt ud af hjullejerne.


  • #6   2. jun 2005 Jeg er lige med på en lytter smiley

  • #7   2. jun 2005 Hej

    Jeg købte selv i efteråret min szr og har endnu ikke haft nogen form for problemer med den. Havde hørt en masse om at denhavde startproblemer, men dem har jeg altså ikke oplevet nogle af - lidt choker og så starter den upåklageligt hver gang. Mit største problem er at chokeren er lidt stram at hive ud, men det er vist bare lidt af et pigeproblem smiley

    God fornøjelse med den!


  • #8   2. jun 2005 Hej igen

    Tusinde tak for mange kommentarer og brugbare råd smiley
    Er sq rart når man er ny i mc verdenen..
    Den med startproblemerne skal man vist hoppe lidt op på og falde ned igen.. Det er vist oftest når de ikke har været ude at køre i længere tid, har ikke hørt det skulle være et større problem, - heldigvis smiley

    Mvh Ane


Kommentér på:
Har købt ny mc,.. gode råd?

Annonce